I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Eveliina med två i - 15 oktober 2012 18:40

Jag vill bara att du ska veta hur jäkla bra du är. Aldrig har jag mött någon som har kämpat så fruktansvärt mycket som du gjort och som du fortfarande gör gång på gång, varje dag. 
Jag minns fortfarande första gången jag såg dig, första dagen som du kom hit.. Då var det inte mycket kvar av dig och nu står du här i dag.. En helt annan evii, en mycket starkare evii. Den resa du har gjort här är helt otrolig och jag hoppas du inser hur oerhört stark du är som fortsatt klättrat uppåt och inte gett upp när det har varit som jobbigast. Men de gånger det blir jobbigt, de gånger du kommer att vilja skita i alltihopa och bara ge upp. Då kommer jag att finnas där och göra allt jag kan för att hjälpa dig och resa dig upp igen. För jag vet att styrkan finns där och jag vet att du kommer att fixa detta. Det tvivlar jag inte en sekund på. 

Jag tycker om dig så himla mycket, min fina vän och jag lovar dig.. Allt kommer att bli bra igen. 

/ M. 

Av Eveliina med två i - 15 oktober 2012 18:09

Dagen började som vanligt med vikt. Ville inte veta så jag kollade inte på vikten och det kändes bra.

Sen gjorde jag inte så mycket på morgonen. Vi har börjat med vårt nya schema som jag kan lägga upp senare. Var ute och gick en sväng. Det var rätt kallt och rått ute i luften. :s

Hade mindfullness på k1 som vi har vid 11 nu för tiden. Sen var det lunch vid kvart i tolv. Känns konstigt att äta en kvart senare! Tycker det redan är långt emellan frukost och lunch liksom...

Efter lunch hade jag samtal. Det kändes väl lite sådär. Fick reda på vikten fast jag inte ville, och det blev väldigt jobbigt... Har inte kollat på förra veckans, men min behandlare sa att jag hade stått stilla i vikt. Men hade liksom fortfarande gått upp förra veckan... Varför väger jag så sjukt mycket för? Varför är jag så fet?

Innan middagen bestämde jag och en till att vi skulle baka Fiskarlimpa. :) Blev ganska stressigt för jag skulle snart börja med middagen. Men vi hann och det blev jättebra! Eller aa, har inte smakat på det än men jag hoppas det. ;) Ska käka det till kvällsmaten.   

Middagen blev också lite stressig, för vi var lite försenade men det gick bra det med till slut. Gjorde nån fisk med sås och pressad potatis till. 

Snart är det dags för frukt och sen ska jag väl chilla ikväll. Händer nog inte så mycket.

Fyller förresten år om exakt en vecka nu! ;) Fast är inte så pepp på att fylla år egentligen... Usch, vill nästan inte! x) Men planerar i alla fall att jag ska åka hem fredag-söndag och fira med familj och vänner, men sen är jag här på min födelsedag. Känns inte så kul att sitta där ensam hemma medan alla andra jobbar och är i skolan... Fira med sig själv typ då. xD Men det blir nog bra. Blir första gången jag firar den i förväg. Förhoppningsvis blir den mer lyckad än förra årets också. Var lite katastrof. Åt inte mcyket alls och var ute och sprang och gick på det. Mamma var typ helt förkrossad av att jag inte ville ha någon tårta... Kan lägga ut lite bilder nästa vecka från den, ser inte alls glad ut kan jag säga... x)


   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 15 oktober 2012 11:00

Ni tror väl säkert att det jag ångrar mest i mitt liv är att jag aldrig skulle börjat gå ner i vikt. Men jag är inte säker på om jag gör det. Visst, det var väldigt dumt gjort och jag höll på att gå under, men samtidigt är den här resan väldigt lärorik. Jag lär känna mig själv bättre, uppskattar livet mer och ser på saker på ett annat sätt. Den får mig att inse att jag ibland är starkare än vad jag tror, och bara man vill så går det. Och kanske är jag mycket lyckligare när den här resan är slut än jag någonsin har varit?


Så tillbaka till ämnet. Något jag ångrar djupt är att jag vid vissa tillfällen inte vågat gå emot min rädsla. T.ex när jag mådde jättedåligt i skolan så kunde jag ha bytt från den klassen, men jag var för rädd och tänkte att det inte skulle bli bättre där. Men vem vet, det kanske hade blivit myckt bättre och jag skulle ha öppnat mig tidigare och fått fler kompisar redan som liten. 

Sen när jag kom till högstadiet ångrar jag ännu en gång att jag inte gick emot mina rädslor och vågade prata och skämta mer, våga vara mig själv. Hade en jättefin klass och jag är ledsen att jag inte kom dom närmre.

Så jag ångrar att jag varit så feg och bara fortsatt i samma "trygga" hjulspår, trots att jag kunde testat göra en förändring. Undrar ibland hur mitt liv hade sett ut om jag hade vågat alla dessa saker. Om jag kunde spola tillbaka tiden och se hur det blir. Men, men. Det är i det förflutna nu och jag är absolut inte samma person som jag var då. Det är bara att släppa och gå vidare och göra det bästa av framtiden! :)


Tumblr_m6yxtimlhz1rr6og1o1_500_large


536790_3311499751251_2101385825_n_large Tumblr_lq3vqmeuk01qgnx3po1_500_large


/E med två i



Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards