I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Första dagen som jag gick i skolan sen i juni!

Av Eveliina med två i - 3 december 2012 21:28

Gokväll alla! Blir ett sent inlägg igen, har inte haft tid att sitta ner och blogga förrän nu.

Väckarklockan ringde redan 6.15 imorse, alldeles för tidigt enligt mig! Usch, och jag som tyckte 20 över sju var tidigt förut... x)

Kom i alla fall till slut upp ur sängen med viss möda och klädde på mig och gjorde mig i ordning. Åt frukost och sen gick jag till bussen för att åka till the school!!! Mötte några av mina vänner på bussen och sen de flesta av dem i skolan sen. Såå underbart att se alla igen! Gick med på deras lektioner och gjorde lite uppgifter faktiskt! Kändes riktigt bra att vara i skolan igen tillsammans med min underbara klass! :) Ni betyder så mycket för mig!  

Efter skolan drog jag hem till Louise. Vi pratade lite, spelade ps3 och såg på film! Mysigt! Drack även en och annan varm kopp kaffe, behövde värma upp mig lite kände jag. Är så kallt ute så jag vet inte vad!

Sen åkte vi hem till mig och gjorde inte så mycket fram tills hon åkte hem. Åt sen kvällsmat och gick sen en runda. Har inte hunnit gå ut och gå idag direkt. Vet att det inte är så normalt att gå ut på kvällen och så, men det är lite tufft just nu... Vill och försöker äta som JAG vill, men det är svårt... Är så jävla rädd att äta för mycket hela tiden, det är helt sjukt! Är så rädd att det ska bli som när jag gick upp i vikt i våras 2011, innan jag bestämde mig för att gå ner... Då åt jag som jag ville utan att tänka på vad det var jag egentligen stoppa i mig, eller hur mycket... Var en sån fruktansvärd känsla sen när jag insåg att jag gått upp i vikt och vantrivdes nåt så vansinnigt med min kropp! Är så rädd att släppa på kontrollen och det händer igen... Varför måste jag ha alla dom här dumma tankarna om vikt, mat, kalorier och förbränning hela tiden?? Såg min kompis äta massor med godis idag, men jag vågade ju såklart inte ta en enda... Åååh, vad svårt det ska vara! Har såna problem att kunna acceptera min vikt och kropp och får typ panik... Vill inte väga så här mycket... Känns inte som om jag kan eller förtjänar att äta så mycket mat och unna mig saker...


Jag idag:

 


I skolan ^^


Kaffepaus!

 


/E med två i 

 
 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

3 december 2012 22:36

Jag tycker du skulle utmanat dig själv och ätit lite godis. Din vän gjorde ju det, så varför kan inte du?! Jag vet att tankarna ställer till det men försök härma friska personer och gör sådant som de gör. Försök<3<3

Vet, sjukt mysigt med julgranen:)
Kramar

http://patriciac.blogg.se

 
fanny

fanny

3 december 2012 23:20

Kul med skola igen, jag saknar att plugga! Och att ha en egen klass. Jobbigt med alla tankar, men jag tror de kommer försvinna mer och mer. Bara stå ut och försöka kämpa emot.

Svar: Tack! Du är också urgullig:D <3 kram!!

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Elin

Elin

4 december 2012 15:04

Men du förtjänar att äta och unna dig! Du har en jättefin kropp och ska absolut inte ner igen <3

http://elinwkarlsson.blogspot.com

 
Em

Em

4 december 2012 15:05

vad kul att du börjat skolan :) det måste kännas riktigt skönt. kan tänka mig att det är ovant och jobbigt att stå på egna ben såhär i början, men jag tror du fixar det!! även om det känns för jävligt ibland. kram

http://addictedtorunning.blogg.se

 
Caroline

Caroline

4 december 2012 17:01

bara stå emot dumma tankar och kämpa på. Mitt enda råd.. Tyvärr är det ju man själv som måste göra största delen av jobbet. Ingen annan kan göra det åt en. Hur gärna man än vill!

Hur länge är du hemma nu?
Jag har önskat mig presentkort mest.. och lite skidutrustning och köksgrejor :)

http://styrkaochhalsa.blogg.se

 
K

K

4 december 2012 17:31

Du förtjänar och SKA äta all den mat som andra gör, kanske till och med mer för att bygga upp kroppen du tidigare brutit ned. Tänk om 50 år, -hur vill du att livet ska se ut då? Vill du vara fri från äts, eller fortfarande fast i den? Du kan förändra och du bestämmer hur din framtid ser ut. Genom att äta som du ska och behöver nu ger du dig själv förutsättningar att må bra. Kanske inte på en gång, men i längden.
Kram!

http://attblifri.blogg.se

 
Elin

Elin

4 december 2012 21:01

Dissa balleringaskorna nu. Alldeles fel säsong för det :P På med de höga skorna med stoppning inuti så det blir megavarmt! :)Såna måste du väl ändå ha?

Försöker lite smått att överleva, är bara så sanslöst svårt att för det första hitta motivation att leva, för det andra hitta känslan att jag förtjänar det och för det tredje att hitta orken till att göra det.

Det förstår jag verkligen. Du har haft någon, om än liten den sista tiden, kontroll av andra så att du inte går ner. Främst genom samtal, men också personal och vägning. Nu är du hemma, med massa eget ansvar helt plötsligt. Men använd skolan och friheten att träffa vem du vill, fri att äta vad du vill och göra vad du vill (inom rimliga gränser så klart) till att hitta värdet i att äta. Är det värt att gå ner dom där kilona igen, bara för att behöva börja om? som du kämpat, är det värt att kasta bort det, och behöva kämpa kampen om igen, du som redan vet hur jobbigt det är att ta sig upp därifrån? du är värd bättre än det, du är värd varenda godisbit, varenda gratäng, vartenda chips, vartenda skratt, varenda kram, varenda allt positivt som finns. Stå på dig mot äs och ångesten, du klarar det <3

http://www.uturanorexin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards