I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Eveliina med två i - 6 oktober 2012 17:57

Har sovit ganska bra i natt, men det var hemskt när jag skulle somna. Tankarna satte igång och fick plötsligt en fruktansvärd ångest över min kropp. Visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Var sjukt jobbigt men lyckades till slut lugna ner mig och somna. Drömde en jobbig dröm. Jag drömde om att jag var med i X-factor (såg det igår) och hade tagit mig vidare till fredagsfinalerna på något skumt vis. För att ta mig dit sjöng jag en låt av Avril Lavinge, och jag skulle tydligen sjunga den igen på den stora scenen, men då hade jag glömt bort texten. Och hur mycket jag än letade efter den eller försökte komma ihåg så gick det inte. Fick typ panik och visste inte vad jag skulle göra. Vet inte riktigt hur drömmen slutade. ;) Haha!


Vaknade sen och det var soluppgång ute och jag var bara tvungen att öppna fönstret och ta några bilder. Det var så vackert.

Till lunch blev det nån korvgryta typ. Gick väl okej. ;) Har väl typ vant mig vid korven vid det här laget, haha!

Efter lunch var det dags att göra sig i ordning för fika på stan! Vi tog bussen vid ett och gick sen runt lite på stan, tittade lite i några affärer. Hittade en skinnjacka på Gina, men jag köpte den inte eftersom jag ska spara pengar nu ju... x) Usch! Men köpte en anteckningsbok som jag ska ha som dagbok i alla fall.

Sen gick vi till Espresso House och jag tog grekisk yoghurt med granolamüsli och honung. Den var god. :) Var inte så sugen på någon kaka direkt.

När vi fikat klart gick vi till Varbergs fästning och tog en massa bilder och hade det jätteroligt fram tills vi var tvungna att gå tillbaka för att hinna med bussen. Men hade det riktigt trevligt och det var kul att fika utan personal och göra nånting annat för en gångs skull. Man kände sig mer normal! :) Och det har varit så härligt väder också! Timade riktigt bra där! En otroligt fin höstdag!


Fast mitt humör har varit lite sådär. Har känt mig trött och lite lättirriterad och jag vet inte riktigt varför. Jobbigt! :(


     

                   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 6 oktober 2012 11:00

Har rest en hel del i mitt lev redan, så blir kanske lite svårt att välja, men jag tror jag tar min resa till New York våren 2011. Jag var där med min mamma, pappa och syster. Jag kom ihåg att det var precis då vulkanutbrottet på Island skedde, så var skiträdd att resan skulle bli inställd...! Men, om jag inte minns fel, så kom vi iväg den 26 maj och det gick jättebra. Det var första gången jag flugit så långt, tog typ 6 timmar. New York, eller USA överhuvudetaget, har varit ett drömresemål för mig väldigt länge, så känslan av att äntligen vara där och uppleva The Big Apple var enorm! Kunde inte fatta att lilla jag befann mig i en så stor stad! Kunde inte fatta hur man kunnar bygga så höga hus, och trafiken där var helt crazy! Och det var precis som på film, det var gula taxibilar överallt! ;) Om man missade en så var det ingen panik, precis bakom kom nästa. Och det var billigt också! Och vart man än tittade så fanns det även ett McDonald's eller Starbucks, haha.

Bland det första vi gjorde var att kolla in outletområdet Woodbury. Det var som en liten stad med massa olika affärer med märkesgrejer till billigare pris. Hittade dock inget och var ganska besviken.

Sen gick vi runt en del i New York, var på Times Square, Madame Tussauds, var inne på Hard Rock Café och MnM-store, var högst uppe på Rockafeller center och såg en överblick över hela New York, sprang i Cantral Park, köpte godis på Dylan's candy bar (förvånansvärt dyrt med godis i USA), åt cheeseburgare på Planet Hollywood, SHOPPADE(!!!!) och var på Ellis Island och såg Frihetsgudinnan. Och det var såå roligt att vara där och uppleva allt och jag skulle gärna vilja åka dit igen! Vi shoppade väldigt mycket och jag har kvar en massa kläder därifrån. Vi var bl.a på Macy's och Century 21. Kläder, skor och smink var riktigt billigt där!

Det var en fantastisk resa och skulle gärna göra om den!


Det här är faktiskt min senaste resa, min sista resan innan jag blev sjuk. Vantrivdes nåt så otroligt med min kropp under den här tiden och tankarna på att gå ner i vikt hade börjat ta form.


                                                                           


Har hur många bilder som helst från resan, men det skulle ta alldeles för lång tid att ladda upp och vet inte om ni hade orkat titta igenom alla heller, så får nöja oss med de här. ;)


/E med två i 




Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards