I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

Vad är det som händer??

Av Eveliina med två i - 23 februari 2013 10:00

Gårkvällen slutade tyvärr inte så bra. Fick en massa dum ångest på kvällen och kändes som om man expanderat en decimeter åt alla håll och kanter... Men ignorerade känslan så gott jag kunde. Längesen jag kände så nu faktiskt. Men efter jag ätit kvällsmat så började jag helt plötsligt må frukstansvärt illa, nästan så jag ville spy. :s Huvudet kändes jättekonstigt. Det kändes som ett slags tryck i huvudet, jätteobehagligt! Så redan efter nio gick jag och lade mig och mamma och pappa kom och frågade vad det var. 

Somnade ganska snabbt men sovit lite oroligt. På morgonen var magen ur balans igen, men mådde lite bättre sen och gick upp och gjorde frukost. Experimenterade lite och gjorde choklad- och kokosgröt med vaniljkvarg. Urgott! :D

Men nu efter fruksosten har den där konstiga känslan i huvudet kommit tillbaka och magen har knipit pyttelite. Fattar ingenting. Vad är det som händer?? Har aldrig mått så här tidigare. O.o Hoppas bara det blir bättre snart i alla fall... Blir nog en lugn dag för mig idag.


Min supergoda frukost!! ^^

 


/E med två i 

 
 
Mallan

Mallan

23 februari 2013 10:03

Bra att du inte lät ångesten ta över, utan tog nya tag. Det är det du måste göra, och då minskar ångesten hela tiden. Bra kämpat vännen ♥
Hoppas att magen känns lite bättre och att du kan få i dig tillräckligt med mat.

Sv; Jag hoppas också det, men det känns som att tiden får utvisa hur det blir. Jag hoppas iaf på det bästa :) ♥

Ja, jag tror att om man bara följer sitt hjärta blir det bra i slutändan oavsett. Och det tror jag verkligen att det blir för dig med fina du ♥

Önskar dig en fin helg, många kramar ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
fanny

fanny

23 februari 2013 11:54

Åå.. hoppas du mår bättre snart! Ta det lugnt idag och ha det mysigt <3
Sv: Taaack:D

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Elin

Elin

23 februari 2013 17:45

Vad som är med din mage är en väldigt bra fråga, men begynnande magsår skulle jag gissa på. Inte för att stressa upp dig, utan bara ren fundering. :S

Det är en fantastiskt bra fråga. Jag har nog aldrig haft förmågan att lämna något, jag har alltid blivit lämnad. Det har tagit lång tid att riktigt släppa det som redan är borta, men mycket kommer ikapp mig till slut. Men en liten knuff känns önskvärd, mycket väldigt önskad, jag är lite osäker på om jag klarar av det själv. Kanske Jocke kan fixa det nu ^^

Så länge den där kampen för att ta körkortet inte blir på bekostnad av annat - som friskheten, tänker jag på, är det nog inte värt att stressa fram det.
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Ingen bild

L

23 februari 2013 18:53

Äter du stevia? Och isåfall, har du gjort det länge? När jag "upptäckte" stevia så började jag äta det varje dag, och efter ett tag började jag få symtom som låter exakt sådär! Vid ett tillfälle tänkte jag ringa sjukvårdsrådgivningen för att jag trodde att det var en hjärnblödning eller något...en väldigt konstig huvudvärk som inte riktigt går att förklara. Blev även lite svullen i ansiktet. Slutade helt med stevian när jag hörde att de kunde ge knepiga symtom, och varje gång jag provat igen har det kommit tillbaka. Skittrist eftersom att stevia anses vara ett bra alternativ till andra sötningsmedel. Hoppas att du mår bättre idag iallafall, håller tummarna för att det bara var något knepigt virus! <3

Eveliina med två i

23 februari 2013 19:07

Ja, det gör jag, använder det i en del bakning och så :s Usch då, tack för att du skrev det! Har faktiskt trappat ner en del på det och har också tyckte det varit väldigt bra, men må dåligt vill man ju inte göra precis... Misstänker att det var en mild matförgiftning men för stor konsumtion av stevia är nog inte så bra det heller. Tack för varningen i alla fall! Kram

 
Hanna

Hanna

23 februari 2013 18:54

Usch, låter otäckt! D:
Krya på dig!! <3

http://trytobehappy.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards