I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Gotta keep fighting...

Av Eveliina med två i - 18 december 2012 16:46

Dagen började inte så där jättebra... Lyckades försova mig och sov typ två timmar för länge. Fick panik när jag vaknade! Men det var bara klä på sig, slänga i sig frukost och kolla när nästa buss gick. Kom till typ skolan en och en halvtimma försent haha! Men missade inget eftersom de andra gjorde prov som inte jag skulle göra (ännu...), så det var lugnt. Har typ inte gjort ett skit i skolan ändå under hela dagen, så den känns ganska ovärd. Typ bara suttit och tjötat och försökt göra lite, men har ingen skolanda precis... hehe.

Slutade en timma tidigare och åkte hem. Gick lite på stan och gjorde lite ärenden. Gick sen hem och har precis ätit middag nu. 

Men har mått i alla fall bättre idag och känner mer motivation. Men det är jobbigt i skolan med maten... Blir så otroligt påverkad när jag ser någon äta lite eller lämna på tallriken... Kan inte tänka klart i såna situationer och vet inte riktigt vad som är fel eller rätt... Mina kompisar är ju friska vad jag vet, så gör de verkligen fel? Eller...?

Men måste skärpa mig, det här håller inte! Måste våga utmana mina tankar, gå emot... Inte styras av en massa rädslor och tvång! Det är inget liv! Men det är tyvärr lättare sagt än gjort... Men inte omöjligt!



Trapped by the anorexia...

Tumblr_mf6txhi0sh1rkrr5go1_500_large



Tumblr_m4tlz5jl9n1qe7mxjo1_400_large


/E med två i

 
 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

18 december 2012 18:03

Jag vet att det inte är lätt, men försök att fokusera påp dig själv när ni är och äter. Jag vet att det lätt blir att man kollar hur mycket/lite alla andra äter, men du måste rädda dig själv. Tänk på att dina vänner säkert äter massa annat utöver så som godis fika och sådant oftare än vad du gör.

Ja jag hade nog definitivt behövt en paus från allting, ska ta en imorgon då jag ska till en vän och julbaka lite och sedan sova över hos henne, men samtidigt blir det ett stressmoment då jag vet att nästan två dagar försvinner som jag kanske hade behövt till annat. Åhh rörigt.

Stor kram till dig fina:)

http://patriciac.blogg.se

 
Linnéa

Linnéa

18 december 2012 18:11

Det är sjukt jobbigt att se andra äta lite.
Imorse åt min syster en apelsin och ett halvt knäckebröd med jordnötssmör till frukost.. Gissa om jag kände mig som en fläskfia där jag satt och vräkte i mig en stor portion gröt med massor av nötter och bär plus ett kokt ägg..
Men jag vet om själv att man mår bättre om man äter stor frukost. Det har jag gjort i över ett år och jag är fortfarande smalare än min syster, så helt fel kan det inte vara?

Kram! <3

http://stjarnmoln.blogg.se

 
Ingen bild

mia

18 december 2012 18:12

försök att fokusera på dig själv o ditt tillfrisknande. Du behöver följa ditt schema, det är det rätta. Du vet ju desutom inte vad dina kompisar äter resten av dagen, de kanske äter jättemycket till mellanmål och middag. kram

Eveliina med två i

19 december 2012 17:49

Vet inte ens om de äter det när de kommer hem, kanske bara en macka eller nåt... Usch, blir så påverkad av såna situationer och det är svårt att fokusera på mig själv då...

 
Mallan

Mallan

18 december 2012 18:16

Välj att gå emot anorexin nu. Du vet hur kämpigt det är att börja äta från början, inte vill du väl dit igen? Det är jobbigt nu, men det är så mycket värre att börja om. Kämpa på ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
J

J

18 december 2012 21:53

Jag har också jättesvårt för det där med att folk lämnar mat eller tar mindre eller så. Men jag brukar tänka att är man frisk så tar man igen den där missade maten på ett helt annat sätt. Spontant äter man några chokladbitar, eller kanske äter två portioner till middag. Medan man är sjuk så gör man ju inte gärna det utan håller sig till exakta mängder på exakta tider... För gjorde folk inte det skulle ju jättemånga vara underviktiga och dessutom triggar det ju inte igång svält för dom personerna att ex. lämna mat. Man får liksom sortera bort sig själv lite och faktiskt tänka en extra gång att man är sjuk. Hoppas det känns lättare snart i alla fall, kramar!

http://enrymd.blogg.se

 
Sophia

Sophia

18 december 2012 23:13

Kämpa på fina Evii. Du kommer greja detta.
Massa kramar <3

http://Www.soophiiiaa.devote.se

 
Elin

Elin

18 december 2012 23:31

Du som har kämpat så med det också, viktuppgången och tankarna kring det. Nu är det liksom efterarbetet, egentligen det jobbigaste, för att kunna acceptera det hela också. Sluta tycka illa om dig själv.
Fokusera på dig själv, och det som du ska få i dig, hur mycket det är i jämförelse spelar ju ingen roll för ditt framtida mående, det du ska äta är anpassat utefter dina behov, som du har det nu, om andra har samma problem eller andra problem som kräver andra mängder och annan sorts mat än din, låt det vara så, det blir inte mer eller mindre på din tallrik. Vet att det är svårt, att det är något att kämpa med. Men det är något du klarat tidigare, du har klarat så mycket svårare saker än det. Keep on <3

Faktiskt är psykologen det som får mig att gå runt med lite mindre kaos än det jag skulle ha utan honom. Kjell är guld värd, jag har tur som fått en så bra psykolog. Kunnig, empatisk, klok och lugn. Vet inte om jag skulle kunna hantera allt så bra som jag gör utan honom. Så lite grann; han räddar livet på mig, då jag redan som det är är ytterst nära att ge upp detta.
Hur trivs du med de inom vården som är runt dig?
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards