I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Eveliina med två i - 20 november 2012 20:40

Den 12:e november var det exakt ett år sen jag började blogga. Det är sjukt vad tiden har gått och vad mycket som har hunnit hända på bara det här året. För ett år sen föll jag i anorexins klor rejält och visste inte ens om det. Om jag bara visste vad som höll på att hända...

Och nu sitter jag här, lite mer än ett år senare, på ett behandlingshem och är väldigt medveten om att jag  är sjuk i anorexi och har så mycket mer kunskaper om den nu. Jag har hittat viljan att bli frisk och kämpar för det här, och visst vacklar jag en hel del. Men än så länge har jag inte gett upp. Det har varit tufft. Jag har tagit mig igenom ångestattacker, börjat lita mer på mat och är inte alls lika rädd för det längre, jag kan äta sötsaker som kakor och glass, jag känner inte behov av att röra på mig hela tiden och försöka kompensera med träning. Jag har tagit mig en bra bit sen förra året, men än är min kamp inte slut än. Tänkte göra en sammanfattning av året lite senare, i december nångång. Vad tycker ni om det? Skulle det vara intressant?


Alla ni som kämpar med en ätstörning: Vi ska vinna den här kampen! Vi ska bli fria! Livet väntar på oss, vad har vi att förlora då? Det är så sjukt tufft, det vet jag, men vi ska klara det här! Vi förtjänar att må bra och kunna göra vad vi vill, utan en jobbig ätstörning som sätter stopp för det! Keep fighting!!!  

 

 

Girl-life-text-favim.com-534502_large 

603512_274786562622064_1867040306_n_large Tumblr_md4k0dfg6p1rj4j9so1_500_large 247636_303637106417835_664020651_n_large 26gr144wi9a_large 167899892328576769_gmnaebdm_c_large 229120699762534258wxoezm6vc_large


/E med två i


Av Eveliina med två i - 20 november 2012 18:26

Idag har det känts riktigt bra och har kunnat skratta en hel del! Så underbart!

Hade världens dilemma att välja kläder i morse, men slängde bara på mig något till slut och gick till Villan för att väga mig. Vet att jag inte ska undvika vikten, men jag vågar inte kolla på vågen...

Gjorde sen i ordning min första frukost i lägenheten och efteråt hade jag matplanering för veckan med en personal. Då skriver man vad man ska äta under veckan och vilka varor man ska köpa hem. Var riktigt svårt faktiskt att komma på saker att äta. Vill faktiskt variera så mycket som möjligt. Var lite jobbigt att tänka ut vad man skulle äta för hela veckan, men det kändes okej efteråt.

Det har gått ganska bra med matlagningen, även om man gör det utan personal. Bor med en annan, så helt ensam är man ju inte. ;) Känts bra ändå!

Gjorde lax med vildris till lunch, och tacos till middag. Mums! Till mellis blev det en hallonglass! ^^ 

Hade samtal innan lunch och vi gjorde behandlingsprogram och pratade lite om hur det hade gått hemma och så. Hade gått ner 0,7 kg (!). Blev rätt förvånad... Men ligger ändå över bmi 20 fortfarande.

Vi satt och kollade över min viktkurva också, och den var ganska jobbig att se... Mådde bara illa när jag såg den.

Hon försökte fråga vad det är som är jobbigt och så, men jag låste mig direkt och hade ingen som helst lust att prata om det och ville bara fly... Varför ska det vara så svårt att prata om såna saker?? Måste ju kunna öppna mig om hon ska kunna hjälpa mig. Ååh, frustrerande!

Hela Capio var inbjudna till att pyssla i pysselrummet vid mellanmålet och det var riktigt mysigt att se i princip alla samlade för en gångs skull, både från k1, k2, Villan och lägenheterna! :)

Sen åkte jag och några till till Hemmakväll och hyrde film. Blev 6 stycken, så ikväll blir det mys framför TV:n! Hoppas att de är något att se då. ;)




Mitt nya rum i lägenheten:


     


Tacos till middag!


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards