I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Ännu mer ner i vikt...

Av Eveliina med två i - 2 juli 2012 17:08

Då var vägningen och samtalet avslutat för den här gången och det gick väl ganska kasst om jag får säga det själv. Vågen visade -0,8 kg. Inte bra. Inte bra alls. De på mottagningen blev så klart väldigt bekymrade och tog upp det här med Göteborg igen. De frågade vad jag tyckte om det och jag svarade att det förmodligen skulle vara en bra idé, fastän en del av mig protesterade. Då får jag mycket mindre frihet och är instängd i 12 veckor och tvingas äta. Men hjälpen jag får på mottagningen känns inte tillräcklig, så kanske är det enda sättet för mig att bli frisk...

De tyckte samma sak, så imorrn ska de skicka iväg en remiss dit och sen blir jag kallad och sen åker jag dit och så ska de ha ett bedömningssamtal om jag får komma dit eller inte. Blir lite nervös av den där bedömningen. Tänk så är jag inte sjuk nog? Känns inte som om jag är det. Jag har inte så mycket ångest längre, men det beror nog på att jag rör för mycket på mig och kontrollerar ganska mycket, osv. Och jag vet själv inte hur jag ska vända på vikten. Vill verkligen kunna klara av det själv, men jag antar att inte det är tillräckligt... Mår rätt sådär nu faktiskt...


Tumblr_lzgyguah8p1r2uxw3o1_400_large


Var sen på stan med några kompisar en sväng. Vi gjorde inte så mycket, utan pratade mest och gick runt lite och tittade. Men det var trevligt och jag köpte ett schampo som ska hjälpa håret att växa fortare och bli mycket finare. Hoppas det fungerar på mitt mobbade hår, haha.


/E med två i

 
 
Thessan

Thessan

2 juli 2012 19:04

Idag har jag varit i Göteborg och shoppat!! I morron ska jag tillbaka till Göteborg å träffa min bloggvän Anna för allra första gången, ska bli riktigt roligt! Förstår att det är jobbigt för dig just nu, men det kanske är i Göteborg som hjälpen som du behöver finns, försök att tänka så. ta hand om dej,kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
matilda

matilda

2 juli 2012 22:35

Om du vill bli frisk så mycket du våga be om mer hjälp. Jag tror det skulle vara bra för dig om du kom dit. Du KAN, bara du bestämmer dig.
Sv: Tacktacktack! Massa kramar tillbaka till dig!

http://jordgubbssaften.blogspot.com

 
Agirl

Agirl

2 juli 2012 23:08

Hej kära gulliga du! <3 Tack för din kommentar, de värmer så att du bryr dig. Känns som att jag är lite behövd här. <3 Jag är ledsen att det blivit så med vägningen..:( Det är jätte bra att du fått remiss till Göteborg! Ta vara på den chansen för det är svårt att komma in! <3 Jag är där just nu, ska förhoppningsvis hem de 4 veckor som de stänger men det får jag veta mer om sen. De ska ha massa möten om det imon, nervös!! Vill hem men jag vet samtidigt att jag kommer rasa i vikt då. :/ Har varit här 1 månad nästa måndag, tiden går fort, och är rädd för att bli hemskickad då jag inte rört mig framåt något i vikten direkt och inte äter upp all mat. Rädd för vad det ska bli av mig..:/ Var ska jag ta vägen. Känns som ingen kan rädda mig. Förstår precis vad du menar, skulle egentligen ha mitt bedömningssamtal inför denna avdelning imon men fick ha det tidigare och det var en chock! Var så sjukt nervös, satt och skaka sönder typ och var jätte rädd för att de inte skulle ta mig för att jag inte var sjuk nog och inte motiverad tillräckligt. Men mötet gick bra, de frågar massa om hur du mår och hur du känner inför att kämpa för att bli frisk. De kommer gå bra och att gå på det mötet är bland de bästa valen du kan göra i ditt liv! <3 Jag tror på dig och håller tummarna!
Behandlingen här är bra, folk tar en på allvar men jag måste säga att det är sjukt fruktansvärt jobbigt. Denna väg vi ska gå är tuff med många krokiga delar men en dag ska vi båda nå ända fram! <3 Blev också chockad när en remiss skrevs in hit.
Tack så jätte mycket för dina fina ord! <3 Har haft en sjukt fruktansvärd helg och veckan har inte börjat bra, panikångest attackerna avlöste varandra och fick inte i mig någon mat direkt men dina ord fick mig att vilja fortsätta kämpa!
Det är svårt att välja de friska, men vi får ta en timme i taget och varje måltid i taget. Du behöver inte känna att du helt lämnar ätstörningen utan se det som ett test, du ger allt och ser om detta är bättre än det du haft innan!
Vi ska döda detta monster!!
Tack för att du tror på mig, har förlorat hoppet och motivationen helt och varje gång jag tittar i spegeln så vill jag bara gråta. Känner mig inte stark utan bara svag, oavsett om jag äter eller inte så blir det fel. Allt känns bara så jävla hopplöst och alla börjar förlorar hoppet om mig, de tror inte på mig längre.
Så det är inte bra nu alls. Hoppas du får komma in här!
Du förtjänar också något så mycket bättre, du är värd denna plats! <3
Jag hoppas jag kan klara det! <3
Massa massa kramar tillbaks! <3
Tack och jag finns här för dig med! <3
Har skrivit upp meningen du skrev; vi ska klara detta, tillsammans! på mitt motivationskort! <3 Jag finns vid din sida, håller dig i handen och så går vi babysteps framåt, inget ska få stoppa oss! <3
Vi ses kanske till hösten då! :)
Tack för att du bryr dig och du är en så fantastisk vän! <3
Du är så sööt och fantastisk och så snäll och låt inte Ana säga något annat! <3
xx
Agirl

http://www.agirl-blogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards