I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Eveliina med två i - 1 april 2013 17:45

Fick förfrågan om receptet på chokladkakan jag gjorde till påskafton och här är det! :D Hittade receptet här!

Den är väldigt chokladig och inte alls så söt, vilket passade mig utmärkt. Men fick lägga till lite stevia eftersom fler än jag skulle äta den. ;) Så om du vill få den sötare så lägg till några msk eller dl socker/stevia/honung eller vad man nu föredrar.


Chokladkaka


16 bitar


400 g svarta bönor

2 mellanstora bananer

1 dl kakao

1 tsk vaniljpulver

50 g smält kokosolja (ca 4 msk)

4 äggvitor

ev. valfri sötning, smaka av i så fall


Sätt ugnen på 175 grader. Skölj bönorna och mixa dem med bananerna till en slät smet sen.

Tillsätt resten av ingredienserna och rör om tills smeten är slät. Häll i en ugnssäkerform och sätt in i ugnen i 15 min och låt den sen stå på eftervärmen i 10 min.

Förvara i kylskåp. Serverade min med jordgubbar och det var perfekt till! :D Grädde funkar säkert också! 


   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 1 april 2013 08:19

Tack för alla era superfina och underbara kommentarer, de värmer verkligen i mitt hjärta! Att det finns så fina människor  

Går dagen var bra. Träffade Anna sen efter fikat (tog sista biten av chokladkakan, MUMS!) och vi gick runt i affärer och kollade en del och snackade mest. Så otroligt kul att få vara med min Annapanna igen! ^^   

Sen drog jag till en annan kompis och snackade och drack några (för många!) glas vin. Slutade med att pappa hämtade mig och jag stapplade till bilen och sen till rummet. Hur jag kom hit minns jag knappt hehe... Bortsett från att man mår som man mår just nu så var det en trevlig kväll. :) Och idag ska jag minsann träffa mina tjejor från Varberg i Göteborg. Kommer bli underbart för har inte träffat dem sen jag skrevs ut därifrån. Saknat dem så!  

Nu ska jag äta frukost och försöka kvickna till så gott det går och rensa huvudet en aning. x) Man mår väl som man förtjänar antar jag, usch... Ha en fantastisk dag allihopa!


Min frukost igår: Kokoskaka med jordgubbar och kvarg!


Vårtecken i min trädgård!!!

 


/E med två i

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards