I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Eveliina med två i - 11 december 2011 20:59

 

Me today.


Idag har jag mått bättre men har ändå mått lite illa och varit konstig i huvudet. Åkte till ishallen sen och kollade på Anna (som går i konståkning) när hon åkte sitt program som uppvisning. Hon åkte jättefint och det var jätteroligt att se henne åka igen.  Sen träffade jag henne i omklädningsrummet och det blev en lång återföreningskram.  Hoppas inget är förändrat mellan oss och att vi alltid kommer att hålla ihop. Hon blev jätteglad för presenten och fick ännu några kramar.  Puss på dig!
Madde dök så småningom upp och det var jättelängesen jag såg henne också. Det var lite stelt kanske och vi har nog glidit ifrån varann lite grann. (Vi gick båda i konståkning förut.) Hur som helst såg vi på luciatåget också. "Tomten" kom och delade ut godis till alla små barn och sen drog vi hem.

Hemma satte jag igång och gjorde julkort med scrapbooking.  De jag gjorde blev väl okej. 


Imorrn får jag alltså inte gå till skolan. Känns ganska skönt att slippa pressen och allt ansvar i skolan faktiskt så jag klagar inte. Fast jag skulle vilja träffa kompisarna och klassen.  Ska till BUP imorrn igen och göra ett studiebesök på en mottagning för ätstörda. Känns fortfarande inte som om jag har anorexia och har knappt tänkt på det typ. Har typ inte vågat SÄGA det till någon direkt, inte ens mina syskon. Det är bara Elin och Anna som vet om det i så fall. Får hur som helst se vad som händer imorrn.


Dagens kläder.  


Här kommer veckans recept också:

Fortsätter på julbaktemat med ett recept som jag och Elin gjorde förra veckan;

Julfina chocolatechipcookies  

 

Du behöver:

3 dl vetemjöl

1 tsk salt

1 tsk bikarbonat

200 g smör

4,5 dl farinsocker

3/4 dl socker

1 tsk vaniljsocker

2 ägg

6,5 dl havregryn

ca 2 dl nonstop

Gör så här:

Blanda smör, socker, farinsocker och vaniljsocker. Vispa upp äggen lätt och blanda i. Blanda mjöl, salt och bikarbonat för sig och rör i smeten. Blanda i havregryn och sist nonstop. man kan hacka nonstopen först om man vill att degen ska bli lättare att knåda ihop, men det blir finast om man låter dem vara hela. Rulla smeten till bollar, gärna lite större, och platta ut på plåt med bakplåtspapper. Lägg dom inte för tätt för dom sväller! Grädda i 10 minuter i 220 grader.

Källa: http://sotasaker.com/julfina-chocolate-chip-cookies/

/Kramar E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards