I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Supersegt...

Av Eveliina med två i - 17 januari 2013 16:32

Har varit en så otroligt seeeeeeeeeg dag i skolan idag så jag vet inte vad. Har haft samma ämne (bild) hela dagen fram till tre. Var ganska död emellanåt kan jag säga... Fick i alla fall en sak klar, vilket är skönt. Då har jag en sak mindre att ta itu med. Fick sluta en timme tidigare också, vilket var otroligt skönt. Nu har man precis kommit hem och ätit lite och ska väl ut en sväng och funderar på att handla lite inför helgen. Kommer ha fullt upp då, så det är inte säkert jag kommer kunna blogga nånting då. Men slänger in några tidsinställda i alla fall tror jag.

Imorrn efter skolan ska jag i alla fall till Tidaholm igen och sova över där. Sen kommer man hem en kortis för att sen dra vidare till Louise. Vi ska ha spelhelg (Yee!) och drar på en fest på lördagskvällen och har lite kul. Sen sover jag hos henne och spelar vidare på söndan. Men det blir kul och hoppas det blir bra!


Har lite dumma tankar som jag inte vet hur jag ska få bort. Har tendens att kompensera eller försöka "spara mig" om jag vet att jag ska vara onyttig lite längre fram. Såå dumt, men är som sagt livrädd för att gå upp i vikt, speciellt när jag unnar mig onyttiga saker eftersom att jag är rädd att det ska bli för mycket då... Hur ska jag göra för att få bort det tänket? Det är ju inte friskt precis...


223924_252298654879324_1465594881_n_large


/E med två i

 
 
fanny

fanny

17 januari 2013 18:32

Sv: Ååå ja jag är så nöjd!:D Den känns bra och funkar bra. Så kul att få något som fungerar bra. Jag älskar Subway, det är gott och billigt. Jag åt kyckling i bröd med grönsaker och sweet union:) Jag vet att du kämpar på, det gör jag med! Vi får tänka på att vi lever det här livet, och det är liksom nu eller aldrig. Vi vill inte sitta tillbaka och tänka på allt vi missat på grund av dumma ätstörningen. Kram <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Em

Em

17 januari 2013 18:37

det är nog bara träna träna träna som gäller. och du är ju faktiskt jätteduktig på att äta utmanande saker har jag sett, så det kommer du klara!!!! stor kram

http://addictedtorunning.blogg.se

 
Elin

Elin

17 januari 2013 19:16

Är bild en sån kurs du kommer läsa klart i år?

Tror jag ska göra det. Har ju tid hos psykologen imorgon. Fått lite övertalning/hot nu ikväll så jag vet väl lite att jag inte har något annat val än att prata med honom om hur läget är.. Det kommer nog inte leda till vad jag vill, men det får helt enkelt vara så. Jag kan inte tänka bara på mig själv mitt i allt det här.

Nej, precis. Gå inte tillbaka det du gått fram. Det tog dig ett tag att komma ner hela vägen till den här skiten, inte värt att stanna här.
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Mallan

Mallan

17 januari 2013 20:12

Tror att det enda som hjälper är att utsätta sig för det man är rädd för. Ta en dag i taget, tänk varken framåt eller bakåt utan ät som du ska varje dag. När den dagen är inne som du väljer att äta mer - då gör du det och njuter. Nästa dag fortsätter du äta som vanligt. Det är en del av äs som säger åt dig att du inte kan äta gott utan att kompensera, men den ska du sätta på plats. Ät och njut fina du, du kommer absolut inte gå upp i vikt av att äta något du tycker är gott. Lovar! ♥

Fortsätt kämpa och ha en underbar helg fina du ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Sophia

Sophia

17 januari 2013 20:48

Hoppas att du får en dunder helg, och att anarösten inte är med! <3

Sv: haha, ja usch för blodprov x) dock hade jag skrivit mer om blodprovet men allt verkade inte komma med :S
hihi, jo jag äter det jag tycker är gott, det jag föredrar. Men jag kanske ska försöka äta något annat också, lite variation ;)
Jodå, couscous och bulgur har jag ätit förut :) Kanske ska äta det igen snart :)hihi <3

Nej det var inte en så vältänkt fråga du fick. Men du gav ett grymt bra svar tillbaka! Massa kramar <3

http://www.soophiiiaa.devote.se

 
Ingen bild

jonna

17 januari 2013 23:25

Du vinner inget på att spara dig, tänk på att du var nöjd med din vikt för några veckor sedan och då bestämde du dig för att inte går ner mer utan jobba för att behålla den vikten. Det har du inte lyckats göra utan gått ner ytterligare. Därför behöver du äta mer, både i form av mat men även annat gott. Dessutom gör inte kroppen skillnad på vilken form av energi som kommer in, du kan äta godis mm för din kropp behöver den ernergin också. Snarare kommer det vara svårt för din kropp att gå upp och speciellt så kommer du inte gå upp av att äta sådant som du kallar onyttigheter då och då. Kram

Eveliina med två i

20 januari 2013 19:38

Tack så mycket för kommentaren! Har dumt nog blivit så här för att jag är så rädd att gå upp i vikt så då drar jag ner/sparar mig/kompenserar istället, men det är ju inte alls så lyckat som man märker...! Men ska äta mer och försöka släppa mer på kontrollen och så där! Kramar

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

17 januari 2013 23:30

Dumt att tänka så, men det är lätt hänt. DU får helt enkelt bara motarbeta tankarna och inte ge vika för dem. Du vet hur du ska äta på en dag, fuska inte utan gå emot. Du kan, jag vet det.
kramar

http://patriciac.blogg.se

 
Caroline

Caroline

18 januari 2013 09:37

jaa, smoothie är gott.. och lätt att variera. Dock lätt att man stannar i samma mönster :)

skönt med helg? Dricker du alkohol? Hur känner du inför det?
kram

http://styrkaochhalsa.blogg.se

 
Matilde

Matilde

18 januari 2013 16:41

Först och främst så måste du ju gå upp i vikt vännen :) Och du kommer inte att gå upp fem kilo på en dag. Räääätt omöjligt (såvida man inte äter som den där kungen som föråt sig på semlor och dog i guess...) skämt åsido, jag brukar tänka såhär: En gång ingen gång. Man går inte ner i vikt av att äta lite en dag och på samma sätt är det med att gå upp i vikt; man går inte upp i vikt av att äta godis eller någon dessert en dag. Och det är ju inte så att du kommer att göra det VARJE dag ellerhur? :)

http://rosaljus.devote.se

 
Linnéa

Linnéa

18 januari 2013 19:44

Jag har också en massa liknande dumma tankar. Men huvudsaken är att vi klarar av att ignorera dem. Då kanske de försvinner till slut. Var stark fina du! Kram <3

http://stjarnmoln.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards