I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Who's there to catch me if I fall?

Av Eveliina med två i - 25 augusti 2012 10:29

Det känns jobbigt just nu. Hela tiden känner jag en oro i magen som inte verkar ge med sig. Är så rädd. Rädd för att bli ensam. Rädd att alla ska vakna upp en dag och inse hur tråkig jag faktiskt är. Eller att ingen orkar med mig och min sjukdom längre. Är ju borta hela tiden. Så rädd att förlora alla. Att känna mig ensam är det värsta jag vet, att känna att man inte passar in som alla andra. Har bara lust att skrika ibland. Det gör ont i mig och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. När jag faller, vem är där och tar emot mig? Är så frånskilld från mina vänner just nu och saknar dom så sjukt mycket. Varför kan jag inte gå i skolan och hitta på saker med dom som alla andra? Istället sitter jag här, kämpar med att gå upp i vikt. Vill inte förlora dom. När jag var på avdelningen kunde de ju komma och hälsa på mig, men det går ju inte när jag är här, långt hemifrån. Vill inte känna mig ensam och utanför. Är så jävla rädd att alla ska tröttna på mig. Det har hänt förut och jag är så jävla rädd att det ska hända igen. Hatar det. Hatar att förlora vänner, tappa kontakten. Hatar känslan att inte vara tillräcklig och bra nog.

Ibland undrar jag vad det ska bli av mig, hur mitt liv kommer att bli i framtiden. Kommer jag få kämpa varje dag i resten av mitt liv? Det orkar inte jag. Och om jag blir lämnad ensam, vad har jag kvar att kämpa på för då? Vill vara där bland mina vänner, finnas för dom, umgås med dom, bli omtyckt... Allt känns lite rörigt just nu med mycket tankar och känslor och jag kände att jag var tvungen att få skriva av mig, även om inlägget kanske blev lite konstigt och osammanhängande.

Får se om jag får besök idag och hur det blir. Bloggar mer senare. Ta hand om er!


Tumblr_kzl7nnm7gu1qzr04eo1_500_large


/E med två i

 
 
Thessan

Thessan

25 augusti 2012 11:49

ja, trots att det är lördag å solen skiner så har jag inget emot att gå å jobba, jobbade förra torsdagen senast å det e ju jättelänge sen. ska börja jobba 75% nästa vecka - äntligen säger jag. Ta hand om dej. kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
fanny

fanny

25 augusti 2012 16:25

Åhh vad jobbigt att känna så!!:( <3 Men du glöms inte bort bara för att du är borta en tid. De saknar dig ska du se!! Och om allt går bra är du ju snart hemma, right? Kram!

http://blanchettleaf.blogpsot.se

 
Hanna

Hanna

25 augusti 2012 22:25

Jag känner igen mig i det du skriver, och det är jobigt att känan så. Skitjobbigt! Och det är ju den jäkla kitsjukdomen som gör det. Men för alla steg du tar mot det friska så lämnar du äs bakom dig, som dessa känslor.

Styrkekramar!

http://trytobehappy.blogg.se

 
Livv

Livv

25 augusti 2012 23:29

Är också jätterädd för det. Att förlora alla. Känns som man redan förlorat alldeles för mycket. Men du kommer fixa detta! DU ÄR STARK <3

http://livv.devote.se

 
Ingen bild

Agirl

26 augusti 2012 12:26

Kära gumman! <3
Jag lovar dig att varje gång du faller så fångar jag dig, jag kommer aldrig låta dig falla till marken och ligga kvar där. För det betyder så enormt mycket för mig! <3
Behöver du mig, i stunder som dessa, så ring eller så springer jag till varberg direkt, skulle inte tveka en enda sekund! <3
Ingen kommer tröttna på vår fantastiska Eveliina det vet jag! <3
Om visa vänner försvinner så var det inte dina riktiga vänner.
Detta är grymt svårt men jag kommer aldrig tröttna på dig eller ge upp på dig, för allt det du känner känner jag samma. Jag vet att du kommer klara detta finaste! <3
Dina ord är som att de kom från mig med. :´(
Åh vill bara ge dig en STOR kram!!
Du förtjänar att leva igen och du ska inte behöva kämpa resten av ditt liv, det ska jag se till!! <3
Saknar dig!! <3
Finns alltid, redo att lyssna och stödja dig! <3
Hörs ikväll! <3
Älskar dig gumman! <3
xx
Agirl

 
Ingen bild

Sammie :)

26 augusti 2012 16:50

kämpa på tjejen! jag tkr verkligen du e duktig som har klarat dig såhär långt och hoppas så att du orkar kämpa på ännu lite till :) skulle vilja ge dig en kram ! du verkar ju så ledsen :( jag är såker på att dina vänner kmr vara där för dig när du kmr tbx :) kram!!

Eveliina med två i

26 augusti 2012 23:06

Åh tack, det värmer! :) Ska fortsätta att kämpa och inte ge upp nu när jag är en bra bit på väg!
Känns jobbigt och så ibland, men det är väl bara att försöka ta sig igenom det. Kommer en massa jobbiga tankar och känslor då och då.
Hoppas det! :) Stor KRAM tillbaka!!!

 
Cornelia

Cornelia

27 augusti 2012 21:45

Eveliina, Jag kommer aldrig lämna dig oavsett vad som händer! Du måste förstå att du är jättefin och en av mina bästa vänner OCH det finns en anledning till det <3
Ju mer du tänker på det, dessto värre blir det. Och framtiden, tänk inte på den, du är här och nu. Livet är nu, du är mitt i det och ta vara på det!
Har du något svar på varför du inte skulle duga som du är? Varför du inte skulle vara lika bra som alla andra?
Vet du va? Du är stark, du är bra! Det finns människor som inte skulle klarat det lika bra som du gör, var stolt över det!!

Love u! <3 Vi ses snart!!

http://www.cornelialikes.blogg.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

10 september 2012 11:46

hej vännen!
Det var ett tag sedan jag skrev (ett tag sedan jag brydde mig om min blogg också). Har i alla fall läst igen lite av dina inlägg. Härligt att du kom iväg hem på permission. Hoppas det kan bli av oftare nu:)

Kramar

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards