I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Har jag verkligen vad som krävs för att nå dit jag vill? Och vill jag det tillräckligt mycket?

Av Eveliina med två i - 14 juli 2012 20:30

Känner att jag bara måste skriva av mig lite, känns lite tungt just nu. Allt känns så rörigt och vet inte vad jag håller på med riktigt. Vill bli frisk, men samtidigt gör jag tvärtom hela tiden, viker mig för anorexin. Har varit ute och gått en massa extra och åt inte kvällsmaten. Vet att det är fel, fel, fel men ändå känns det inte så.

Mamma hade ett samtal med mig nyss, frågade vad det var jag ville för hon tycker att det inte verkar som om jag vill bli frisk. Det gjorde ont i mig och fick mig inte direkt att må bättre. Vill ju att hon ska stötta mig med just nu känns det inte som om hon gör det, att hon lika gärna kan strunta i mig. Känner mig bara så splittrad. Tankarna far runt, runt i huvudet och får ingen direkt ordning på dom. Vill bara att allt det här ska vara över. Att jag är frisk och har ett normalt liv. Vill ju dit! Men är så jävla rädd för framtiden. Rädd för att gå upp i vikt och se min kropp förändras. Rädd för att släppa kontrollen och börja hetsäta eller liknande och bara fortsätta att gå upp i vikt utan stopp. Rädd för ångesten. Så rädd att gå emot...! Men samtidigt är inte det här ett liv jag vill ha. Att hålla på att rätta mig efter anorexin hela tiden. Är så trött på det! Men samtidigt känns anorexin så trygg, jag har kontroll...

Jag lever just nu som i nåt slags mellanting: Går varken framåt eller bakåt, utan står och stampar på samma ställe. Ååh, så frustrerande! Vet inte vad jag vill eller vad jag ska göra...  Kände att jag behövde få ut mig allt det här...


/E med två i

 
 
Camilla

Camilla

15 juli 2012 00:14

Du kommer bli frisk Eveliina! Jag lovar! Att kämpa emot en ätstörning är riktigt tufft men du kommer att klara det! Du har det som krävs!

http://a-new-life.bloggplatsen.se

 
Em

Em

15 juli 2012 08:48

Känner så väl igen mig i dina tankar. Har själv befunnit mig i det där "ingenmanslandet" i flera år känns det som och det är inte kul. Men förr eller senare måste man bestämma sig. Och jag lovar att din mamma bryr sig och stöttar dig, men det är säkert svårt för henne också.

http://addictedtorunning.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

15 juli 2012 13:41

Även fast det känns som om din mamma inte stöttar dig så är det egentligen precis det hon gör. Det är bra att hon frågar dig vad du faktiskt vill, för det är du som ska tänka. Vad vill du egentligen?
När du bestämt dig så kommer det att gå! Så fort man har viljan så funkar det! Sen att du tror att du inte kommer att ha samma kontroll om du blir frisk. Det kommer du visst! Det är fortfarande din kropp och din kontroll. Att bli frisk innebär bara att äta så mycket du behöver. Så mycket som kroppen är skapad för att äta. Om du blir frisk kommer du kunna äta rätt mängd och samtidigt träna det som kroppen behöver. Du kommer att kunna ha stabiliserad och balanserad hälsa, eftersom du tycker om att träna. Det handlar verkligen inte om att tappa kontrollen, utan att hitta kontrollen igen. Det är nu som du inte har kontroll. Anorexin styr dig, det är inte du som styr dig själv. Du behöver istället ta fram din egen kontroll så att du kan kontrollera din egen vilja. Vad vill du egentligen? Fundera på det ;)

Finns alltid för dig<3333

http://www.cornelialikes.blogg.se

 
Ingen bild

:)

15 juli 2012 20:08

Jag förstår inte en sak...Du är rädd för att gå upp i vikt, men varför? För att se kroppen förändras? Men den förändras till något bättre ju! Och även om du inte ser att det är bättre ( du ser dig som tjock fast du är smal?) så vet du att det är det ju? Jag menar vad kan hända lixom? Om du går upp till vad du borde väga och sedan vantrivs, gå ner igen! Se hur det är att vara normal först, jag tror du kommer gilla det och inse att det är så det ska vara. Men om du nu känner dig såååååååå tjock när du gått upp allt du ska gå upp, gå ner igen, du har ju gjort det tidigare. Krya <3

Eveliina med två i

16 juli 2012 11:27

Jag är rädd för att bli större (Fetare enligt mig) och hata min kropp som jag gjorde när jag vägde runt 60 kg. Det var en fruktansvärd känsla och jag vill aldrig uppleva den igen.
Gäller bara först att ta sig till normalvikt och vägen dit är lättare sagd än gjord. Men du har väl förmodligen rätt, kanske mår jag mycket bättre då.
Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards