I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Keep on walking

Av Eveliina med två i - 22 november 2012 17:12

Idag trodde jag det skulle bli en lugn dag och inte ha något att göra, men där tog jag miste. Vaknade supertrött (somnade sent igen, hehe. Tror det är p.g.a att jag slutat med mina mediciner som gör att jag inte är lika trött längre på kvällarna) och gjorde frukost. Efteråt var det dags för gruppen. De presenterade ett nytt koncept för gruppen, och det lät lite läskigt. Man ska prata om det man tycker är svårt och så i samband med ätstörningen och så, men jag har ju redan så svårt att berätta om det till min behandlare, så det känns ju sådär att man måste göra det i en grupp helt plötsligt... Läskigt. :s

Sen var det dags för lunch. Vi gjorde champinjonsoppa och till efterrätt kladdkaka med glass. Soppan blev lite för salt och kladdkakan blev torr. Inte världens mest lyckade precis, haha. xD Gick ju att äta och var ganska gott, men blev så besviken på min kladdkaka. :c Hatar när den blir torr! Och ville helst ha grädde till, men det fanns inte så det fick bli glass då.

Efter det tog jag och en annan lite luft och sen var jag på k1 en stund. Efter mellanmålet var jag ute och gick och fotade lite. Var riktigt skönt ute. Gick en kort sväng till stranden också och tog några foton, eller rättare sagt; blev fotograferad. ;)

Sen var det dags för middag. Gjorde korvcouscous och det var väl lite sådär, haha. x) Är tvungen att göra en korvrätt i alla fall...

Ikväll så blir det filmmys. :3 Ska se någon skräckis tror jag. Och sen ska man se på sista avsnittet av Hela Sverige bakar:D Blir nog skitbra! ^^

Måendet har varit ganska bra idag faktiskt. :) Fast man känner sig som en sumobrottare... Usch!

Och veckan har gått riktigt fort! Imorrn är det redan fredag liksom! Jisses, vart tar tiden vägen?! Nyss var det ju typ september eller så och om en månad är det typ jul... Här gäller det att hänga med!


Pictures from today:

                 


/E med två i

 
 
Ingen bild

K

22 november 2012 19:57

Hej!
Jag går också på capio, men i stockholm. Det låter dock som att behandlingarna är ganska olika... Hejar på dig i alla fall! :)
Och sen undrar jag, äter man efterrätt varje dag??

 
fanny

fanny

22 november 2012 20:23

Ja visst går tiden fort.. oh my! snart nytt år! Fast jag gillar iof att det går fort. Vill gärna ha ett nytt år!

Svar. Ja det var lite störande:o Men bra var den! Sorgligt att det är slut nu.. Kram <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Sofie

Sofie

22 november 2012 20:41

Det där med att dela med sig i grupp tycker jag också kändes jobbigt i början. Capio i Malmö använder sig av den konceptet, och du sitter i grupp varje dag och pratar och diskuterar. Det har hjälpt mig jättemycket. Så våga ge det en chans och dela med dig. Man hjälper varandra så mycket eftersom man känner igen sig i varandras berättelser :)

Kramar! <3

http://skrivetavsofie.blogg.se

 
K

K

22 november 2012 20:54

Åh tack och detsamma fina du!!
Jaha, haha. Jag tänkte väl ;D Blev lite chockad där. :P Neej, vi har egentligen aldrig efterrät. På en annan avdelning där jag var kunde det vara en liten efterrätt när någon blev utskriven. Men där jag går nu så har vi inte det. När vi äter soppa får vi dock antingen två mackor eller två pannkakor till. :)
Hur ser era matscheman ut annars? :)

http://attblifri.blogg.se

 
Elin

Elin

22 november 2012 22:25

Kan förstå din rädsla där. Prata i grupp är ofta scary men om du har det tufft på tu man hand på samtalet kan det bli en riktig utmaning.

Du har rätt där. Bra dagar är ju bra, det ingår ju lite i min sjukdom att ha såna extrema toppar och dalar. De dåliga är ju vidriga istället. Som idag. Idag har vetkligen ingenting fungerat. Har bara gjort massa tok och dumheter och tryckt ner mig själv.

Klart jag tycker du är fin! Jag skulle aldrig säga det om jag inte menar det. Skadar bara människor att ljuga och säga saker man inte menar.

Hur blir din helg?
Kramar

http://Www.uturanorexin.blogg.se

 
Patricia

Patricia

22 november 2012 22:52

Tack vännen, det hoppas jag också. Har sovit dåligt i flera nätter nu, men denna natten var absolut värst. Det är konstigt att man inte somnar fast man är riktigt trött.

Jag tittade också på hela sverige bakar, men jag tyckte att Ronnie eller vad han hette skulle vinna. Hade vart kul om det blev en kille någon gång haha.

Äsch, mat och bakning kan inte alltid bli bra, bättre lycka nästa gång:)
kram

http://patriciac.blogg.se

 
Ingen bild

K

22 november 2012 23:33

Nää, fast på dagvården där ja går nu så äter man mellis hemma. Så då har man ju det som står på ens ordination lixom. Men på dagsjukvården äter man mellis också, och då är det frivillig fikaträning typ en gång varannan vecka för de som vill.
Haha, okej! Såg lite annorlunda ut mot mitt :)

 
evelina

evelina

23 november 2012 09:34

Äter ni smörgås eller pannkakor till soppan? Eller det står efterrätten för? :) Kram

http://svindlandefrihet.blogg.se

 
J

J

23 november 2012 09:44

Jag har också svårt att prata i enskilda samtal, och i grupp för den delen. Men jag gick också i en KBT-grupp med folk med olika typer av äs och åldrar, hjälpte jättemycket och man blev mycket modigare att prata allt eftersom tiden gick. :) Kommer säkert gå jättebra för dig!

http://enrymd.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards