I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Hur ska jag kunna ta mig vidare när det känns så omöjligt?

Av Eveliina med två i - 8 juli 2012 18:47

Skriver med tårar i ögonen. Det känns tungt nu. Vill bara ge upp, men ändå inte. Är så förvirrad. Är så förbannat trött på allting! På all bevakning, på mattider, på att äta, på mat, på att vara så begränsad, på att inte ha ett normalt liv. Kunna bestämma själv vad jag ska göra, vad och när jag ska äta, leva mitt liv som jag vill... Varför ska jag ha den här jäkla sjukdomen för? Hur kunde det bli så här? Hur kunde det gå så fel? För bara ett år sen var jag en normal tjej, åt när och vad jag ville, tränade, kunde göra vad jag ville... Vad hände med den tjejen? Vad hände med det livet? Vad var det som gick så snett att jag är där jag är nu? Så många frågor... 

Vill bli fri från allt det här, men jag vet inte om jag klarar det. Jag vet inte om jag klarar av att gå upp mer i vikt. Inte så här. Inte på egen hand. Kanske blir det bra med inläggningen. Jag sätter nästan allt mitt hopp till den, orkar inte vänta mer, orkar inte leva så här.

Jag hade en pratstund med mamma nyss. Hon såg att jag var ledsen. Eller aa, det var mest hon som pratade. Vet inte riktigt men jag tror jag bara blev mer förvirrad och det kändes inte direkt bättre efteråt... Vet inte hur jag ska ta mig igenom det här.

Mamma har blivit mycket jobbigare också. Hon lägger upp alla mellanmål och frukosten... Riktigt frustrerande!  Hatar när hon gör så här! Vill bara skrika rakt ut...!

Ska ha möte på mottagningen med pappa imorrn. Tror vi ska prata mer om den planerade inläggningen och så. Får väl se vad som sägs och hur det blir.


/E med två i

 
 
Ulrika Emini

Ulrika Emini

8 juli 2012 20:30

Återigen lider jag med dig... Men tänk på att om det finns någon i den här världen som önskar dig det allra bästa så är det ju din mamma! Jag vet att dom som tvingar i en mat och "tar hand om en" känns ondskefulla som inte fattar någonting, men det gäller att våga tro på att dom vet bättre än en själv...
Då blir det bättre med tiden, jag lovar. Och du klarar det!
Kram!

http://ulrikaemini.blogspot.se

 
Johanna

Johanna

8 juli 2012 20:30

Skickar en stor kram till dig!
Du kommer fixa det och ta dig ur det!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Thessan

Thessan

8 juli 2012 20:33

ja fråga honom i morron när du får nåt bra tillfälle å hör av dig sen, håller alla tummar jag har för att han sak säga ja. kram å go natt

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards