I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Eveliina med två i - 11 december 2012 19:04

Har hänt en hel del idag. Somnade ganska sent, runt halv tolv, och vaknade sen lika trött som när jag somnade. En kom in med vågen till mig och jag fick väga mig. Visste inte om jag skulle titta eller inte. Blev att jag fegade ur istället och såg bara dom där hemska röda siffrorna i ögonvrån. Kunde bara inte se dom.

Efter frukost bakade jag och Matilda bröd, fiskarlimpa ofc! Doftade underbart så det är säkert jättegott!

Var inne på k1 efter lunch och då kommer min behandlare dit och vill prata med mig. Fick mitt behandlingsprogram och såg min vikt då... Blev ganska chockad... Hade gått ner två kilo sen jag vägde mig sist för två veckor sen... Ligger under bmi 20 nu. Det var jag inte beredd på. Men kommer säkert gå upp allt plus lite till den här veckan när jag börjar äta enligt Capios portioner igen... Vill inte.

Dessutom fanns det nu plats på k1 så hon bestämde att jag skulle flytta dit också, så nu sitter jag här i mitt lilla minirum och bloggar... Hon tycker att jag ska ha så mycket tillgång till personal som det går för att komma back on track igen. Känns såå konstigt att vara tillbaka här och det känns som om det vore en evighets evighet sen jag var här sist. Det känns jobbigt men det kan kanske vara bra, för nu får ätstörningen inte direkt någon utväg... 

Mår i alla fall bättre idag vilket är skönt, lite lättare att andas och man vill inte lägga sig i ett mörkt hörn nånstans och bara försvinna... Mycket tack till alla underbara människor jag har här och förgyller tillvaron rejält! Älskar er!  

Åt lunchen på Uppföljningen och sen flyttade jag och har sen ätit på k1. Har gått okej fast det är jobbigt att bli så mätt och äta så "mycket"...

Efter fikat var jag ute och gick och sen har jag pysslat en del och kommit igång lite grann med min motivationsbok. Håller på med en sån och ska klistra in massa peppande texter och mina favorit citat i den. Lite rolig sysselsättning liksom! :)

Sitter och myser med min älskade syster Sofia just nu. Tack för att du finns, min fantastiska syster! Means a lot to me and love you soooo much!  

Ikväll blir väl att andas lite och försöka landa. Åker förretsen kanske hem på fredag redan. Min kompis ska ha födelsedagsfest då och jag vill så sjuk gärna vara med och hoppas verkligen det blir bra! Då blir jag hemma i typ tre veckor och jag ska definitiv försöka kämpa mer då!


   


Capios charmiga pepparkakshus made by patienter!

 


Så här ser mitt rum ut som jag fick idag!

 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 11 december 2012 10:00

Fråga: <fin blogg! Har du någon bild eller ännu hellre någon film från när du tränade konståkning? Skulle vara jätte intressant att se på?!?!?! Stay strong! Be happy! <3


Svar: Självklart kan jag det, bliév så glad över frågan! ;D har dock inte så många bilder och absolut inga filmer (tyckte inte om att mamma eller pappa tog kort på mig när jag åkte...). Men här är några få i alla fall!


Den första bilder är från när jag precis hade börjat konståkning, var runt sju då ;) Den andra kanske jag var nio eller nåt...?

 


Lite bilder från olika tävlingar vid olika åldrar!

       


På en träning!

  



En uppvisning vid lucia ett år:

 


Luciauppvisning här med fast ett annat år:

 


Om ni har fler undringar, frågor eller önskemål är det bara att säga till! :)


/E med två i 

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards