I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under maj 2012

Av Eveliina med två i - 31 maj 2012 19:15

Har precis varit ute på min andra promenad. Träffade en gammal vän och vi pratade och skrattade ihop en stund. 

Fick sluta en timma tidigare i skolan idag, vilket var riktigt gött.  Nu ska jag försöka få ihop min fotoppgift till helst imorrn, så får se hur det går...

Nu är det bara två fucking veckor kvar tills sommarlov! Kan inte fatta det! Två veckor till och sen slutar jag tvåan! Känns inte som det liksom. Snart ar man sommarlov! Mitt sista faktiskt. Men måste bara hålla ut i två veckor till, och försöka göra alla uppgifter som ska in så gott jag kan. Jag vet att jag har höga krav på mig själv, men jag vill bara att det ska bli bra... Fast jag fick IG på mitt historialäxprov, haha fail...


Dagens outfit.

 


/E med två i  

Av Eveliina med två i - 31 maj 2012 12:36

Sitter och har historia just nu och försöker skriva på min uppsats. Blöööh! Vill bara dö. Ska ha kulturhistoria sen med samma lärare och kommer dö lite till. Slutar vid fyra idag, så kommer inte ha så mycket tid till att blogga. När jag kommer hem sen ska jag käka middag och sen ut på mina två promenader, så får se om jag hinner slänga in ett inlägg till.  

Nej, nu ska jag lida vidare i den grymma skolvärlden. Adiós amigos!


/E med två i

Av Eveliina med två i - 30 maj 2012 17:43

Jag funderar mycket på vad jag vill, vart jag vill komma... Just nu vet jag inte riktigt. Tyvärr vill nog den största delen av mig fortsätta gå ner i vikt... Jag undrar verkligen om jag kan bli normal igen, som innan jag började gå ner. Jag tror inte det. Den tjejen jag var för ett år sen finns inte mer. Jag kommer nog aldrig någonsin bli som henne igen. Det känns inte så nu i alla fal, för jag känner mig inte likadan. Att jag kunde och ville äta hur mycket godis och mat som helst. Jag har tappat greppet om hur en portion som jag brukade äta ser ut. Jag tycker om att ta små portioner, att inte behöva äta så mycket. Jag kommer heller inte riktigt ihåg hur det är att bara spontant köpa godis för att man känner för det. Det skulle inte gå just nu. Vet inte om det någonsin kommer att gå igen. Jag kommer nog aldrig bli normal igen. Tankarna kring vikt, kalorier och förbränning kommer nog alltid att finnas där, men kanske inte lika starka som de är nu. Och hela den här händelsen har förändrat mig, jag har lärt mig saker om mig själv, och om min omgivning. Jag ångrar faktiskt inte hela den här resan. Och kanske slutar den bättre än hur det var förut, vem vet?


1469745-10-1336921005508_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 30 maj 2012 17:23

Har precis käkat middag. Det blev fisk- och potatissoppa. Rätt god. Enligt mig är fisk väldigt underskattad!


Mötet gick väl sådär som vanligt. Vikten visade +0,6 kg, och det var väl helt okej. Första gången på väldigt länge som vågen visar plus.

Själva samtalet var ännu en gång ganska meningslöst och vi funderade på vad vi skulle göra åt saken. Vet inte riktigt vad vi kom fram till, men jag antar att jag och min kontaktperson ska fortsätta försöka... suck. Fick fylla i ett häfte med frågor om mitt mående. Är bara lättad över att mötet äntligen är över nu...


Så fort jag har smält maten ska jag bege mig ut på mina promenader som jag har kvar. Kommer bli skönt.

Ha en trevlig fortsatt onsdagskväll!


Cal_c3_a7ados-inverno-2012-8_large


540603_396891683682273_100000843344004_1155757_726376409_n_large


1189-1_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 30 maj 2012 13:50

Har varit på utflykt med klassen förbi Silverfallen idag. Var rätt kallt i morse och trodde det skulle bli skitväder, men istället hade vi soligt och ganska skönt hela dagen.  Vi gjorde inte så mycket mer än umgicks, fotade och åt. Var dock ganska trött och kanske inte på bästa humöret, tyvärr, men det var rätt kul ändå. Har bara en sån underbar klass!  Och hem resan var ju det bästa; bussen skulle ta sig ner för typ ett stup och det blev typ jordbävning i hela bussen och paniken var ett faktum. Hahaha, det kommer jag aldrig glömma!  


Efter tre är det dags att dra sig till mottagningen. Hoppas bara att allting går bra eller i alla fall okej...


Tumblr_lsbfjgqhf11qaiyl9o1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 29 maj 2012 17:18

Kommit hem från sjukgymnastiken nu. Det gick väl helt okej. Vi fortsatte att jobba med kroppsuppfattning och jag fick göra några övningar och fylla i ett papper med lite frågor.

Sen skynda jag mig hem till middagen. Det blev stekt kyckling med ris och grönsaker. Ganska gott faktiskt.

Snart ska jag bege mig ut på mina två promenader som jag inte hunnit ta ännu, och sen ska jag nog förbereda lite för imorrn. Ska åka på utflykt med skolan till Silverfallen. Vi ska typ åka dit och teckna av naturen. Ska försöka göra min fotouppgift då också. Sen blir det samtal och vägning också. Nervös in för det och vet inte riktigt hur det kommer att gå. Jaja, det märker jag väl...


Dagens outfit.

   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 29 maj 2012 13:34

Slänger in ett lite inlägg från skolan igen. Har just haft prov (?) som gick skit. Blöööh!

Snart slutar man och ska ta bussen hemåt för att sedan dra till mottagningen för sjukgymnastik. Får se vad vi ska göra den här gången.  Bloggar mer senare!


/E med två i

Av Eveliina med två i - 28 maj 2012 18:57

Har haft i stort sett fullt upp hela dagen. Lånade nya böcker från bibblan efter skolan och sen var jag ute på promenad, åt middag, åkte med och handlade och sen promenad igen. Är rätt trött i huvudet och känner mest för att sova. Fast det kändes bra i skolan. Men har läxprov i historia imorrn, så måste plugga till det. Stön. -.-'

Fick reda på lite betyg i skolan idag; fick VG+ på kulturhistoriaprovet och VG/MVG i foto. Känns jättebra och är lite stolt över mig själv. ^^ Och kommer troligtvis få VG i idrott också, eftersom jag lämnade in två uppsatser på VG-nivån.   Boooyaaa!


Men nu måste jag ta mig i kragen och PLUGGA! Hörs senare!


 198502_202767143081057_100000433173426_705082_4888243_n_large


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards