I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Eveliina med två i - 2 april 2013 18:05

Förlåt för lite sämre uppdatering, men har inte haft någon tid att sätta mig framför datorn överhuvudtaget förrän nu!

Hade en underbar dag i Göteborg igår med mina sötnosar Crina och Sofia! :D Mina två otroligt saknade hjärtan  Och det var så kul att få träffa dom igen så det kändes nästan overkligt! ^^ Vi gick runt i en massa affärer och shoppade en del, åt sushi, myste i vårsolen på Starbucks och skrattade som jag inte gjort på länge. Ni tjejer är så otroligt fantastiska och starka och jag kan inte fatta vilken tur jag har som funnit er och har er vid min sida. Vi klarar ALLT tillsammans, ingenting kan hindra oss! Älskar er!  

Enda minuset var dock att jag var så bakis haha... x) Men fick bara med mig 3 BH:ar hem faktiskt och nästan en balklänning! Hittade en svart superfin klänning på Bling och den var inte så farligt dyr heller, men vill helst ha en med nån färg tror jag, så jag ska kolla vidare lite till. :P

Kom hem vid nio, helt slutkörd! Tur så hade man sovmorgon idag innan man begav sig till skolan. Kändes riktigt bra i skolan idag faktiskt, vilket var kul. :) Tog dock emot lite att komma tillbaka till just skolan haha. xD

Hade sen samtal på mottagningen och det gick inte alls så bra... Vågen visade minus och min behandlare var ju inte så glad... Och nu märker jag ju hur kusligt lurig den här sjukdomen är. Man kanske slarvar lite med maten några dagar och tappar lite i vikt och genast så sätter de sjuka tankarna igång och blir starkare, och så blir man mer rädd för mat och så tappar man mer, osv, osv... Det blir en ond nedåtgående spiral som bara blir svårare och svårare att hejda! Har märkt att tankarna blivit starkare och det är antagligen för att jag tappat i vikt och då är det bevisar ju bara att ätstörningen blir starkare om man lyssnar på den mer. Obehagligt! Har inte ens märkt det själv att jag har backat lite förrän jag fick se vikten idag. Men det blev som en påminnelse och väckarklocka att vad som än händer INTE slarva för mycket med maten, så skärpning med den biten! Nu blir det nya tag som gäller. Visst känns det jobbigt att märka att man har gått bakåt lite, men det är väl så det går antar jag. Alla har vi våra dippar. Men det är bara att ta sig upp igen och fortsätta kämpa och jag ska verkligen inte ge upp! Inte nu när jag kommit en så lång bit. Jag ska vinna den här kampen!


Bilder från igår:

 

 

Sushi!!!

   

 

Min wasabi hade form som ett hjärta. ^^

       

 

Gick förbi en banan på stan...

 

 

Fika i solsken!

     

 

Min ev. balklänning? (a) Och en av mina snyggingar till höger. ^^ 

   

Älskar er!


/E med två i

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards