I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Slapp juldag

Av Eveliina med två i - 25 december 2012 21:26

Nu är snart även juldagen till ända och jag har inte gjort mycket alls idag, utan myst hemma mest. :)

Efter frukosten gjorde jag inget speciellt, men efter lunch installerade jag och mamma vår nya TV! Så nu har även vi en platt-TV att sitta och glo på. ^^ Var ute och gick en sväng och sen har jag mest suttit framför TV:n i soffan och läst i Zebraflickan/tittat på film eller TV/spelat ps3.

Mår lite sådär just nu och det blev tjafs vid kvällsmaten igen. Orkar verkligen inte med allt sånt här igen! Vill inte tjafsa, hatar verkligen när vi gör det! Vill bara kunna fly bort från allt, men vet att det inte går, jag kommer inte undan och det kommer ju bara ikapp förr eller senare ändå. När ska mitt liv någonsin bli normalt?

Måste ändra på mina tankar, annars kommer jag aldrig bli frisk, men hur gör man det? Och hur vet man att det fungerar? :( Så vilsen och rädd...

Ofta önskar jag att jag inte finns. Vill inte finnas för allting gör så ont. Vill bara få ett slut på allting för ser ingen mening med nåt eller når slut på allt elände. Skulle vara ganska skönt...


Tumblr_mf30tcp7981qfqrnvo1_500_large


/E med två i


 
 
Ingen bild

M

25 december 2012 21:55

Jag tro att du har mycket att leva för. Du är ju inte ensam? Många friska anorektiker lever idag fullt ut och älskar sina liv. Jag förstår att det är jobbigt, men en sånhär livskris drabbas alla av någon gång. Men livet är inte en dans på rosor. Alla har något dom kommer att, eller redan har, få något jobbigt att leva med och försöka bearbeta. Det är faktiskt inte så att ditt liv på något sätt är värst av alla, för alla har det jobbigt nu för tiden, tyvärr. Men visst känns det faktiskt bra att det är så?

Du kanske bara måste sluta överanalysera allt. Let go, bara. Jag vet precis hur det här är och ett tips till dig är att varje dag utmana dig själv. Inte något stort. Det var det som hjälpte mig jättemycket. T.ex: drick ett extra glas mjölk till maten, promenera 5 minuter mindre eller börja äta snacks på lördagskvällar (som en god fruktsallad eller mörk choklad.) Du vet, ju mer du utmanar dig själv, desto friskare blir du. Om du inte gör något drastiskt, blir du aldrig frisk. Du vill väl hellre "lida" mycket en kort tid än att dra ut på det?

Bara, let go. Du är värdefull för folk och dom vill inte se dig må dåligt. Jag kände mig jätteensam när jag var sjuk, även fast jag hade vänner. Men dom var helt enkelt för rädda för att göra något för dom vet inte hur vi tänker. Dom är rädda för att säga eller göra något dumt. Men jag lovar dig, dom som inte verkar bry sig, tänker på dig mycket och bryr sig faktiskt men vågar inte göra något. Och det är inte deras fel.

Du kan bättre, vet du. :) Kramar

Eveliina med två i

26 december 2012 19:48

Nej, det är jag ju faktiskt inte, vilket jag är otroligt glad och tacksam för! Men ofta är det svårt att tro om man verkligen blir lyckligare sen eftersom jag aldrig riktigt känt mig lycklig tidigare...
Är väl medveten om att många, många fler har det värre än jag, och det är hemskt. :( tycker ingen förtjänar att må så här dåligt!

Vill och försöker utamana mig en del, och det går väl sådär. Man blir så tveksam när man väl får möjligheten; är jag verkligen sugen på det där? Vill jag ha det osv, och så blir det kanske ingenting i alla fall... :/ Så svårt att bara släppa på all kontroll!

Vill verkligen ta vara på alla fina människor jag har runt mig och inte orsaka dem en massa oro och så! Men hur gör man för att hitta tillbaka? Hur visste du hur mycket mat som är tillräckligt för dig är? Hur vet man det så att det inte blir för mycket eller för lite? :/

Kram på dig!

 
fanny

fanny

25 december 2012 22:52

Jag kan också känna så.. att det skulle vara skönt att göra slut på allt:( Men samtidigt, det kommer inte vara så här för evigt. En dag mår vi bra <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Ingen bild

jonna

25 december 2012 22:59

Bra jobbat på julafton, du utmanade dig! Försök att fokusera på annat när de jobbiga tankarna kommer, du kan ju jobba med din motivationsbok eller läsa mm. Jag tycker du ska be dina behandlare om tips på hur du ska förändra tankarna, kanske också kbt vore något för dig. Kram

Eveliina med två i

26 december 2012 19:52

Tack, fina du! :)
Jag har kommit fram till att jag verkligen måste ta itu med mina tankar, för de måste ändra på sig om jag ska kunna bli frisk! Får nog ta upp det med nästa behandlare eftersom jag snart skrivs ut. :/ Kramar!

 
Mallan

Mallan

25 december 2012 23:42

Skönt att bara ha en dag när man bara tar det lugnt. Julen är rätt stressig ändå.

Förstår hur du känner, men det bästa är nog att våga chansa och se vart det leder. Annars får du aldrig veta hur det känns att vara frisk eller hur? Tvivla inte på dig själv, jag har förstått hur stark du är, du måste själv våga tro på dig själv också.

Stor styrkekram ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Matilda

Matilda

26 december 2012 08:51

Ingenting kommer att bli bättre om du skulle försvinna. Jag vet att du kan, Evii. Min kämpe! Ring om det är något.. När som helst.

http://makr.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards