I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under juni 2012

Av Eveliina med två i - 21 juni 2012 08:43

Mår lite sådär just nu. Vaknade och åt fruksot helt själv, utan att fuska en endaste liten bit! Och nu har jag lite ångest för det. Varför åt jag så där mycket? Mår bara illa av tanken att jag tryckte i mig alltihop. Vill bara kunna spy upp det eller träna bort det. Hade tänkt att träna idag också, men det är så fint väder ute så jag tror inte det blir av... Mår inte direkt bättre av det. Får försöka stå ut så gott det går och se vart det leder. Kan man inte bara stänga av tankarna?

 


 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 20 juni 2012 20:34

Har varit en rätt så lugn dag idag. Har skött mig hyfsat bra med maten. Fuskat lite och gått en massa extra. Men nu ska man ta en varm, skön dusch och sen blir det film med syrran.  Får se vilken det blir.

Ha en bra onsdagskväll!


    


/E med två i

Av Eveliina med två i - 20 juni 2012 14:30

Hemma efter en kort dag på jobbet. Jobbade bara från halv elva till tolv, vilket jag ska göra imorrn också. Hade faktiskt gärna jobbat längre, haha. 

Samtalet och vägningen på mottagningen blev inställt idag eftersom min kontaktperson var sjuk. Jag klagar inte, om jag säger så. Blev faktsikt väldigt lättad, haha. x) Men det är i alla fall flyttat till på måndag istället.

Rätt härligt väder ute faktiskt. Kunde varit liiiiite varmare och inte så mycket moln så hade det varit perfekt.  Jaja, borde inte klaga. Hoppas bara att det blir mer sommarväder längre fram.


Today's outfit:

 

De här shortsen var tighta förut. Nu håller jag på att tappa dem hela tiden...

            

 

/E med två i

Av Eveliina med två i - 19 juni 2012 17:29

Har precis kommit hem och käkat middag efter en ganska lång dag av jobb.    Men det gick bra och känns gött att håva in lite kosing.  

Imorrn och på torsdag blir det bara korta dagar, tyvärr. Men, men, hoppas jag får jobba någon mer vecka sen.


Kom hem och tittade i brevlådan och fann mitt pris som jag vann i en tävling på den här bloggen: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se/ . Blev jätteglad!   Kan fortfarande inte fatta att det var jag som vann! Haha, fast jag brukar ha tur med sånt. 


Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Ska bege mig ut på promenad och sen får jag se. Pappa kommer hem från Finland idag också. Han har varit borta i två dagar, och ska jag vara ärlig har det varit ganska skönt. Ingen som liksom kontrollerar och håller på nästan hela tiden, även om det var värre förut. Har gått jättebra med maten ändå liksom. Skött mig i stort sett idag med. Kanske småfuskat lite bara, hehe, men inte så farligt liksom.



Mitt fina pris:

 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 19 juni 2012 09:23

Var ute på en skön men blåsig promenad precis. Kände att det behövdes, även om den kanske blev lite längre än vad den borde. Ska käka mellanmål om en stund, och sen bär det av mot jobbet, som börjar vid elva. Får se vad jag får göra idag.

Slutar vid fem så bloggar mer efter det. Kram.


   



/E med två i  

Av Eveliina med två i - 18 juni 2012 19:26

Skötte mig rätt bra på middagen också, men blev jättemätt efteråt (varit mätt hela dagen...) och fick en massa jobbiga tjockiskänslor sen. Kunde inte stå emot pressen och gav mig ut på en extra promenad. Kändes skönt, och jag hoppas inte det påverkar vikten alltför mycket. Har faktiskt på första gången på typ ganska länge ätit upp alla mål, mer eller mindre. Nu är det bara kvällsmaten kvar, men det kommer att gå bra. Imorrn ska jag sköta mig minst lika bra, har jag bestämt, för på onsdag är det dags för vägning igen och jag får inte ha gått ner igen! Men hoppas det kommer att bli bra ändå.

Efter kvällsmaten ska jag nog ladda upp med en film; The Woman in Black. Hört att den ska vara bra, men får väl se.

Ha en fortsatt mysig måndagskväll på er!


547525_307728175978861_244924815592531_701250_1478662184_n_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 18 juni 2012 16:46

Puh! Nu har man jobbat några timmar.  Det gick bra, och jag lärde mig bl.a att stå i kassan och ta emot kunder. Kul att man fick ett bra betalt sommarjobb bara så där!  Ska jobba 11-17 måndag-tordag.

Sen var man på möte med dietisten på mottagningen lite snabbt. Vi pratade om mitt matschema och att vi inte skulle göra några förändringar utan ha kvar det. Vi pratade också om att jag måste försöka hålla det och inte hoppa över någonting eller gå nånting extra, utan att jag håller mig till det. Har faktiskt hållt mig till det idag. Åt dessutom en stor portion kycklingsallad med currysås till lunch. MUMMA! Är typ fortfarande mätt från den...

Efter mötet cyklade jag hem, åt mellanmål, och drog sen på stan med syrran. Vi tittade mest men hittade ingenting speciellt tyvärr. :P Jaja, det var kul att tillbringa lite tid med henne i alla fall.  Så nu är jag ganska trött i fötterna och benen efter att ha hållit igång i princip hela dagen! Snacka om skönt att få sitta ner!

Ska käka middag nu. Blir väl rester, men ska sköta mig. Blir nog bra. Får se vad jag hittar på ikväll sen. 


Jag och min underbara syster.


 


/E med två i   

Av Eveliina med två i - 18 juni 2012 07:57

Godmorron på er alla!   Sovit gott? Har i alla fall jag. Har precis käkat frukost och är mätt och belåten nu. Vägde mig själv i morse och vågen pekade neråt... Inte bra. Så ska skärpa mig mer idag.

Och jag har eventuellt fått ett sommarjobb!! Ska hoppa in som hjälpreda på apoteket. Så glad!   Skulle ha jobbat en vecka på Daloc i sommar, men de på mottagningen tycker tydligen att jag inte är tillräckligt frisk för det och det är för ansträngande arbete... -.-'


Filmen igår var en besvikelse kan man säga. Den var rätt seg och konstig och jag fattade den inte riktigt. Dessutom höll jag på att somna då och då, haha. Men nej, den var inte så bra, tyvärr. :/


 


/E med två i 

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards