I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Flyttat in till Lägenheten

Av Eveliina med två i - 19 november 2012 18:02

Nu är man ännu en gång tillbaka på Capio, denna gång i Lägenheterna. Blev lite stressigt imorse. Vaknade, åt frukost, packa, drog sen iväg på stan och kollade lite och gick sen till Tandregleringen, OCH DENNA GÅNG BLEV DET RÄTT HAHAHA!!! Sorry, lite stolt över mig själv bara! (a) De kollade på mitt bett, tog foton, röntgenbilder och avtryck. Det gick riktigt bra. Nu ska de titta på bilderna och det och nästa gång, som är 14:e januari, så får jag se vad de bestlutat att göra. Hoppas faktiskt på tandställning!

Sen messade jag min bror som fick komma och hämtade mig och skyndade hemma och slängde i mig lunchen, packade det sista och åkte iväg till stationen. Tågresan och det gick jättebra. Kom lite tidigare än vad jag brukar till Varberg.

När jag kom dit hämtade jag min nyckel till Lägenheten, hälsade på alla finisar och snackade lite med min behandlare. Känns konstigt att vara där ute i Lägenheten. Känns typ tomt och trist haha! xD Men det är nog lite för tidigt att säga eftersom jag bara varit där några minuter än så länge. ;) Men det var en riktigt fin lägenhet och hoppas det blir bra (fick ett rum med en dubbelsäng och typ walkin-closet) hehehe. Men det är det här jag behöver öva på, att kunna vara ensam och lita på mig själv! Jag är för sjutton 18 år, ska ju kunna äta själv!

Åt middag i Villan och det ska jag göra med kvällsmaten också. Det blir mys!


 


/E med två i

 
 
Elin

Elin

19 november 2012 18:49

Kan du inte berätta lite mer om hur det är att vara i lägenheterna. Alltså allmänt. Bor man själv, äter man själv, är någon behandlare med?
Vet att du skrev om detta förra veckan, men har för mig att du inte skrev så mycket om lägenheterna?!
Sköt om dig <3

http://elinwkarlsson.blogspot.com

 
Elin

Elin

19 november 2012 19:48

Man insåg inte då hur illa det var. Själv hade man ju varit med steg för steg så allvaret kändes ju inte riktigt så stort som man sedan insåg att det var. Kroppen är stark, men den tål inte allt. :S

Jag hade tandställning i drygt 1.5 år, det var verkligen värt det. Är så nöjd med hur de sitter nu, äs har gjort dem gula och tunna, men de sitter rätt, så skönt.
Hur stor är lägenheten då?
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna

19 november 2012 20:46

Hur ser ditt matschema ut? Tider och mängder o så? Är det för att gå upp i vikt eller stå stilla? Har alla samma matschema eller är det individuellt anpassat? Förlåt för alla frågor haha ^^

 
Patricia

Patricia

19 november 2012 23:29

Har du en helt egen lägenhet nu med eget kök och sådant eller är ni flera som delar på det?
Kan vi inte få se lite bilder på ditt nya boende?:)
Kramar

http://patriciac.blogg.se

 
sussi

sussi

20 november 2012 17:42

har dragit ner på praktiken en dag nu, men ändå typ lika mycket och göra för de. du kommer med snart kunna leva ett normalt liv de lovar ja dig. hoppas du kommer trivas i lgh.
de va i lgh som ja insåg att ja verkligen vile bli frisk, och ha ett normalt liv. de som va lite jobbigt i lgh va när man skulle planera va man skulle äta under veckan och skriva upp precis allt man behövde ha och räkna ut typ hur mycket mjölk man behöver under veckan, men som tur e får man mycket hjälp av annie.
kämpa på kram

http://susanneskamp.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards