I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under februari 2013

Av Eveliina med två i - 5 februari 2013 17:03

Har kanske varit lite bättre idag, men har fortfarande känts tungt. Känner mig bara trött på allting just nu, hela mitt liv som jag försöker få ihop på nåt sätt. Fått i mig lite mer än vad jag brukar idag i alla fall.

Sista lektionen idag skulle vi ha haft projektarbete, men klantig som jag är så glömde jag ju min projektbok hemma, så blev inte så mycket till arbete... Efter skolan gick jag till några ställen och lämnade CV. Får hålla tummarna att det går bra och att jag är vad de söker nånstans i alla fall. Men ska nog inte hoppas på för mycket... :/

Har precis ätit min kycklingwok som jag gjorde igår kväll. Kändes jättebra medan jag gjorde den men uppäckte sen att jag hade i på tok för mycket sambal oelek, så den blev rätt stark... Men gick att äta i alla fall.

Ikväll händer det inte så mycket. Ska kanske baka bröd och göra bananpannkakor. ALdrig testat det så hoppas det är gott!


Tumblr_mhk94mkg9y1rliyxho1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 5 februari 2013 10:00

Fråga: Hej, jag kanske ska börja på capio i varberg och jag skulle gärna vilja veta hur du tycker att det var? Positivt/ negativt? Får man permissioner och i så fall hur länge? :)


Svar: Kan sammanfatta min tid på Capio i Varberg lite då. ;) Jag tyckte att konceptet och upplägget var väldigt bra där, och de flesta behandlarna. Man måste se till så att det funkar med sin behandlare, annars måste man byta direkt!

Maten var väldigt, väldigt bra där måste jag säga, mycket variation och verkligen jättegod! Det som brast var väl en del personal och kommunikationen mellan dem, men annars var allting ganska bra! 

Ja, man får permissioner efter ett tag, och när/hur länge man får det beror helt på en själv. När behandlaren anser att man är redo helt enkelt. Till slut får man ju också åka hem på utskrivningar, då man skrivs ut en vecka eller mer för att sen komma tillbaka igen.

Hoppas jag svarade på din fråga, och om inte får du fråga mer! :) Ta hand om dig och kämpa på!


/E med två i

Av Eveliina med två i - 4 februari 2013 17:32

Har varit en sådär dag idag... Kändes inte så jättebra i skolan idag och det är jobbigt att det inte är desamma längre... Vet inte om det någonsin kommer bli det igen.

Slutade i alla fall tidigt och åkte hem en stund för att sen dra till mottagningen för vikt/samtal. Det gick åt helvete... Vikten pekade tydligt nedåt och jag ville bara dö... Blir så arg och ledsen på mig själv och framförallt besviken att jag uppenbarligen inte fixar det på egen hand! Det känns bara så mörkt just nu och jag fylls av hopplöshet gång på gång. Min behandlare var allt annat än glad och det första jag gjorde var typ att brista ut i tårar. Hon reagerade knappt och de har tydligen snackat ihop sig på mottagningen om hur de ska göra med mig. Ska tydligen få prata med deras läkare som ska göra nån slags bedömning av mig eller nåt om några veckor. Allt känns som en mardröm som jag aldrig vaknar upp ifrån.

Min behandlare tycker inte att jag tar emot deras hjälp heller och om jag inte börjar göra det så tyckte hon att vi lika gärna kunde lägga ner behandlingen... Fick med mig ett matschema hem som jag ska försöka följa faktiskt. Måste vända det här NU. Hatar att gå efter matscheman och så men har nog inte mycket till val just nu... Får ge det en chans i alla fall!

Bara för det här med vikten och det så fick jag inte alls ut det jag ville prata om, eftersom min behandlare lade så mycket fokus på det (vilket jag förstår men ändå...). Känns jobbigt att inte kunna prata med någon när man har så mycket inom sig som man inte vet vad man ska göra med. Har ingen att vända mig till...

Har precis lagat middag som blev lite kaosartad... Hade bestämt mig för ett recept till slut, men så fattades det ena efter det andra och allt blev bara pannkaka typ... Fick väl till något i slutändan trots allt. Blev rotfrukter med stekt kyckling. Gick att äta i alla fall.

Nu ikväll ska jag nog baka bröd eller något, får se hur det blir med det. Annars händer nog inte så mycket mer. Hoppas ni haft en bättre dag än vad jag har!


2353fad46eb711e2a45222000a9e06f4_7_large 1697b8d7ad748220a4cb4552636724ec_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 3 februari 2013 20:29

Nu har jag äntligen tid att blogga och svara på kommentarer! Har precis käkat kvällis (nyttig chokladkaka) och har haft en ganska bra helg trots allt. Efter jag åkt till Louise satte vi igång och spelade ps3. Spelade typ till ett på natten, med typ bara avbrott för melodifestivalen! xD Och gud, vilken besvikelse den var! Trodde jag skulle dö...! Alla bidrag var hemska, kläderna var frukstansvärda och vete fan vad svt höll på med i ena pausen och med tekniken... Vilket fiasko! Hoppas verkligen att det blir bättre, annars vet jag inte vad jag gör...!

När vi vaknade vid nio idag, så åt vi frukost och sen fortsatte vi spelandet. ;) Lyckade klara ut ett spel, haha! 

Sen har vi inte gjort så mycket mer, utan suttit mest och degat i soffan framför TV:n. x) Drog hem vid sen-sju tiden och var ganska trött men har lyckats piggna till lite nu i alla fall.

Imorrn är det en ny veckan, vilket innebär skola och sen även samtal/vägning på mottagningen, som jag är ganska nervös inför... Vill inte ha gått ner mer! Känns lite hopplöst just nu... Känns som om jag aldrig kommer bli fri, som om jag aldrig kommer få börja träna igen, ha ett normalt och lyckligt liv...! Nu när jag var hos Louise så såg jag ju lite hur hon kunde äta, och beundrar henne faktiskt. Hon åt pizza till frukost, för att senare på dagen även äta chips, godis, mackor och mer pizza. Hon ser inte det onyttiga i det, utan äter för att hon är hungrig/sugen/tycker det är gott! Visst, jag vill inte äta allt det där exakt, men jag vill inte se mat som siffror och något man måste göra sig förtjänt utav eller rädd att det ska bli för mycket hela tiden... Känns som om jag tar ett steg fram och två steg tillbaka just nu och vill inte dras längre ner nu...! Men vet inte hur jag ska ta mig ur det här...


Tumblr_mh7dspq2ta1r4oq9eo1_500_large Tumblr_mhjvlzlfzt1s01myto1_500_large Tumblr_mhjx1ptgs71rafwmao1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 2 februari 2013 13:38

Har haft en ganska bra förmiddag idag. :) Började med frukosten, som mättade bra och jag stod mig länge på den!

Var ute och gick en sväng i det fina vädret och handlade lite också. Sen begav jag mig till stan och mötte upp mamma och vi gick till ett sushiställe för att äta lunch tillsammans. ^^ Var tvungen att ta 8 bitar och det var lite läskigt men det gick bra! Såå underbart gott! Älskar verkligen sushi! ^^ Tog med avokado, lax, räkor och kyckling. Mums! Om det är en rätt jag skulle kunna leva på livet ut så är det nog sushi, haha!

Har precis kommit hem nu och ska dra till Louise om en stund för spelhelg. Får se om jag sover över där och hur det blir med bloggandet då.

Mamma började tjata om att jag ska dricka mer mjölk igen. Fattar inte varför hon håller på att tjata om just mjölk egentligen... -.-' Bara jobbigt att höra på henne tjat, men jag vet ju att hon menar väl. Men hon vill att jag ska trycka i mig så mycket mat som möjligt typ, men jag vill kunna lyssna på kroppens signaler mer och göra som JAG vill, och inte gå efter någon annan eller styras av något annat. 


Sushi!!!

       


/E med två i  

Av Eveliina med två i - 2 februari 2013 08:09

Efter mitt lilla utbrott på anorexin igår kväll tog jag spontant en banan (eftersom jag var hungrig!) och struntade i att gå ut och gå som jag först hade tänkt. Istället mysade jag ner mig ordentligt i soffan med TV:n och datorn i högsta hugg, haha. ;)

Provade ett nytt recept på proteinfluff och det var verkligen supergott och det ska jag testa fler gånger! Receptet hittar ni här.


 


Blev en sen kväll/natt igår också och hade svårt att somna och sova, var faktiskt inte så trött. :/ Vaknade vid sex-tiden av att jag fick fruktansvärt ont i magen och behövde gå på toa två gånger. Uppenbarligen mår inte min mage bra och vid halv åtta ungefär kände jag hur enormt hungrig jag var. Så jag lyssnade på kroppen och letade upp ett recept på ugnsbakad gröt eftersom jag ville ha något mättande, och struntade i ätstörningens safefrukost. Jag skulle testa detta och det NU, eftersom min kropp skriker efter mat precis NU! Receptet på gröten hittar ni här. Den var riktigt god fast jag ska nog ha i mindre salt nästa gång, haha. ;)

Så ställde mig och gjorde i ordning det med en gång. Ska verkligen börja lyssna på min kropp; när den är hungrig så äter jag tills jag känner mig mätt! Så nu känns det mycket bättre när jag fått lite i magen! :D


   


/E med två i  

Av Eveliina med två i - 1 februari 2013 18:18

Är så trött på anorexin. Är så trött på att inte leva. Är så trött på att jag är så dålig som inte vågar gå emot mer och viker mig för anorexin hela tiden. Är så trött på att vara rädd för att gå upp i vikt. Är så trött på att inte kunna äta som jag vill/när jag vill. Är så trött på hur dåligt jag behandlar min enda och värdefulla kropp. Är så trött på att jag styrs av mina rädslor! Nu får det fanimig vara nog! Orkar inte mer! Men hur gör man för att bryta allt och ta stegen ur den falska "tryggheten"? Hur finner man modet? Vill ju inget hellre så varför ska det vara så svårt? Hur vet man vad som är tillräckligt för ens kropp när man inte ens kan lita på sig själv? Varför kan jag inte bara släppa allt som har med anorexin att göra och börja leva istället? Få börja träna igen? Vill inte behöva blicka tillbaka sen i livet och ångra all denna tid jag slösat bort på kalorier och förbränning! Det viktigaste är ju att man mår bra! Och ingenting med anorexin gör att man mår bra, INGENTING! Har ändå förstått hur mycket den förstör och hämmar mig, vilket jag inte kunde se för inte så längesen.

Men vill inte styras av mina rädslor hela tiden, för det är inget liv. Jag har fått nog. Min kropp har fått nog. Försvinn äckliga anorexi, vill inte ha med dig att göra mer! Låt mig bara va! I want and will break free!


Tumblr_mf3im0hwrq1rywy3ko1_500_large Tumblr_mh27iui2eg1qb13xjo1_500_large Tumblr_m7vl3dxeje1r6u05ro1_400_large Tumblr_logg1dzfis1qiqx7ao1_500_large

Av Eveliina med två i - 1 februari 2013 16:39

Har varit en riktigt bra dag idag. :) Fick lite sovmorgon och kvart över nio skulle vi samlas på rese för att få våra biljetter och sen ta tåget till Laxå, där halkbanan var. Det var riktigt roligt och lärorikt tyckte jag. :) Först när vi kom dit fick vi lite introduktion och så och sen delade vi in oss i två grupper och min grupp fick börja på banan. Det var jättekul faktiskt och lite häftigt att få testa på hur det var att halka runt lite. Var nervös innan men det släppte.

Sen var det var det teori och vi pratade om halkan, vad man bör tänka på och så och lite matteträning när vi skulle räkna ut reaktions- och bromssträckorna, vilket var lite rörigt!

Vid halv tre var vi hemma igen och nu var även risk tvåan avklarad! Det har varit en riktigt fin dag och solen har varit framme hela tiden. :) Lättar upp humöret också!

Ikväll ska jag mysa ner mig ordentligt i soffan och glo på Gladiatorerna. Blir riktigt nice det! I helgen tror jag att jag och Louise ska ha spelhelg igen hemma hos henne. ^^ Blir kul!

Hoppas alla får en supermysig helg!


Jag när det äntligen är helg:

Tumblr_mhggg5zljz1r9fdp3o1_500_large


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards