I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under juni 2012

Av Eveliina med två i - 5 juni 2012 20:56

Vill länka till en alldeles ny och fräsch blogg där en tjej som heter Moa som är 14 år, och är jättesöt och schysst! Titta gärna in på den! 


http://love-moa.bloggplatsen.se/



Vill någon mer byta blogglänk är det bara att säga till! 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 5 juni 2012 19:34

Har käkat middag nu, det blev rester men det var gott ändå. Var så hungrig så allt hade väl smakat gott, haha.

Varit ute på två sköna promenader och tagit en lång, varm dusch nyss. Ska käka kvällis snart om en stund.

Fick reda på lite om vad mamma och pappa hade pratat om på mötet. Kortfattat var det väl att de var positiva till att jag ska få ta mer och mer ansvar själv, men att vi ska fortsätta att ha fasta mattider, osv. Låter väl helt okej, I guess.


Fick just reda på att en tjej som läst min blogg har dött av anorexi... Känns ofattbart och jag beklagar verkligen! Har nog fått mig en riktig tankeställare där... Man är helt enkelt inte odödlig och man borde verkligen ta anorexi på allvar... R.I.P <3


A_heart_made_of_tears_by_silverchopsticks-d4oqrl8_large


/Kramar E med två i

Av Eveliina med två i - 5 juni 2012 17:05

Idag i skolan var vi på Tibros festival, och "jobbade". Vi skulle typ visa upp vår estetlinje. Gjorde inte så mycket, utan bara en halvbra bild, haha. Det var svinigt kallt och frös hela tiden och väntade typ bara på att tiden skulle gå så att man fick åka hem. Usch! Hade hellre stannat hemma... Men, men, imorrn är man ledig, det tackar man för! Fast enligt mamma ska vi ha en stor städdag hemma... lovley.


Ska käka middag snart, så fort mina föräldrar kommer hem från sitt möte på mottagningen. Ska blir intressant att höra vad de har pratat om nu när inte jag var med. Jaja, bara de kommer hem snart, är hungrig, haha!


  

Fbef962b001fd1444fc63301_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 4 juni 2012 17:39

Har återhämtat mig lite nu. Får helt enkelt göra om uppgifterna... Lovley. Gud, eller någon vill mig något...

Varit på två möten idag; ett i skolan och ett på mattagningen. De gick väl bra båda två antar jag. På skolmötet pratade vi lite om hur det hade gått, vilka kurser jag lär få förlänga, osv.

Vägde mig också på mottagningen och vågen visade +0,4 kg. Trodde jag faktiskt inte den skulle göra, men det är väl okej. Var helt seg och konstig i huvudet sen på mötet. Vi pratade om självbild och självkänsla. Fick i uppgift att fundera över hur det är att ha bra självkänsla eller nåt...

Nej, nu måste jag fortsätta skriva på mina uppsatser och sen ska jag ut och gå lite också.


Today's outfit:

   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 4 juni 2012 13:07

Jag dör...! Upptäckte idag att mitt USB har valt att lägga av, så allting på det är borta...! Hade två inlämningar som jag var gott som klar med på det... Vill bara skrika eller gråta... FAN, VARFÖR HÄNDER DET HÄR MIG JUST NU???? Orkar inte...!!!


Vgoay76pnsg_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 3 juni 2012 15:55

Har trååååkigt. Har typ inte hänt nånting idag. Har varit superdeprimerande väder ute och jag har varit allmänt seg och trött i huvudet hela dagen. Var ännu en sväng på stan och kollade lite i brist på att ha saker att göra. Har tagit mina två promenader, och det var härligt med frisk luft, även om det är trist ute. Fick äta andra mellanmålet själv faktiskt, och det gick bra, fuskade ingenting.

Imorrn är det dags för ännu en ny vecka, vilket innebär skola. Men det blir en kort vecka igen, på tisdag ska vi ha typ som en aktivitetsdag och på onsdag är man ledig! Gött!  Annars är det inte alls många dagar kvar till skolavslutningen. Bara 11 dagar kvar! Och det är sånt här skitväder... Yeey...!

Imorrn är det också dags för samtal och vägning igen. Undrar hur det kommer att gå. Är ganska nervös, för jag vet att jag har gått ner i vikt. Hope for the best - plan for the worst, I guess. 


302465_180502345374446_3109310_n_large

Av Eveliina med två i - 3 juni 2012 10:55

Var ute och gick i detta skitväder precis. Det var ändå skönt att komma ut. Tänker på vilka kontraster det varit med vädret om man jämför med nu och kanske två veckor sen. Då gick man i shorts och linne och nu får man rusta upp med jacka, vantar och mössa. Stört. Vill ha sommar nu!

Humöret är lite sådär idag. Känner mig lite trött och hängig och har inte direkt någon lust till nånting. Ska försöka göra lite skoluppgifter, annars får jag se vad som händer. Har inga direkta planer för idag.


0.365x365_large


0.365x365_large


577077_366296420100544_255364151193772_989512_309901272_n_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 2 juni 2012 19:23

Sitter och försöker få ihop något med min barockenuppgift och det går väl sådär. Har ingen lust att göra om den!!! (Varför lämnade jag bara inte in den när jag hade chansen?) Orkar inte... -.-'

Var ute på en skön (men blåsig) promenad förut och rensade tankarna lite. Fast mådde av någon konstig anledning illa och jag kände nästan för att spy... Hade även lite tjockiskänslor från middagen som var lite jobbiga ett tag, men nu är det bättre. Har egentligen ingen aptit, men äter ändå. Känns som om jag bara går och väntar på nästa måltid hela tiden och som om jag har ätit massor idag...

Ska käka kvällsmat snart och sen ska jag nog se om det finns något sevärt på TV. Ha en fortsatt mysig lördagskväll allihopa! 


Lite sommarinpiration i detta kyliga väder:

Tumblr_m0o1vhk38i1r1b9q6o1_500_large


Summer-favim.com-439493_large


5863264288_5dc886aefc_z_large


11780_369090243149188_100001446471676_1121339_1908879611_n_large


Mf_417473744_058f6b9eaeb1366f6b8a982211e006d1_large


/E med två i 

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards