I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Eveliina med två i - 4 oktober 2012 18:58

Dagen idag har varit okej. Har mått okej och inte haft lika mycket tankar och känslor. 

I morse trodde jag att det var fredag idag, så det blev jättekonstigt när vi skulle äta yoghurt till frukost. Skitkusligt haha!

Men dagen har rullat på rätt bra. Till lunch blev det kyckling- och majssoppa och till efterrätt ananaspaj med glass. Var inte alls sugen på nåt sött idag... Men det gick bra. 

Somnade på både lunch och middagsvilan idag. Ganska skönt. Längesen jag kunde sova på vilan faktiskt och fattar inte hur jag lyckades göra det på båda. Har kanske lite sömn att ta igen?

Efter vilan hade vi gruppen. Då var det två stycken från ab-kontakt som var här. De är som en stödgrupp och de som jobbar där har antingen själv haft en ätstörning eller känner någon som haft det. De som var här berättade om vad de gått igenom, hur de blev friska och lite om hur livet är nu. Det var riktigt intressant.

Efter mellanmålet så var jag och några till ute och gick en sväng. Det är riktigt skönt ute nu, mycket skönare än vad det var i september typ.

Annars har det inte hänt så mycket mer. Ikväll blir det att titta på Hela Sverige bakar. Det gillas!


 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 4 oktober 2012 10:45

Att ha mål, drömmar och önskningar är en väldigt viktig del i livet enligt mig. Det är saker man kan se fram emot, som motiverar och som går i uppfyllelse, som gör livet värt att leva och får en att kämpa lite extra när det är tufft och man har något att hålla fast i då. Utan något av det skulle livet vara så mycket jobbigare och inte lika meningsfullt. 


Mina mål/drömmar/önskningar är:

  • Bli frisk och leva ett normalt liv. Kunna leva det som JAG vill.
  • Börja skolan och ta studenten i vår med min underbara klass.
  • Träffa kompisar och även få nya vänner.
  • Ut och resa! Vill gärna ut och studera i t.ex Japan eller USA efter jag gått klart gymnastiet och fått lite mer ordning på mitt liv, eller bara göra en massa resor med familj eller vänner och uppleva saker.
  • Hitta kärleken och bilda familj (ganska långt fram i tiden).
  • Kunna må bra och trivas med mig själv.

De här är de viktigaste målen/drömmarna/önskningarna jag har och jag försöker fokusera på de här när det är som tuffast! 


529184_413551518691796_2083752196_n_large


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards