I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Eveliina med två i - 4 december 2011 21:05

I lördags var jag alltså hos Elin och bakade julgodis och kakor som vi ska sälja.  Efter att ha stressat halva dagen med att handla allt och så åkte jag till henne och vi satte igång med att baka. Vi bakade kanelkola, mozartkulor, snöbollar, choklad- och kaffefudge (som aldrig stelna dock), chipcookies med nonstop och wienernougat. Sen gjorde vi ordning allt för fösäljning; Skar upp allt, la in kolorna i papper, la allt i påsar, satte snören på påsarna, fixade med lappar med vår snygga logga på (Y).  Kallar oss Delicious E!   Jag kom till henne vid kanske runt tre och vi var klara att sälja vid typ åtta x) Så fem timmars bak och hålligång utan mat. Sen begav vi oss ut en kort stund i kvarteret och fick faktiskt ihop typ 130 spänn! *Stolt* Vi ska sälja fler gånger senare och så. ^^


Det är ju andra advent idag också och jag hoppas alla börjar få in julkänslorna nu.  Jag har i alla fall.  Vill ha julafton nu!

Här kommer i alla fall ett rätt passande recept på ett av godiset vi gjorde; Wienernougaten!  


Wienernougat

ca. 48 st


Ingredienser:

250 g nougat

125 g mörk choklad

100 g mandelspån


Gör så här:

Rosta mandelspånen i en torr stekpanna tills de blir gyllene (rör ofta för att undvika att de bränns). Smält nougat och choklad i en skål, rör ner mandelspånen. Häll smeten i en bakpapperklädd långsmal brödform (ca 10x30 cm). Ställ kallt att stelna och skär upp i avlånga bitar.









Hoppas att det smakar och ni har haft en mysig andra advent!  


  Vår snygga logga (a) skulle varit röd och jättesnygg men hade inga färgpatroner... -.-'


Godiset inslaget och redo för försäljning (Y)


Hade en söt liten korg som vi hade godiset i och gick runt och sålde med.


/Kram E med två i 

Av Eveliina med två i - 4 december 2011 20:37

Den här helgen har jag knappt hunnit andas känns det som så nu är man helt slut. Skola hela veckan, sen Ullared på fredan, stressade med julbak med Elin på lördan och idag har det varit storstädning hela dagen hemma. Och nu är jag helt uttömd. Jag orkar inte mer! Hade nyss ett sammanbrott och känner att jag inte orkar göra något mer, inte tänka på mat och kalorier, inte gå i skolan, inte träffa kompisar, inte träna, ingenting! Känns som mitt liv saknar mening och jag aldrig är tillräcklig och duger till någonting. Det är så mycket krav överallt, i skolan, hemma, hos kompisar...! Vill bara pausa livet ett tag, bara vara och fundera på livet, och sen starta det igen när jag orkar och vet igen. Vet vad jag vill göra, vad jag ska göra, hur o.s.v

   Mamma tycker jag ska vara hemma en vecka från skolan så jag kan vila och fundera och fokusera på att bli bra. Känns inte som jag kan eller förtjänar det. Typ som att jag orkar ett tag till, så farligt är det inte. Men det låter faktiskt inte helt fel... i alla fall bara en dag eller så. Så får nog stanna hemma imorrn. Får inte göra någonting utom att äta för mamma. Kommer dö och känna mig oförtjänt och FET! Åt hamburgerkött från Max idag för att mamma tyckte att vi skulle belöna oss med något efter att vi städat så flitigt idag. Då blev det hämtmat. Ville ha en fajitasallad eller vad den nu heter(vad det som hade minst kalorier ofc). Mamma blev helt hysterisk på mig för hon anser inte att sallad är mat. De beställde tydligen fel(?) i alla fall och dom kom hem med en fet och äcklig hamburgare istället. Aldrig i livet att jag tänkte äta den! Gick till slut med på att bara äta köttet på den. Så skrapade och tog bort allt annat plus en bit på köttet och gjorde en liten egen sallad till. Orkade inte bry mig så åt biten ändå men fick lite ångest efteråt när jag räknade ut hur mycket kalorier det blev. Känner mig tjock fast jag vet att jag inte är det! Hur stört som helst! 

   Medan jag och mamma hade vårat deep-talk tvingade hon i mig ett glas mjölk också. Gjorde ju inte saken bättre direkt. Sedan kommer hon med blåbärssoppa också! Tror inte jag kommer att dricka den nu direkt... kanske imorrn. Nu blev det ett rätt långt inlägg, skriver mer i nästa känner jag. Usch, vill bara dö imorrn...!


 


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards