I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Så mycket känslor

Av Eveliina med två i - 7 november 2012 17:49

Har varit en dag med många känslor och man känner sig nästan utmattad nu. Dagen har helt enkelt varit väldigt rörig.

Gjorde frukosten och det gick ganska bra i alla fall. Vid tio hade jag äntligen samtal och fick reda på vikten. Hade gått ner, som jag misstänkt. Hela 1 kg t.o.m Blev rätt chockad!! Men ligger fortfarande över bmi 20, vilket är bra, men jag är rädd att jag kommer gå upp allt, plus lite till nästa vecka igen... 

Samtalet i sig var sådär, kändes inte så jättebra...

Efter lunch var det sjukgymnastik och till mellis idag fick vi kladdkakemuffins. Den var god, men jag har verkligen märkt att jag inte är så mycket för sötsaker och godis längre, känns ganska skönt faktiskt. När jag blev inlgad förra året och skulle komma igång att äta igen kommer jag ihåg hur rädd jag var för att få tillbaka mitt sötsug som jag hade vant av mig då. Men där ser man att det inte alls behöver bli så, bara ännu en sån där dum rädsla och lögn som ätstörningen säger åt en.

Efter mellanmålet var jag och en till ute och gick. Hu, vilket väder det har varit idag! Bara massa regn och rusk!

Nu sitter jag här efter middagen och är väl på sådär humör. Är trött och har en del ångest och känner mig lite depp. Har märkt att det tagit ganska mycket energi dom här dagarna jag varit här med alla känslor och så. Känts som om man varit igång hela tiden på högvarv och helspänn.

Ibland kan jag känna mig så ensam, fast jag vet att jag har en massa fina människor runt omkring mig som jag vet finns där för mig. Är bara så rädd att bli utanför, finns typ inget värre nästan. Tänk så vaknar alla upp en dag och inser vilket tråkig person jag egentligen är...

Usch, har haft en slags oro inom mig hela dagen idag! Ibland undrar jag om jag kommer vara gladare utan anorexin. Känner mig inte direkt gladare, fast jag har gått upp i vikt och så. Men det kanske kommer, gäller bara att hänga kvar och ge livet utan en ätstörning en chans. Än är jag ju inte där!


247636_303637106417835_664020651_n_large


Tumblr_mbww8owwec1r5lq1ho1_500_large


408809_494238790593982_1718160679_n_large


557170_409948839064847_1345591258_n_large


/E med två i

 
 
fanny

fanny

7 november 2012 21:48

Vad skönt på ett sätt att ha blivit av med sötsuget lite grann. Jag har också blivit det. Äter inte alls godis och fikabröd lika ofta. Men ibland så!;) Klart de inte kommer vakna upp en dag och vara trötta på dig. Jag är inte trött på dig på långa vägar, och jag känner bara dig genom bloggen. Så de i din närhet kommer finnas där för dig alltid. Det är jag säker på. Kram <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Elin

Elin

8 november 2012 12:38

Capio är ju starten på friskheten du kämpar så för, klarar du det där fixar du hemma också tids nog. Prova, ta paus om det inte funkar, prova igen. En ätstörning måste man kämpa många gånger för att slå. När blev du inlagd första gången?

Verkligen skönt. Inte behöva ha så mycket att göra. Har tagit det lugnt inför helgen nästan hela veckan så ska väl inte klaga ^^
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
CrIna

CrIna

8 november 2012 13:57

Min halva, ingen tycker att du är tråkigt! Du är bäst på att precis vara just dig. Dom som tycker något annat är inte värda dig! Jag och många andra älskar dig precis som du är! <3

http://Wordsandthoughts.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards