I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Fortfarande rädd för att gå upp i vikt...

Av Eveliina med två i - 28 december 2012 18:11

Har varit en rätt så okej dag idag. Vaknade la mig sent igår med (hehe) så vaknade vid halv tio! Läääängesen jag sov så länge asså! Åt frukost och var sen ute och gick en sväng. Har verkligen märkt att jag funderar väldigt mycket under mina promenader. Funderar mest på min situation, mina tankar och val om ätstörningen, osv. Vet inte om det är bra eller dåligt.

Efter lunch åkte jag och pappa till stan och banken och gjorde lite ärenden och efter mellis gjorde åkte jag med mamma och kollade i lite affärer. Köpte galgar och kollade på en ny dator. Använder ju min mammas gamla skitdator, som låter som ett jetplan och bränner sönder knät. Så en egen bra och vettig dator har jag önskat mig ett tag nu och tror att jag kanske hittat en också. ^^ Köper den kanske imorrn!

Övningskörde sen en stund och det gick väl lite sådär.

När vi kom hem åt vi middag. Tog först en portion jag tyckte såg bra ut, men då påpekade mina föräldrar att det var för lite så tog lite mer. Men mamma lämnade på sin tallrik, och en massa tankar satte igång och snurra i skallen... Då tog väl hon en för stor portion om hon inte orkade? Tog jag en för stor då också? Blev det för mycket nu?

Jag har kunnat acceptera min kropp nu, men rädslan för att gå upp i vikt är fortfarande stor tyvärr... Hur vet man att det man äter är tillräckligt för en? Så man varken går upp eller ner i vikt? :(

Nu ska jag i alla fall mysa framför TV:n och en bra film tillsammans med familjen. Blir nog bra!

Kan inte fatta heller att det är fredag redan! Sjukt vad tiden har gått fort!


 


/E med två i

 
 
Mallan

Mallan

28 december 2012 19:53

Förstår att det är jobbigt med maten, men försök att inte ägna så mycket tid åt hur, när eller vad alla andra äter. Alla har olika behov beroende på kön, aktivitet och en massa andra olika faktorer. Är det inte bättre att äta lite extra nu och istället hamna på en stabil vikt som består?

Fortsätt kämpa vännen, du kommer bli fri från detta ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

28 december 2012 22:06

Sv. Ja absolut gör det. Har hittat den på listfolder :)<3

http://elinwkarlsson.blogspot.com

 
Ingen bild

:)

29 december 2012 08:41

Sånt ver man bara! Hur tror du resten av människorna gör det? Ät tills du blir mätt så ordnar det sig! Ibland äter man för mycket, och ibland för lite men sådant jämnar ut sig. Ät när din kropp signalerar hunger, och sluta äta när du känner dig mätt. Lätt som en plätt! Du har ju klarat det innan, eller hur?

Eveliina med två i

29 december 2012 21:34

Fast märker att det är lättare sagt än gjort, speciellt när man har den här sjukdomen och varit helt i obalans i mer än ett år nu. :/ Så det är så svårt att säga för mig! Fattar inte hur jag gjorde förut men ska försöka och hitta dit igen!

 
Ingen bild

jonna

29 december 2012 16:05

Det är bra att fundera över sina val mm, tänk på att peppa dig själv med positiva tankar. Du kan själv välja om du "trycker ner dig själv" med taskiga saker, att få dig att må dåligt över något du ätit osv. Ge dig själv beröm istället. Fortsätt på vägen med att du tycker om din kropp och även att du har en fin personlighet, kom i håg och tänk tillbaka på alla fina saker dina kompisar har sagt om dig. Kram!

Eveliina med två i

29 december 2012 21:45

Ja, det ska jag göra! :) Ska försöka kämpa på och trycka undan alla dumma tankar och intala mig alla fina saker som jag faktiskt är! Får fortsätta med min motivationsbok hihi ;)
Kramar!

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

29 december 2012 23:02

Hej vännen!
Hoppas du har haft en fin jul. Jag har inte hunnit läsa dina inlägg riktigt, men ska göra det så fort jag får tid:)

Vad roligt att du köpt en ny dator, det hade jag också behövt, men mina får hänga i tills de verkligen dör. Känner inte för att lägga pengar på det nu.

Det där med hur mycket/lite mat man ska äta är svårt. Frågan är om man någonsin kommer lära sig det, man får helt enkelt försöka lyssna på om man är mätt eller inte. Svårt när man är i sjukdomen, men förhoppningsvis lär man sig det till slut.

stor kram

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards