I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Fullt upp idag!

Av Eveliina med två i - 14 januari 2013 19:29

Hann blogga ändå utan att det blev supersent! :) Har haft en ganska bra dag. Hade sovmorgon eftersom jag inte skulle till skolan, åt frukost och gjorde i ordning mig i godan ro och drog en till tandläkaren. Där fick jag reda på att tydligen så är min underkäke för liten jämfört med min överkäke, men hon föreslog räls, både både där nere och där uppe och att jag får ha fjädrar fästa mellan käkarna. Detta ska jag ha i två år alltså, så det kommer ta sin lilla tid. Tror jag ska tacka ja till förslaget (vem vill inte ha jämna och fina tänder?), det enda negativa är att det just tar en sån tid och att jag måste vara hemma hela den tiden... Jaja. Men kanske ringer dit redan imorrn.

Sen drog jag hem, åt lunch och sen vidare på körlektion som gick ganska bra nu också! Övade på att åka på småvägar och huvudled. Efter det åkte jag som sagt till Tidaholm och var där med en kompis en stund. Hade det jättetrevligt, men kunde inte stanna så länge eftersom jag var tvungen att ta en buss hem innan mitt busskort gick ut. Men ska kanske dit på fredag igen, får se.

Men det känns bra just nu, det mesta faktiskt. :) Imorrn är det skola igen och sen får jag se vad som händer.



/E med två i

 
 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

14 januari 2013 20:08

Jobbigt med tandställning, men jag tycker verkligen att du ska tacka ja, annars kanske du ångrar dig när du blir äldre.

Puss och kram

http://patriciac.blogg.se

 
fanny

fanny

14 januari 2013 20:55

Ibland är det skönt att ha fullt upp. Man hinner liksom inte må så dåligt.. <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Mallan

Mallan

14 januari 2013 21:07

Sv; Jo, jag får ju egentligen det. Men ju mindre jag väger desto större känner jag mig. Och ännu mer rädd är jag nu för att gå upp i vikt. Sjukt hur äs styr en.

Ska försöka hitta på något att göra, det funkar inte att ha det så varje helg innan vägning. Tack för dina underbara ord, de värmer i hjärtat ska du veta ♥ Blir så glad!

Skönt att du haft en bra dag, blir lika glad varje dag av att höra att det går bra för dig. Du förtjänar inget annat än att få må bra och vara lycklig! Dessutom är du så söt och har hela livet framför dig, du kommer ta världen med storm :)

Ta hand om dig och jag hoppas du får en lika bra morgondag, kram fina du ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

14 januari 2013 23:26

Låter som en bra dag? Mycket att göra, men orkar du?

Jag är bra på att ge upp. Väldigt synd då jag skulle vilja vara bra på något bra.. :S

Är du nöjd med helgen?
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
sussi

sussi

15 januari 2013 09:32

sv: ja går inte i någon behandling för äs längre. går pch prata med min psykolog en gång i veckan men då pratar vi inte om maten. sen pratar ja med en undersköterska på öppenpsyk som kollar min vikt. tankarna hur ja ska komma undan för att slippa äta finns där hela tiden. men ja prata inte med någon om dom. så de går inte så bra för mig och maten just nu. äter även en ny medicin som gör så ja inte blir hungrig och sån.
kram <3

http://susanneskamp.blogspot.com

 
Caroline

Caroline

15 januari 2013 10:43

det låter sjukt hårt och elakt, men den enda som kan göra det är du. Det är bara att bestämma sig! ingen annan gör det åt dig! (usch va elak jag lät:(, men du fattar vad jag menar ).

Hur blev det, har du tackat ja till tandställningen? klart jobbigt under tiden, men det lär helt klart vara värt det i slutändan tror jag :)
kram

http://styrkaochhalsa.blogg.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

15 januari 2013 13:29

Ja att sova dåligt är så himla jobbigt. Jag tappar lusten för det mesta när jag är trött.

Puss<3

http://patriciac.blogg.se

 
Matilde

Matilde

15 januari 2013 16:57

Jag har själv haft tandställning för samma problem...eller om det var tvärtom? jaja, iaf så är det verkligen värt det!

sv: Jag tror att vi inte behöver flytta förrän vi känner oss redo och då kommer vi att fixa det galant! Men lite träning innan dess är ju alltid bra! T.ex om du ber din mamma ge dig en inköpslista eller om du följer med henne och handlar :)
Det gick faktiskt bra med kiwin, den var supergod! Sedan blandade jag jordgubb med kiwi och då blev det ännu godare hihi, väldigt somrigt! ^^

Så bra att du vågade äta den!! <3
Jag tycker att Capio är den bästa hjälpen jag har fått hittills förutom bups behandlingsavdelning där många av behandlarna var helt underbara. Men jag gillar Capios upplägg och att det är så mycket i grupp. Vad tycker du om Capio?
Ja funderar lite om på hur jag ska göra med skolan eftersom behandlingen är prio ett men jag vill ju även få bra betyg och slippa stressa i skolan, men får se lite vad de säger...

http://rosaljus.devote.se

 
J

J

15 januari 2013 17:38

Har också haft tandställning, skitjobbigt ibland men helt okej. Och man ångrar sig inte efteråt. :)

http://enrymd.blogg.se

 
Linnéa

Linnéa

15 januari 2013 17:58

Jag hade definitivt tackat ja! Det är kanske jobbigt under två år men sedan har du fina tänder under resten av livet. Absolut värt det ;) <3

http://stjarnmoln.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards