I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Heeeeelg!

Av Eveliina med två i - 8 mars 2013 19:16

Hej alla fina! Idag är det fredag vilket betyder helg, och jag får en extra lång helg eftersom vi har studiedag på måndag. :D Inte så dumt! Ska kanske vara med kompisar och gå på stan i helgen och förhoppningsvis övningsköra, men får se hur det blir med det. Funderar på om jag ska boka en uppkörning snart med körskolan i alla fall. Får se hur jag gör. Funderar också på om jag ska färga håret rött i helgen. ^^ (a) Det är en färg jag länge velat testa och börjar få en utväxt nu så kanske kan färga det nu och så hinner det gå ur lite till studenten, då jag färgar det brunt igen. Vågar jag det? ;)

I morse åt jag choklad- och kokosgröt med banan i och kvarg, hallon och kokos som topping. Mums! ^^

Hade också samtal med kuratorn idag och det gick okej. Känner att jag pratar mycket mer med folk nu för tiden och är mer öppen.

Hade sen bild och jobbade på mitt projektarbete. Kom väl en liten bit framåt. Efter en snabb lunch var det dags för religionsprovet (!). Fast det var inte så jättefarligt egentligen utan ganska simpla frågor. Hoppas mina svar var okej i alla fall!

Slutade sen och åkte hem och gick sen och handlade lite. Sen förberedde jag mig för att cykla till gymmet och har varit där nu. Härligt! ^^ Håller på att göra middag just nu och ska snart äta (helst nu! xD).

Ikväll ska jag mysa framför TV:n som vanligt och ta det lugnt och bara njuta av att det är helg. Hoppas alla får en fin helg! Påminner om frågestunden också! Den hittar ni här! 

 

My breakie:

 


Jag idag:

 


/E med två i

 
 
Mallan

Mallan

8 mars 2013 19:56

Det hade du passat så bra i, tycker verkligen du ska färga det :D Kommer bli superfint på en superfin tjej ♥

Sv; Nej, det var tyvärr två nitlotter jag lyckats få med mig hem, men vad gör det? :) Älskar spänningen haha! ♥

Spännande haha, kanske man skulle testat :P

Där håller jag med dig, mat ska smaka mycket men inte vara starkt, då är det perfekt :D♥ Lagar du mycket mat hemma till familjen? :) ♥

Åh tack fina Eveliina, önskar dig detsamma. Hoppas du tar hand om dig lika bra som du förtjänar, och du förtjänar bara det bästa ♥ Många varma kramar ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nora

8 mars 2013 19:58

Gör det! (YOLO för att färga håret) Tror du kommer passa väldigt bra i det men vilken nyans vill du ha, jätterött, vinrött eller mittimellan? Kram och hej, älskar din blogg!

Eveliina med två i

8 mars 2013 20:12

Kanske det! :D Vill ha en ganska djup intensiv mörkröd nyans, men har hört att det blir oftast bara rödbrunt om det är första gången man färgar det rött så får se hur det blir i så fall!
Tack vad roligt att höra! :D Kram!!

 
Hanna

Hanna

8 mars 2013 21:50

Nu ska vi vara lite unga och vilda - kör på (mot ;D) rött! :D

http://trytobehappy.blogg.se

 
fanny

fanny

8 mars 2013 22:48

Färga absolut! Kommer bli awsome:D <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Ingen bild

x

8 mars 2013 22:59

Du borde akta dig att färga håret rött om du har ljus utväxt. Antagligen kommer ditt hår bli mörkrött med orange utväxt. Dessutom räcker det inte att färga håret rött bara en gång. Röd hårfärg kräver mångamånga färgningar och omvårdnad, annars ser det lätt skabbigt ut. Vissa får en färgningsprocess som kan hålla på i typ ett år. Dssutom så är nog ditt hår för mörkt, så en blekning borde nog vara bäst för färgens skull. Om du vill göra en sånhär förändring så gör det hos en frisör som vet vad dom håller på med! Kom ihåg att röd är en av dom svåraste färgerna och det är dumt att färga det första gången själv hemma. Som sagt: gör det hos en frisör så slipper du tunna ut och förstöra håret.
Lycka till!

Eveliina med två i

9 mars 2013 19:00

Tack så mycket för råden! Har också hört en del om det och att det är en väldigt svår färg och tar tid att få den färg man vill ha :s men kanske testar och sen får jag se hur det blir. I värsta fall får jag ju färga tillbaka, ska inte ha det så länge hade jag tänkt. :/

 
Sara

Sara

9 mars 2013 09:17

Klart du vågar färga rött!! Det skulle passa dig:)
Det är ju så bra att färga håret för blir det inte bra så är det bara att färga över.
Du får nog ta en ganska intensiv röd färg eftersom du har ganska mörkt annars kan det bli mer rödsvart men det är snyggt det med :)

http://sarasvensons.blogg.se

 
Mallan

Mallan

9 mars 2013 09:41

Ja, det känns bättre och bättre, så är glad att jag valde som jag gjorde ♥

Haha, ja kanske det ;) Nej man gör ju typ aldrig det, men ibland så händer det :D Kunde varit en sån lott igår dock :P ♥

Äh, det är inte receptet som gör det, det är kocken ;)♥

Önskar dig en superfin lördag min fina vän, ta hand om dig och glöm inte bort att du är helt underbar ♥ Kramar ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Linnéa

Linnéa

9 mars 2013 15:07

Åhh FÄRGA! Rött är bland det finaste som finns! Men jag hade aldrig passat i det, tyvärr. Fast jag älskar det. Och frukosten ser yummie ut!
Kraam ♥♥

http://stjarnmoln.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards