I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Överäta

Av Eveliina med två i - 1 augusti 2012 15:04

Sitter just nu och chillar lite på rummet med musik på. Har precis käkat mellanmål, det blev en god hallonsmoothie. Lunchen idag var verkligen jättegod! Det blev grekisk ungefär som pyttipanna, det var verkligen hur gott som helst! Vill jag gärna ha fler gånger!

Har annars varit på samtal hos min behanlare idag. Tog upp det här med att jag är rädd för att släppa på kontrollen och börja överäta. Är rädd för att om jag bara ska ta en godisbit så slutar det med typ 100 istället och det går helt överstyr. Eller att det inte räcker med en bulle utan måste ha fler. Är jätterädd för att det ska hända. Därför är jag lite rädd för godsaker, speciellt om jag ska vara hemma och äta sånt. Här är allt uträknat och förbestämt med maten och fika, men hemma finns det inga regler eller begränsningar. Där känns det som om en glass kan bli flera väldigt lätt, att jag inte vet när jag ska sluta och jag går upp massor i vikt. Skulle vara min värsta mardröm som blir sann då och vet inte vad jag skulle göra. Och jag kommer inte ihåg hur det är att äta normalt längre, det känns som flera år sen jag gjorde det. Hur vet man vad som är lagom mängd mat för en? Vad som är lagom utan att det råkar bli för mycket? Men det är sånt här jag ska få jobba med här, och det känns tryggt. Det blir nog bra.


 


/E med två i

 
 
Thessan

Thessan

1 augusti 2012 15:41

tack, jag tittar på os,knaprar alvedon å virkar lite å hoppas på att må bättre snart

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helping

1 augusti 2012 16:22

Om nästan alla människor på jorden klarar det- kan väl du med?
Man äter tills man är mätt- så enkelt är det! Ibland råkar man äta för mycket, och ibland för lite men kroppen är en mästare på att reglera sådant. Om du en dag äter 5 bullar istället för 2 kommer du nästa dag inte vara lika hungrig när det är frukost och bara äta 1 macka istället för 2. Man känner av när man ätit tillräckligt, sånt reglerar sig själv. Och om du nu är rädd för att äta 5 glassar efter att du ätit 1, så får du behärska dig och tänka: Det är bättre att jag köper en till glass imorgon eller lite senare. ELLER så äter du 5 glassar och tränar ordentligt sen ( detta gäller NORMALVIKTIGA) ELLER så äter du helt enkelt 5 glassar! Man går inte upp i vikt när man är normalviktig av att enstaka gånger äta 5 glassar. You will make it

Eveliina med två i

1 augusti 2012 19:21

Jo, jag vet. Borde ju också klara av det, fastän jag glömt hur man gör just nu! Men är rädd att det ska gå överstyr och jag börjar käka fem glassar jämt och inte träna eller något efter det och börja gå upp ännu mer i vikt. Tänk så kan jag inte hejda mig? För jag känner varken hunger eller mättnad just nu så det är så svårt att avgöra vad som är lagom. Men jag lär mig väl det efterhand, hoppas jag.

 
Em

Em

1 augusti 2012 18:27

Om du skulle gå upp i vikt när du kommer hem så går det inte över en natt - du kommer garanterat märka det och isf kan du justera ätandet efter det. så ta det bara lugnt, kroppen är jäkligt seg på att förändra sig faktiskt :)

http://addictedtorunning.blogg.se

 
e

e

1 augusti 2012 19:37

Vad svarade läkaren?:)

http://truthbetoold.blogg.se

 
Thessan

Thessan

1 augusti 2012 20:10

här är det inte heller lätt att fördriva tiden just nu....

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

1 augusti 2012 21:03

Nej jag vet, går det för fort kommer det att vara sjukt jobbigt. Men försök att inte tänka så mycket på det. Eller be att få slippa se vikten när de väger dig kanske:)
Kram

http://patriciac.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

2 augusti 2012 21:27

Håller med hon där uppe! Du vet vad vi har pratat om. Det går inte att överäta. kroppen kan hantera det. Det är ju kontrollen vi vill släppa på när det gäller dig. Du har har och har haft för mycket kontroll när det gäller mat och målet är att sluta vara rädd för att äta för mycket. Om du äter 5 bullar eller 5 glassar en dag så är det ingen big deal. Sen kan jag ju säga att det är ganska svårt att kunna äta så många på en gång, speciellt för dig som har ätit så lite under en tid nu. Du kommer liksom inte kunna äta hur mycket som helst. Sen är det ju så att det finns egentligen inget rätt och fel. Det finns inget som är "normalt" att äta. Alla är olika och behöver olika mycket. Du anpassar det efter dig. Och jag lovar dig, det kommer automatiskt..om du bara slutar vara rädd för att äta för mycket och vågar känna efter så kommer det gå jättebra. Försök känn efter "vad känner jag för nu?" "vad är jag sugen på?" "är jag mätt nu eller vill jag ha mer?", och våga vilja ha mer om du känner för det. Det är ingen fara. Att äta ska vara en njutning, något man vill göra för sig själv. Släpp kontrollen! Jag vet att du kan!

Du vet vart du har mig om det är jobbigt! Jag finns 24/7 <3

http://www.cornelialikes.blogg.se

 
e

e

3 augusti 2012 08:52

Åh, menade din behandlare!

http://truthbetoold.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards