I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Don't look back. Your'e not going that way.

Av Eveliina med två i - 13 januari 2013 17:17

Dagen började riktigt hopplöst och jag kände hur anorexin hade ett stadigt grepp om mig. Jag bara avskydde den då och vad den gjorde med mig och fick mig att göra. Så frukstansvärt trött på att må så här! Men jag tror att jag samtidigt är rädd att släppa taget om ätstörningen, den är som en "trygghet", en falsk sådan, och hur kommer mitt liv vra utan den. Kommer jag verkligen att må bättre? För kan inte minnas att jag mådde så bra innan den heller... Kommer mitt liv någonsin bli bra??

Var ute och gick efter frukost och sen gjorde jag inte så mycket. Efter mellis, som blev kesella med hallon (urgott verkligen!), så åkte jag och mamma iväg och övningskörde samt handlade. Mådde mycket bättre då och har mer energi och ork nu. Var helt matt och orkeslös i morse och det krävdes en viljeansträngning att bara ställa sig upp.

Men fick handlat en hel del faktiskt och vi kom hem lagom till middagen, då det blev lax, mums! Nu är man riktigt mätt och belåten!

Ikväll ska jag spela mitt nya spel och kanske testa en Alpro Soya dessert om jag vågar. Verkar mumsig! 

Imorrn kanske det bär av till Tidaholm en stund, så kanske inte har tid att blogga, får se. Annars ska jag till tandis och ha körlektion också. Blir nog bra!



/E med två i

 
 
Matilde

Matilde

13 januari 2013 18:39

Söt rosett! :)
Tycker att du har är jättestark och jag är säker på att Alpro Soya Dessert inte bits! Du klarar det, ett steg längre bort från den här skitdumma sjukdomen. Jag vet att det är läskigt och att man inte vet vad som väntar, men jag kan lova att friskheten inte är att gå tillbaka som det var förr. Du kommer att ha så många lärdomar, du kommer att ha mognat och du kommer att känna dig själv bättre, alltså kommer det bara att bli bättre!

Sv: Tack för den fina kommentaren! Ja, jag går på Capios dagvård i Malmö :)
Hmm låter himla bra det! Då är alltså inte hoppet ute för mig haha, har varit jätteorolig över min skolgång och vill verkligen inte gå om och lämna mina klasskompisar!

http://rosaljus.devote.se

 
Ingen bild

Anonym

13 januari 2013 18:47

Hur får man anorexia? Asså jag vill inte ha det, utan jag bara undrar.. :) Du behöver inte berätta om du inte vill :)

 
fanny

fanny

13 januari 2013 19:30

Åh Eveliina:( <3 Önskar anorexin bara kunde släppa dig.. Stora kramar <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

13 januari 2013 19:36

Du är fortfarande mycket skör och därför försöker ätstörningen lura ner dig i helvetet gång på gång, men du måste kämpa i mot.<3

Tack snälla vännen<3

http://patriciac.blogg.se

 
Katarina

Katarina

13 januari 2013 20:00

Man vet vad man har men inte vad man kan få.. Och du vet, man ska bara ångra saker som man har gjort - inte saker som man inte har gjort. Du kan alltid svälta dig igen om livet som frisk bara är skit. Det var min "tröst" när det var som tuffast.

http://catipat.blogspot.com

 
Mallan

Mallan

13 januari 2013 20:41

Vad bra att du lyckades ta dig ur de dumma tankarna, låt de inte bli starkare än du. De kommer finnas där ett bra tag men bli svagare för varje dag om du inte låter de ta över. Kämpa på ♥

Usch, ja nu är det svårt med maten för min del. Vill kunna äta och känna mig smal, inte pluffsig och tjock så fort jag stoppar något i munnen. Men det blir väl bättre, blir alltid mycket värre dagarna innan vägning :(

Hoppas du får en trevlig dag imorron, hoppas du hinner uppdatera lite snabbt ändå :) Stor kram fina du, glöm inte att du är stark och klarar allt du vill ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

13 januari 2013 21:17

Imorgon blir nog en tuff dag. Ska upp till farmor och ha möte med alla inom teamet hon har på boendet, plus kommunen och hemsamariterna, det ska tas beslut om hon får komma hem igen eller om hon ska flyttas till ett annat hem, typ äldreboende.

Får du välja själv vilka kurser du ska läsa sen?
Det verkar som att det varit en bra helg. :)
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
J

J

13 januari 2013 21:40

Kämpa kämpa och stå ut stå ut! För det blir bättre en dag. <3

http://enrymd.blogg.se

 
Elin

Elin

13 januari 2013 22:47

Är det de roliga kurserna du ska läsa nu? För att komma in i det bättre menar jag?

jag vet inte. På sätt och vis att hon får komma hem, eftersom hon vill det, men det kommer ju kännas lite otryggt för oss, hon kommer ju få klara sig själv väldigt mycket och frågan är om hon för det.. :S
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Lisa

Lisa

13 januari 2013 23:13

Anonyms kommentar alltså...Gosh!

http://Koffeinpralin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards