I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Smakat makron!

Av Eveliina med två i - 20 december 2012 19:22

Idag har varit en sååå slapp och ännu en ganska meningslös dag i skolan. Vi gör liksom inte ett skit på lektionerna. Det enda viktiga vi gjort idag är att tagit ett kort på oss i klassen för Tema-dagen idag, med temat Vinter. Skulle föreställa en tomtenisse och resten av klassen var paket, renar, pepparkakor och en tomte. Haha, bilden blev asbra och hoppas vi vinner! ;)

Fick min julklapp av Elin idag; en ljuslykta! Jättefin! ^^ Ska jag ha doftljus i!

Efter skolan (som slutade tidigare igen) drog jag ännu en gång till stan med min syrra. Hittade faktiskt det jag sökte efter så är nöjd! :) 

Fikade en makron med pepparkakssmak sen. Första gången jag testade en makron och har länge velat göra det, så passade på nu! Och den var riktigt god tycker jag! :) Rekommenderas!

Drog sen hem och har jobbat lite med min motivationsbok. Klippte ut lite texter ur tidningar i skolan idag, när jag inte hade nåt bättre för mig, så har lite mer att klistra in nu! Tappar dock koncentrationen och orken att hålla på med den efter en stund så får ta en paus då. x)

Min nya drog just nu är apelsiner!! Såå otroligt goda just nu och känns som om jag kan äta hur många som helst utav dem, tröttnar aldrig! Så äter typ minst en varje dag, haha. ;) Goooott!!!


Santa's little helper! ;)

            


Ljuslyktan!

 


Fikatime!

   


/E med två i 

 
 
Mallan

Mallan

20 december 2012 20:45

Åh, vad gott! Har alltid undrat en grej, är de sega eller typ frasiga? Konstig fråga haha men är lite nyfiken. Bra att du äter det du är sugen på och vill ha, oavsett om det är fika eller apelsiner. ta vara på vad julen bjuder på och bara njut fina du! ♥

Stor kram ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

20 december 2012 20:55

Bra kämpat ju! Makroner är konstiga tycker jag. Torra liksom ^^

Det är svårt, vi ägnade mycet av oss själva åt att bli så här sjuka. Det här är det som är normalt och vanligt för oss numera, har varit sista tiden. Sista åren snarare.

Hur blir det när du kommer hem, kommer du få en ny behandlare?
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Mallan

Mallan

20 december 2012 21:08

Sv; Tack då vet jag haha :)

Tyvärr innebär det svält, står inte ut med att ha ätit så mycket nu som jag gjort de senaste tre dagarna. Vet att det drar mig längre ner i skiten men jag står inte ut med tanken på att gå upp i vikt.

Kram ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

20 december 2012 22:39

Vi har nog vant oss vid det här livet. Inte för att det är så mycket till liv dock. Jädrigt lite liv faktiskt.

Ska ge den en chans då alltså?

Känns det okej eller mest jobbigt med nya personer?
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Ingen bild

jonna

20 december 2012 23:27

bra där, att du vågar prova nytt. Kom du på något bra att ha i din motivationsbok?

Eveliina med två i

21 december 2012 17:17

Tack! :) Jaa, har kommit en liten bit på den, men just nu står det ganska still. Men det kommer nog mer så småningom!

 
fanny

fanny

20 december 2012 23:30

Svar: Ja det känns både skönt och jobbigt att vara här.. Tack finaste Eveliina <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

20 december 2012 23:38

Jag och min vän bakade faktiskt sådana kakor igår, fast med pistage smak och hallon i en:) Själv tycker jag nästan att de där är alldeles för söta, men smaken är som baken hihi. Duktigt av dig att prova och kul att du gillade dem:)

Jag det var riktigt mysigt att få vara en natt hos min vän, hon är så fin och bra hon.

Så, hur känns det inför julen nu gumman?
Kramar

http://patriciac.blogg.se

 
Ingen bild

:)

21 december 2012 07:09

Vet du att du har en så jävla snygg kropp? Riktigt fin! Önskar att jag var byggd mer som du. Jag menar detta på allvar, du är slank, lång, ser frisk ut.

Eveliina med två i

21 december 2012 17:25

Tack!! Känns lite bättre nu. Vet inte varför jag ska ha så svårt att acceptera den för... :/

 
Linnéa

Linnéa

21 december 2012 07:12

Åh jag åt en macaron i somras. Jag hoppas att jag kan tycka undan min sockerfobi tillräckligt för att våga smaka en igen!
Min smakade kokos och kola och den var ju helt underbar :D
Duktig du är förresten. Jag önskar verkligen att jag var lika stark som du <3

http://stjarnmoln.blogg.se

 
Hanna-chan

Hanna-chan

21 december 2012 22:09

Du är så himla söt! :D

http://klockanhalvtre.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards