I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under juni 2012

Av Eveliina med två i - 25 juni 2012 10:16

Godmorgon! Hur är det med alla? Vaknade rätt utvilad för en gångs skull vid åtta (sovmorgon för mig, haha). Ute vräker regnet ner. Skitväder. Ska liksom cykla ner till mottagningen sen hade jag tänkt... Hoppas det blir uppehåll snart. Är annars jättenervös inför vikten. Vet liksom att jag har gått ner. När jag pratade med dietisten sa hon att om inte jag har gått upp så skulle man kanske lägga in näringsdrycker eller nåt sånt i programmet... Det tänker jag inte gå med på! Vill inte! Får väl se hur det går...

Annars händer det väl inte så mycket idag. Ska nog mest chilla och ta det lugnt eftersom det är ett sånt innesittarväder. Hoppas alla får en bra dag!


 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 24 juni 2012 21:20

Dagen har idag har varit både bra och dålig. Deppade en del och mådde skit i morse och kände panik för morgondagens samtal och vägning, för jag vet att jag har gått ner i vikt. Är fortfarande ganska nervös och jag hoppas det går bra.

Efter lunch åkte jag och mamma och kollade om man kunde lämna in min dator på reparation (IGEN!), eftersom den inte fungerade helt när jag fick tillbaka den senast. Kul liksom att betala över 3000 spänn för en dator som har NYA fel när man får tillbaka den... -.-'

Sen övingskörde jag till Tibro för att tillbringa lite tid med Phillip. Det var jättekul att träffa han igen och vi satt typ och snackade och hade det rätt mysigt. Åt både mellanmål och middag hemma hos honom och det gick bra.

Sen drog jag hem vid sju, gick ut på promenad, åt kvällis och tog en dusch. Mår mycket bättre nu känner jag och jag hoppas att det har vänt, att jag klarar det här. Ska försöka sköta mig bättre med maten. Får se hur det går.


Tumblr_lzz03igfap1qc2u00o1_400_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 24 juni 2012 11:09

Vill inte må så här. Vill inte ha anorexi. Är så trött på att må såligt över att äta, över att inte äta, över min kropp... Varför kan jag inte ha normala problem? Varför skulle just jag få en massa problem med maten och min kropp? Varför kan jag inte vara normalviktig och slippa allt det här, att allt det här är över och jag slipper gå upp i vikt nåt mer? Vill bara skrika rakt ut. Vill bara att det ska vara över nån gång. Men jag får skylla mig själv för att jag kämpa emot så, gör lidandet längre. Jag är så splittrad; en del av mig vill vara frisk, ha ett normalt liv och en annan del vill fortfarande gå ner i vikt och äta lite. Vet inte vilken del som är störst just nu. Det är svårt just nu. Hoppas bara att det blir bättre snart.

Vill kunna göra saker, utan att tänka på mattider och hur mycket jag ska äta, o.s.v Vill kunna träna och röra på mig hur mycket jag vill. Saknar verkligen träningen. Och vill kunna äta godis utan att få massa ångest, vill kunna vara normal. Jag kommer knappt ihåg hur det är att vara det. Vet inte om jag någonsin kommer att kunna bli det igen. Orkar inte...


Vgoay76pnsg_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 23 juni 2012 20:11

Efter en ganska seg dag så ska man mysa ner sig med en film. Blir nog The Truman Show som jag hoppas är sevärd.  

Mått lite sådär idag. Har skött maten helt okej, men har smygtränat och gått en del extra. Mår lite dåligt över det, jag vet att jag inte får gå ner mer i vikt. Pappa kommenterade idag att det syntes att jag hade gått ner. Ser och känner det ju själv också. Inte bra. Är verkligen jättenervös och orolig för invägningen på måndag. Är rädd att vågen kommer att visa minus... Varför håller jag på så här?? Vill ju kunna klara av det här själv, få ett fritt och friskt liv igen... Usch, är bara så förvirrad och känner mig så splittrad!

Nej, nu ska jag försöka koppla bort alla de där tankarna för en stund. Ha en go kväll!


536790_3311499751251_2101385825_n_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 23 juni 2012 15:13

Har tagit det ganska lugnt och chill idag.  Jag, mamma och pappa åkte på en liten utflykt till en fin äng. Jag fotade en del och vi tänkte först ha en liten picknick där också, men det började vräka ner efter ett tag och vi blev helt dränkta på bara några sekunder så vi fick åka hem istället. Men fick i alla fall några fina bilder.


                                                           


/E med två i

Av Eveliina med två i - 23 juni 2012 11:09

Hade alla en fin midsommar igår?   Jag hade det awesome i alla fall! Först firade vi min bror med tårta och presenter. Åt mitt mellanmål och några jordgubbar! Mums! Jag och min syster gav honom en fin blombukett och pengar i present. Fick också äntligen min julklapp också, haha, 500 spänn! Inte helt fel!  

Sen satt jag och chillade med min syster tills Nikki kom och vi började göra oss i ordning för kvällen. Åt sen en riktigt god midsommarmiddag med jättegod lax, entrecöte och potäter. Njöt av maten och tog till och med en bit lax extra! Otroligt för att vara mig!

När jag hade käkat var det dags att dra till festen som var riktigt lyckad!  Önskar man kunde spola tillbaka tiden och uppleva kvällen igen och igen. Hade verkligen skitkul med en massa trevligt folk och hade en riktigt bra midsommar! 

Hoppas alla hade en lika fin midsommar som jag!  


                                               

 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 22 juni 2012 11:08

Har inte gjort så mycket nu på morgonen, utan laddar mer upp iför dagens firande.  Blir nog bra och trevligt! Och jag har bestämt mig att jag SKA fika tillsammans med de andra (kanske inte tårta och så direkt, men i alla fall jordgubbar) och njuta av sommarbuffén och försöka äta så mycket JAG vill. Hoppas det går bra och jag inte får en massa ångest. Borde inte få det så som jag har fuskat och rört på mig en massa extra... Vågen visade ett ganska stort minus i morse, så idag ska jag försöka LEVA lite, speciellt ikväll så det är fest som gäller! Hoppas det blir bra och roligt! ^^

Bloggar mer sen och lägger upp lite mer bilder från dagen!


 


/E med två i



Av Eveliina med två i - 21 juni 2012 18:28

Mår bättre nu men det kan vara för att jag har fuskat en del och gått en massa extra... Jobbade i alla fall en kort dag igen, gick hem, stekte lite i solen, gick promenad och var lite på stan och letade present till min bror som fyller år imorrn. Jag och min syrra tänkte ha en gemensam present till han, men vi visste inte vad han ville ha riktigt, så det blev en blombukett och ett kort som vi ska lägga pengar i. Blir nog bra, haha. Sen åt jag middag. Det blev kyckling, ris och lite grönsaker och sen åkte jag och pappa och handlade lite inför imorrn. Ska fira lite midsommar och födelsedag på förmiddagen och så och sen ska jag fira med kompisar på eftermiddagen.  Det blir asnice! Är så taggad, haha!


 


/E med två i


Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards