I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Måste och ska vända det här nu!

Av Eveliina med två i - 16 januari 2013 17:09

Det var väldigt jobbigt igår kväll, men det kändes mycket bättre sen efter att jag snackat med några. Det behövdes! Lade mig sent, men sov så gott sen. Härligt! Fast måste lägga mig tidigare, hehe...

Skolan har varit seg och har haft ont i magen hela dagen. :( Sjukt jobbigt och har väl inte varit på mitt bästa humör precis... Överlevde dagen, men fick åka lite tidigare för att hinna till mitt samtal på mottagningen. Började med vikt och vågen pekade minus... Inte bra och min behandlare var oroad. Vi pratade om vad vi skulle göra så nu är det nya tag som gäller! Ska banne mig inte gå ner mer för det kommer inte sluta så lyckligt då...

Min behandlare frågade mig vad vi skulle ha fokus på och hon tyckte självklart bromsa viktnedgången och äta mer osv. Det höll jag med om och jag sa också att jag ville lägga mycket fokus på tankarna och jobba mycket med dom för jag känner att jag behöver det för att kunna bli frisk, inte enbart lägga fokuset på vikten och maten hela tiden, även om det är en viktig del det med. Vet inte hur många gånger hon upprepade sen att måste tänka på det med och inte bara jobba med tankarna. Det var ju inte så jag menade! Vill jobba med det med, men ha mycket fokus på tankarna också! -.-'

Men fick till uppgift att skriva matdagbok två dagar tills nästa samtal och öka mängden mat. Hoppas verkligen jag klarar det! Måste klara det, so here we go!



/E med två i

 
 
Elin

Elin

16 januari 2013 19:08

Det fixar du! <3

http://elinwkarlsson.blogspot.com

 
Caroline

Caroline

16 januari 2013 19:25

Ta tag i det nu innan det är för sent!! Kom igen. Hejar på dig! Passa på att ta vara på hjälpen sålänge du har den. En dag står man där!!

går du i skolan nu?
kram

http://styrkaochhalsa.blogg.se

 
Mallan

Mallan

16 januari 2013 19:51

Vad tråkigt att du gått ner ännu mer, nu gäller det verkligen att du ändrar vanorna och ökar på maten. Passa på att börja utmana dig mer, ät vad du känner för och tycker om. Med tanke på vad du sa om promenaderna kanske du skulle skippa dem ett tag? Iaf tills du kommer upp i vikt igen? Tror tyvärr bara det triggar dina tankar att gå så mycket som du verkar göra, är bara rädd om dig vännen ♥ Önskar så att du ska få slippa äs snart ♥

Tack för dina fina ord fina du, de värmer såå i mitt hjärta. Blir så glad av att läsa ♥

Ta hand om dig och gör nu kloka val, låt inte äs tala om för dig hur du ska äta. Bestäm själv :) Stor kram ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

16 januari 2013 21:46

Inte bra att du gått ner vännen:(, förstör inte allt du kämpat för nu. Ny tag för dig<3

http://patriciac.blogg.se

 
Matilde

Matilde

16 januari 2013 22:04

Nej vad trist att det var minus på vågen :( tänk på allt du kämpar och har kämpat så mycket för!! Nya tag!!

Sen det med att det känns jobbigt i klassen... jag känner igen mig sjukt mycket i det du säger. Det var precis så för mig i början men det var ju för att det hade blivit nya grupper och att jag inte längre hade den självklara platsen i klassen längre. Det enda jag kan säga är att du får låta det ta tid, var så ärlig du kan mot dina vänner om hur du känner och visa de hur de ska vara mot dig. Var deras handbok om eveliina! Du är jättestark, jag vet att du klarar det!

http://rosaljus.devote.se

 
Crina

Crina

16 januari 2013 22:29

Tack min Evii för dom fina orden! Jag längtar ska du veta! DU är min och jag är med dig precis hela tiden. Tänker på dig också hela tiden! Du finns hela tiden i mig, går inte att separera ifrån dig, min kropp kan inte det. Den behöver sin andra halva och det är DU, bara du!!! Älskar dig så otroligt mycket min kämpe,stjärna!

http://wordsandthoughts.devote.se

 
Elin

Elin

16 januari 2013 23:03

Kasta inte bort den kamp du redan gått igenom, nu under hösten och vintern. Du har fått slita så hårt. Anorexin är inte värd det. Alls. DU är värd så mycket bättre. Som du säger är inläggning inget roligt alternativ, du har redan provat på det.

Du har rätt där. Vi har testat sjukdomsvägarna och inte mått särskilt bra av det .. :S
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
fanny

fanny

17 januari 2013 16:21

Du klarar det Eveliina! Du vill inte bli så sjuk igen och falla tillbaka. Du är stark! Kramar <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards