I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Måndag igen... (En vecka kvar)

Av Eveliina med två i - 15 oktober 2012 18:09

Dagen började som vanligt med vikt. Ville inte veta så jag kollade inte på vikten och det kändes bra.

Sen gjorde jag inte så mycket på morgonen. Vi har börjat med vårt nya schema som jag kan lägga upp senare. Var ute och gick en sväng. Det var rätt kallt och rått ute i luften. :s

Hade mindfullness på k1 som vi har vid 11 nu för tiden. Sen var det lunch vid kvart i tolv. Känns konstigt att äta en kvart senare! Tycker det redan är långt emellan frukost och lunch liksom...

Efter lunch hade jag samtal. Det kändes väl lite sådär. Fick reda på vikten fast jag inte ville, och det blev väldigt jobbigt... Har inte kollat på förra veckans, men min behandlare sa att jag hade stått stilla i vikt. Men hade liksom fortfarande gått upp förra veckan... Varför väger jag så sjukt mycket för? Varför är jag så fet?

Innan middagen bestämde jag och en till att vi skulle baka Fiskarlimpa. :) Blev ganska stressigt för jag skulle snart börja med middagen. Men vi hann och det blev jättebra! Eller aa, har inte smakat på det än men jag hoppas det. ;) Ska käka det till kvällsmaten.   

Middagen blev också lite stressig, för vi var lite försenade men det gick bra det med till slut. Gjorde nån fisk med sås och pressad potatis till. 

Snart är det dags för frukt och sen ska jag väl chilla ikväll. Händer nog inte så mycket.

Fyller förresten år om exakt en vecka nu! ;) Fast är inte så pepp på att fylla år egentligen... Usch, vill nästan inte! x) Men planerar i alla fall att jag ska åka hem fredag-söndag och fira med familj och vänner, men sen är jag här på min födelsedag. Känns inte så kul att sitta där ensam hemma medan alla andra jobbar och är i skolan... Fira med sig själv typ då. xD Men det blir nog bra. Blir första gången jag firar den i förväg. Förhoppningsvis blir den mer lyckad än förra årets också. Var lite katastrof. Åt inte mcyket alls och var ute och sprang och gick på det. Mamma var typ helt förkrossad av att jag inte ville ha någon tårta... Kan lägga ut lite bilder nästa vecka från den, ser inte alls glad ut kan jag säga... x)


   


/E med två i

 
 
Ingen bild

K

15 oktober 2012 19:19

Hur länge ska du stanna där? Missar du inte mycket i skolan? Kram på dig! Du kommer fixa detta!

Eveliina med två i

15 oktober 2012 21:55

Tja, vet inte riktigt hur det får ta den tid det tar. Blir nog kvar här ett litet tag till. Missar/har missat väääldigt mycket i skolan, men det får jag ta igen på ett fjärde år.
Tack! :) Kram!

 
Sofie

Sofie

15 oktober 2012 19:35

Åh, fiskarlimpan. Favoritbrödet där ju!
sv: Okej, så bra så att du inte behöver känna dig stressad. Men känns det bra i Villan nu? :)
Kramar!

http://skrivetavsofie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards