I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Vill säga att jag mår bra, men det gör jag inte. Vill säga att det går bra, men det gör det inte.

Av Eveliina med två i - 7 juni 2012 20:29

Allt känns bra, faktiskt, förutom med anorexin. Den är där hela tiden och lägger sig i, och dum som jag är så lyssnar jag på den. Om och om igen. Har haft en del jobbiga tankar idag med maten, fast jag har kunnat hantera dom. Har haft dåligt samvete för att jag lyssnar så mycket på anorexin, känns som om jag sviker alla som tror på. mig, inte minst mig själv. Jag har ju fått mer ansvar nu, och vad gör jag? Fuskar hela tiden så fort jag får tillfälle ungefär. Jag vill ju kunna klara av det här! Jag vill ju ha ett fritt liv, utan mattider och matscheman, kunna röra på mig hur och när jag vill, kunna träna igen... Men jag är så rädd för att gå emot. Ätstörningen känns så trygg, om jag lyssnar på den så blir jag inte fet, jag har kontroll... Men det är fel. Anorexin blir aldrig nöjd. Det borde jag ha lärt mig vid det här laget!

Jag vet inte hur jag ska fixa det här, vad jag vill, vart jag är på väg... Det blir bara fel hur jag än gör, känns det som...


548096_384510461593396_218005411577236_1133006_869814535_n_large


Tumblr_lk8t6oprap1qgretgo1_500_large


 
 
Ingen bild

Help

7 juni 2012 21:31

Du kanske vet att alla vi som tränar mycket och äter nyttigt är smala och snygga? Sån kan du också vara!
eller så fortsätter du som du gör med att inte äta, ser äcklig och dallrig ut. Allt löst skinn nu anorektiker har dallrar runt, istället för att vara fint och spänt med muskler.

Eveliina med två i

8 juni 2012 10:23

Öhm, nja, det dallrar väl mer eller mindre på alla x) Så du stör dig mer på daller på anorektiska personer än överviktiga typ?
Men det är sant, det är snyggt att vara hälsosam och vältränad.

 
Camilla

Camilla

7 juni 2012 22:06

Jag vet hur det är! Det är jättetufft!

Kämpa på vännen!

http://a-new-life.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

8 juni 2012 10:23

Tack så mycket! :D Du med! Kram!

 
izzy

izzy

7 juni 2012 22:42

Hej! Ahh, det är jätte skönt att kunna gå till gymmet! haha
Errmmm... jag har BMI 17 nu, men jag måste ha BMI 18 för att va friskskriven, men det på Mando säger att man får börja träna när man är c.a 2-3kg iväg från sin normalvikt... för att man ska kunna träna och sånt utan att det blir en tvång eller en obsesion.
Jag äter som jag vill... jag slutade med matschemat efter typ 1,5 år i behandlingen. Jag hade börjat skolan och börjat jogga lite, och visade att jag kunde hålla vikten och då släppte jag schemat själv.
Hmm bestämma själv? det va väl när jag släppte matschemat.. och typ när min mamma insåg att jag skötte maten och det, och började skolan då slutade hon ha koll, och det gick bra... jag behövde inte ha övervakning.
Mina portioner är ju ungerfär samma som på matschemat.. men jag äter inte samma sak... och om jag inte är like hungrig sp äter jag mindre.. och samma sak, om jag är mer hungrig äter jag mer..
det tog tid innan jag själv kunde börja äta mer om jag va hungrig, men nu är det bara normalt. Och jag äter bara utav mina hunger och mättna känslor :)

Hur går det för dig? Har du matschema? kanske du kan skriva upp det? eller.. det är upp till dig!! :)

http://living-with-anorexia.blogspot.com

Eveliina med två i

8 juni 2012 10:29

Okej, tack för svaren :) Så det är typ bara tiden som kan avgöra när man får träna, sluta med matschemat osv. Känns som om jag kommer få leva med det där schemat i resten av mitt liv nästan... Det är så svårt att sköta maten och man faller hela tiden för frestelsen att fuska. Det är inte bra! Vill ju bli fri nån dag liksom, och det blir jag väl aldrig om jag håller på så här...
Jag har tappat uppskattningen av en normal portion. Jag vill ju helst ta lite som möjligt liksom och det är svårt att säga om det är tillräckligt eftersom jag är så rädd för att det ska bli för mycket.

Det går bakåt nu om jag ska vara ärlig. :/ inte så bra med andra ord. Jag kan lägga upp mitt matschema i ett inlägg! :) Kram!

 
Thessan

Thessan

7 juni 2012 23:12

jo då det gick allt bra på sjukan fastän det var mkt att göra,nu ska jag sova! go natt! kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

8 juni 2012 10:30

Vad roligt att höra! :) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards