I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Så mycket som kan förändras på ett år

Av Eveliina med två i - 1 mars 2013 10:00

Det är sjukt vad mycket som kan hända och förändras på ett år. Om man tittar tillbaka i mitt arkiv så hade jag precis blivit utsläppt från sjukhuset, där jag hade tillbringat två fruktansvärda månader. Men min kamp var inte slut där - den hade bara börjat. För ett år sen gjorde jag allt för att tillfredsställa anorexins röst i mitt huvud och den hade mig i ett ganska stadigt grepp. Bråkade om och fuskade med maten så fort jag fick tillfälle, smygtränade på rummet och på toan, var tvungen att vara aktiv hela tiden... Levde inget liv, jag bara levde, men efter vad anorexin ville. Pappa var hemma med mig varje dag och bevakade varenda steg jag tog, men började smått lite i skolan igen, där jag fuskade ännu mer med maten och gick en massa extra så fort jag fick tillfälle... Men allt jag önskade var bara att få vara fri från allting, från detta helvete.


Jag för ett år sen:

              


Nu, ett år senare fattar jag inte hur jag orkade. Men jag är glad att jag gjorde det ändå, att jag aldrig gav upp helt.  Det var ändå ett steg i min kamp mot friskheten, en process liksom. Nu är allt förändrat. Jag har inte alls samma problem som då med ätstörningen. Jag kämpar fortfarande med den men den har ändå inte lika stor kontroll över mig längre och jag är mer friare. Jag kämpar verkligen med maten, att få i mig tillrcäkligt, och ser mig bara som ett benrangel just nu. Blir typ rädd och förtvivlad när jag ser mig i spegeln faktiskt och skäms nästan över min kropp... Så jag kämpar för att gå upp i vikt nu, fast det är fortfarande en svår bit för mig. Men jag har ändå kommit sjukt långt på ett år och har en helt annan syn på allting nu. Jag vill bli helt fri och känner ändå att det är möjligt för mig. Jag strävar inte efter att gå ner i vikt till varje pris längre - utan mot att må bra i både kropp och själ, hitta ett sätt som fungerar för mig. Hitta min väg i livet helt enkelt och jag vill kunna utstråla hälsa, lycka och glädje. Jag gör det för min skull. Förhoppningsvis når jag dit en dag. Än är min resa och kamp inte helt slut än.

Men alla fina som kämpar där ute - det blir bättre! Jag lovar! Sluta bara aldrig kämpa och ni kommer vinna det här kriget förr eller senare! Ni är fantastiska allihop och värda att få må bra! Säg bara snälla saker till er själva och ta hand om er!   


           


/E med två i

 
 
Elin

Elin

1 mars 2013 12:07

Sa ju att du är stark, att du går åt rätt håll och vet vad du vill. det är så oändligt mycket bättre än det sjuka du var och delvis är i. en helt annan människa, i ett helt annat liv.
Och med dom problemen du haft är det inte konstigt att det känns motigt. Jag har samma problem, jag har alltid haft motgångar, självförvållade ibland och ibland inte, men det tynger nu när allt är så mycket.

Du har rätt där - det var torsdag igår ^^

Jo sant. Är bara så trött på att de där framstegen aldrig duger, aldrig verkar ha någon effekt hur som helst..
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Josefin

Josefin

1 mars 2013 12:57

Du är så grymt bra och du ger mig verkligen motivationen att också fortsätta kämpa! Tack! :) <3

http://mypointofvieww.blogg.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

1 mars 2013 16:12

DU är så himla mycket finare nu när du mår lite bättre. Hur är det med vikten, är du fortfarande underviktig? ♥

http://patriciac.blogg.se

 
fanny

fanny

1 mars 2013 21:01

Wiiiie, snacka om BRA! Du äger! Kraaam <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Amanda - vardag,foton,inredning och inspiration

Amanda - vardag,foton,inredning och inspiration

4 mars 2013 18:49

Det är ett stort framsteg att se rätta spegelbilden av sig själv, du har kommit en jättebra bit på vägen och är ett steg närmare det friska livet! Du klarar av detta,kämpa vidare,du är stark! :) <3

http://mandacecilia.blogg.se

 
Linnéa

Linnéa

5 mars 2013 14:19

DU ÄR GRYM!
Det är bara att fortsätta i den riktningen! Fin är du dessutom. Kram ♥

http://stjarnmoln.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards