I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Kan det inte bara vara över?

Av Eveliina med två i - 24 juni 2012 11:09

Vill inte må så här. Vill inte ha anorexi. Är så trött på att må såligt över att äta, över att inte äta, över min kropp... Varför kan jag inte ha normala problem? Varför skulle just jag få en massa problem med maten och min kropp? Varför kan jag inte vara normalviktig och slippa allt det här, att allt det här är över och jag slipper gå upp i vikt nåt mer? Vill bara skrika rakt ut. Vill bara att det ska vara över nån gång. Men jag får skylla mig själv för att jag kämpa emot så, gör lidandet längre. Jag är så splittrad; en del av mig vill vara frisk, ha ett normalt liv och en annan del vill fortfarande gå ner i vikt och äta lite. Vet inte vilken del som är störst just nu. Det är svårt just nu. Hoppas bara att det blir bättre snart.

Vill kunna göra saker, utan att tänka på mattider och hur mycket jag ska äta, o.s.v Vill kunna träna och röra på mig hur mycket jag vill. Saknar verkligen träningen. Och vill kunna äta godis utan att få massa ångest, vill kunna vara normal. Jag kommer knappt ihåg hur det är att vara det. Vet inte om jag någonsin kommer att kunna bli det igen. Orkar inte...


Vgoay76pnsg_large


/E med två i

 
 
Michelle

Michelle

24 juni 2012 12:17

Hej Eveliina!
Jag hittade din blogg genom att söka på "matschema". Läste precis din berättelse om din kamp mot anorexia. Känns som du får tampas med mycket! Jag är din motsats skulle man kunna säga. Jag äter, äter och äter.. kan inte sluta. Men idag tänkte jag att jag ska börja ta tag i mitt liv.. igen. Mitt mål är att gå ner i vikt och bli "fit". Efter att ha läst din berättelse förstår jag hur lätt det är att falla när man "bara vill gå ner litegrann". Jag tror det är viktigt att stanna upp och reflektera lite över sin vardag under den processen, annars blir man lätt blind. Jag har gått upp i vikt den senaste tiden och vet att jag kan gå ner i vikt om jag bara ger mig fan på det. Jag har ju gjort det förr. Som du säger blir man aldrig riktigt nöjd och det kan ju vara väldigt skrämmande..

Jag hoppas att du lyckas ta dig igenom din anorexi och kämpa på som du verkar göra!

Lycka till Eveliina!

/Michelle

http://michellehasselberg.blogspot.com

 
Matilda

Matilda

24 juni 2012 17:42

Sv: Okej! Bra att du får hjälp. Ja, jag ska till Capio imorgon och stannar där i någora veckor framöver. Nej, jag har en ganska bra bit kvar tyvärr. Frihet? Ingen alls just nu! Men jag saknar den något så fruktansvärt mycket så jag hoppas att capio kan hjälpa mig så att jag slipper den här skiten nu snart. Hur ser det ut för dig? Ta hand om dig också!! Kram

http://jordgubbssaften.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards