I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Myslördag

Av Eveliina med två i - 16 mars 2013 18:34

Varit en mysig och lugn lördag faktiskt. Vaknade tidigt (igen...) men tvingade mig att somna om till åtta i alla fall innan jag gav upp och gjorde frukost. Gjorde den ugnsbakade äppelgröten igen med vanilj- och kokosfluff. Såå gott! ^^

Var ute och gick en sväng efter jag hade sagt hej då till min bror, som flyttade till Norge idag. Känns lite konstigt faktiskt.

Åt sen lunch och har sen suttit och spelat ps3 med min syster för att sen dra och köpa hämtmat. ;) Vi fick slå på stort nu när det bara är jag, min syster och min andra bror hemma. ^^ Köpte självklart SUSHI!! Den här gången 10 bitar! ;D MUMS!

Nu ska man mysa ner sig i soffan och se på någon film. ^^ Blir bra det!


Blir bara en massa matbilder idag... xD Dagens supergoda frukost:

   


Lunch (typ samma som middagen igår...)


Middageeeeen: sushi in my  

    


/E med två i

 
 
Ingen bild

E

16 mars 2013 20:40

Äter inte du enligt tallriksmodellen och i så fall varför? Rätta mig om jag har fel men det ser ut att vara ganska lite på kolhydratsdelen

Eveliina med två i

17 mars 2013 09:24

Nä, och ville ha och brukar äta en lite lättare lunch, med inte fullt så mycket kolhydrater. Det är inte så att jag undviker dem, verkligen inte! Äter kolhydrater i alla möjliga former och tycker de är viktiga. Men satsar mer på protein och fett de dagar jag inte rör på mig så mycket.

 
Sophia

Sophia

17 mars 2013 10:48

Mums med gröt ^^ Undrar hur många gånger jag har sagt till mig själv att jag ska prova göra en annars sorts gröt på morgonen :P haha! Dina grötbilder ser så goda ut :)

Sv: Tack fina du! <3 Du är allt snäll :)

Försöker undvika tankarna så mycket jag kan, men ibland går edt bara inte :( Ibland kan jag tvinga mig ut och gå på en promenad även fast SOPHIA inte vill det, utan det är anorexin :/ och anorexin vill ibland gå lite längre promenader. Men jag kan klara av att undvika den röösten som säger åt mig att gå längre och vända hemåt! :) Så det är bra ;)

Jo, jag kan hålla med dig. Men jag vill verkligen ha stöd :( Skulle kännas bra då!
Det som är jobbigt att de kollar mig är att de kollar hur mycket jag tar av varje livmedel. För jag ÄLSKAR kött och och kyckling, så det kan bli att jag tar med utav de än potatis/bulgur (asså kolhydrater). Men de vill att jag tar så mycket kolhydrater som är en portion. Men samtidigt får jag ju i mig en del utav näringsdryckerna jag tar. Så det ska inte säga något tycker jag!

Ha en fantastiskt bra söndag fina Eveliina <33

http://www.soophiiiaa.devote.se

 
Felicia

Felicia

17 mars 2013 13:26

Gott :D

http://Feliciaholmgren.blogg.se

 
Mallan

Mallan

17 mars 2013 15:05

Hur kommer du på alla kombinationer till dina frukostar? Jag kan inte komma på annat än gröt och fil haha :D Ser iaf jättegott ut, måste testa det snaaart! ♥

Sv; Tack min fina vän, ska försöka fortsätta kämpa ♥ Hur mår du själv nu? ♥

Nä, det kanske sliter mycket på det iofs. Kanske bättre att vänta tills efter sommaren, det bleks ju en del då :) ♥

Många kramar till dig min vackra vän, hoppas du haft en skön helg och känner att du laddat upp inför en ny vecka ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
sanne

sanne

17 mars 2013 19:04

allt bra? :)

http://sampa.blogg.se

 
Ingen bild

E

18 mars 2013 21:06

Jag vet att det blir helt hysteriskt här hemma när jag inte äter enligt talriksmodellen så jag undrar lite hur det kommer sig att du får äta lite som du vill? Även fast man inte undviker kolhydrater så behövs de för att man ska hålla vikten och inte gå ner. Och det verkar (utifrån vad jag sett från dina bilder) som att det alltid är ganska lite på kolhydratsdelen. Vad tycker dina behandlare om det?

Eveliina med två i

19 mars 2013 21:00

Har mest blivit så att jag fått göra lite som jag vill och sköter maten helt själv.
Tja, min behandlare tycker nog inte om det riktigt. Men äter liksom kolhydrater, bara inte i just formerna ris, pasta och potatis hela tiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards