I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Maybe you have to know the darkness before you can appreciate the light

Av Eveliina med två i - 25 oktober 2012 17:51

Har mått bättre idag och det har känts okej. I alla fall när jag inte tänkt på nästa vecka och så. Har väl börjat accepterat att jag ska skrivas ut nästa vecka. Kommer få flytta ut alla mina grejer från mitt rum, för när man skrivs ut får man inte ha kvar det. Så får kanske ett nytt när jag kommer tillbaka, får se. 

I morse hade vi gruppen och idag pratade vi och diskuterade vi om tankar, så som automatiska tankar man har och om alternativa tankar som man ska tänka istället. Det var riktigt upplysande och kändes som om det gav en del.

Till lunch blev det soppa och efterrätt som vanligt. Det blev inte så jättegod sparrissoppa (första soppan jag inte riktigt tyckte om...) och sen äppelpaj med vaniljsås. 

Gjorde Stepwise efter lunch. Gick väl bra. Man gör det inför första utskrivningen.

Efter mallanmålet var jag ute och gick med en till och det var trevligt. Sen var det dags för mig att göra middag. Det blev räk- och avokadosås med pasta. Var lite virrig och osäker i början och råkade bränna vitlöken, men det blev bra till slut.

Har varit superseg och skittrött idag och tog ett tag innan jag kom igång och vaknade till. Orkade typ inte tänka eller känna alls första halvan av dagen.

Känns som sagt jobbigt att tänka på nästa vecka, att jag inte ska vara här nånting. Får en liten klump i magen när jag tänker på det. Får ta och ändra på mina tankar där och tänka positivt, att det här kommer gå bra. Och även om det inte gör det så gör det ingenting. Får se det som en check vad jag klarar av och vad jag behöver jobba med, för det är ju hemma det ska funka till slut.


   


   



/E med två i



 
 
fanny

fanny

25 oktober 2012 18:57

Ja, det är ju hemma det ska funka. Men jag vet känslan, det är så tryggt på ett sätt när man är inlagd. Man har personal omkring sig och vet hur dagen ska bli. När man kommer hem blir allt förändrat. Men vet du, du kommer att fixa det!! Det tror jag. Fast det kommer kännas jobbigt, så är det hemma som är ditt hem och där du ska leva:) Kram!! <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
fanny

fanny

25 oktober 2012 19:51

Svar: Jag googlade för att få en bra förklaring:) "En människa som lider av bipolär sjukdom har kraftiga svängningar i humöret, mer än normala uppgångar och nedgångar. Sjukdomen präglas av omväxlande episoder med sänkt stämningsläge (depression) och förhöjt stämningsläge (mani)"

Ja, det där med tapeterna är svårt. Men jag tror nästan hundra att det blir den svart gråt med text.
:)

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Patricia

Patricia

26 oktober 2012 16:55

Vännen, du måste försöka tänka mer positivt över att du ska åka hem. Det är bara en vecka, och jag är säker på att du kommer klara det kanonbra. Försök äta på samma tider som ni gör på Capio osv (men nu kan du ju äta sådant du verkligen gillar och slippa korv haha). Försök att inte fuska utan verkligen kämpa på så hårt du bara kan även på hemma plan.
DU kan!
Kramar i massor

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards