I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Varför kan inte allting bara lösa sig av sig själv?

Av Eveliina med två i - 13 maj 2012 17:34

Känner mig trött. Trött på allt tjat, trött på att äta, trött på mig själv och alla tankar...! Orkar inte just nu. Att vara där jag är. Vill kunna bestämma över mitt egna liv, över min egna mat... Får hela tiden höra att jag måste ta mer av det och det och göra om si och så. Tycker jag tar bra portioner, men det räcker typ aldrig. Känns som om mina föräldrar bara säger så för att jag ska få i mig lite extra. Hatar att höra dem säga: "Ta lite mer, det är för lite!". Orkar inte med deras tjat dag ut och dag in. Vill bli fri från allt det här. Men då mäste jag ju kämpa för det också. Och jag ska vara ärlig: det gör jag inte. Jag kämpar hela tiden emot, lyssnar på anorexin hela tiden. Den får mig att må bra, det känna rätt på något sätt. Men det är fel. Allt jag gör verkar bli fel hela tiden. Varför kan inte mitt liv kännas rätt för en gång skull, varför kan det inte vara enkelt? Vet inte vart jag är på väg...

Jag tänker på alla människor runt om mig som vill att jag ska bli frisk. Tänker på att jag hela tiden sviker dom och gör som anorexin säger. Varför kn jag bara inte göra som dom säger för en gångs skull? Testa något nytt kanske? Men jag är för feg för det och jag vet inte om jag vill tillräckligt mycket. Är rädd. Rädd för att gå emot och för vad som kommer att hända sen. Rädd för hur det kommer att bli. Vet inte vad jag vill...!


Ledsen för ett depp-inlägg, kände bara för av skriva av mig lite.


181269953721608298_gippm6br_f_large


/E med två i

 
 
Elin (Moroten)

Elin (Moroten)

14 maj 2012 15:15

Hej! Du har verkligen en jättebra blogg, och du är sååå fin! :) Kram

http://morotens.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

14 maj 2012 15:19

Åh, tack så mycket! :D Kram!

 
Triza

Triza

14 maj 2012 20:09

Oh, dina ögon är otroligt underbart fina. Jag drunknar nästan :3
Ibland får man inte orka :)
Jag förstår precis det du menar med föräldrarnas tjat. Jag får bokstavligt talat damp! Orkar inte med att de ska bry sig och tjata. Och aldrig slutar dem... -.-
Lixom, jag vet att det jag gör är fel, men jag gör ändå fel. Det måste vara mig det är fel på...
Ibland måste man skriva ett deppinlägg. :)
Ha det bra så länge, kram<3

http://triza.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

15 maj 2012 12:41

Hihi, tack så mycket! :D
Mm, ibland önksar man att de inte brydde sig så mycket... men de vill ju bara väl, även om det är riktigt irriterande. :/
Nej då, det är bara det du GÖR som är fel i så fall, inte du!
Mm, känns skönt att skriva av sig :)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards