I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Chill dag!

Av Eveliina med två i - 21 februari 2013 17:17

Fråga: hej! kan du inte börja uppdatera mer typ när du kommer hem ifrån skolan/jobbet? Missar alltid dina inlägg för att du uppdaterar så sent på kvällen :/


Svar: Hm, kan bli lite svårt eftersom jag slutar så olika på alla dagar och när jag kommer hem så äter jag oftast middag och bloggar sen efter det. Men kan försöka att blogga lite snabbare så fort jag får tid så får vi se hur det går! :)


Idag har det annars varit en riktigt chill dag. Testade davosgröt med kokos och hallonkeso till frukost och det var riktigt mums. ^^ Sov förresten mycket bättre inatt, vilket var jätteskönt och känt mig ganska pigg och hyfsat utvilad idag!

Drog sen till skolan och hade bara en lektion och sen så hade vi typ nåt som hette "Efter gymnasievalet" eller nåt. Då gick man på typ en föreläsning om nånting man kanske vill hålla på med i framtiden. Jag gick på nån om volontär i världen typ och det var rätt intressant. Fanns en massa informtion/gratisgrejer i skolan och fick mitt livs första lyckokaka haha. ;) Fick en lapp med ordet Audionom på, vad nu det är... xD

Sen hade vi ett informationsmöte om balen/studenten och fick reda på lite saker om det. Vid typ kvart över tolv fick jag sluta, typ fyra timmar tidigare än vanligt. Inte helt fel det! ;D

Så åkte hem och gjorde en liten nyttigare variant av kladdkaka med vaniljkvarg och hallon till mellis + keso och bär. Mumsigt! Gick sen och handlade lite. Är det bara jag som tycker det är roligt att gå runt bland alla hyllorna och titta på matvaror? xD

Drog sen hem och gjorde lite middag. Det blev ugnsbakad lax och har precis ätit det + lite efterrätt. Mumsigt värre!

Ikväll händer nog inte så mycket. Har lite beslutsångest angående uppkörningen som min körlärare har bokat tid för nu, och vet helt enkelt inte om jag är redo med teorin + att det kostar en del att köra upp med körskolan... Så har tills ikväll på mig att ge besked, annars avbokar hon tiden. Alla dessa beslut...


Jag idag:


Dagens frukost: kokosdavos med keso och hallon.

   


Fortunecookie!

   


Mellis: nyttigare kladdkaka typ med vaniljkvarg och hallon (+ keso med bär). Börjar typ likna en matblogg nästan, haha! xD

   


/E med två i  

 
 
Ingen bild

:)

21 februari 2013 21:31

Så sjukt underbart att se att du är på väg åt rätt håll :D Kolla in dessa bloggarna, om du inte redan gjort det, alla med hälsosam livsstil och massa goda recept! :D

emmabarremyr.blogg.se
food-and-healt-in-my-way.bloggplatsen.se

Själv ÄLSKAR jag att kolla runt i matbutiker, tycker det är roligare än vanlig shopping :P

Eveliina med två i

22 februari 2013 15:21

Tack så mycket! :D Ja, har redan kikat en hel del på dom och hittat massor med recept, verkligen toppenbra sidor!

Haha nja, gillar att göra båda faktiskt ;)

 
fanny

fanny

21 februari 2013 22:13

Jobbigt med beslut:( Men du fattar säkert rätt! Inget emot en matblogg..;) Kram <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Ingen bild

Lovisa

21 februari 2013 22:18

På vilket sätt är den nyttigare och vad är davoskokos? :)

Eveliina med två i

22 februari 2013 15:50

Den innehåller inget direkt onyttigt och kan ätas som mellis och kvällsmål om man vill ;)
Davosgröt har jag fattat det som är det svenska ordet för overnight oatmeal, då man ställer in havregryn med yoghurt/kvarg/mjölk i kylen över natten och äter det sen på morgonen. Riktigt gott och speciellt ;) Hade bara smaksatt min davosgröt med kokos helt enkelt ^^

 
Ingen bild

mia

21 februari 2013 23:16

kan du lägga ut receptet på kladdkakan o pepparkaksgröten, kram

Eveliina med två i

23 februari 2013 09:19

japp, uppe nu! :)

 
Elin

Elin

22 februari 2013 00:54

Så stressmage? Din kropp kommer ikapp dig till slut, så som du behandlat den orkar den inte hur länge som helst.

Känner mig faktiskt rejält värdelös ^^ men du har rätt, bara jag som kan ta beslutet.

Sant, egentligen har jag alla förutsättningar för att leva. Problemet är att i mitten på mind-mapkartan är jag. Där felar det lite liksom ^^
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

22 februari 2013 01:28

Själv hatar jag att handla haha:) Så olika det kan vara. Men det är kanske så när man blir "vuxen" och måste handla allt själv. Hatar att se hur dyrt det blir på saker man bara måste ha:(

Kul att du varit i Egypten. Alla säger verkligen att det är fint:) Vi ska till Hurghada.

Var rädd om dig vännen♥

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards