I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under oktober 2012

Av Eveliina med två i - 15 oktober 2012 11:00

Ni tror väl säkert att det jag ångrar mest i mitt liv är att jag aldrig skulle börjat gå ner i vikt. Men jag är inte säker på om jag gör det. Visst, det var väldigt dumt gjort och jag höll på att gå under, men samtidigt är den här resan väldigt lärorik. Jag lär känna mig själv bättre, uppskattar livet mer och ser på saker på ett annat sätt. Den får mig att inse att jag ibland är starkare än vad jag tror, och bara man vill så går det. Och kanske är jag mycket lyckligare när den här resan är slut än jag någonsin har varit?


Så tillbaka till ämnet. Något jag ångrar djupt är att jag vid vissa tillfällen inte vågat gå emot min rädsla. T.ex när jag mådde jättedåligt i skolan så kunde jag ha bytt från den klassen, men jag var för rädd och tänkte att det inte skulle bli bättre där. Men vem vet, det kanske hade blivit myckt bättre och jag skulle ha öppnat mig tidigare och fått fler kompisar redan som liten. 

Sen när jag kom till högstadiet ångrar jag ännu en gång att jag inte gick emot mina rädslor och vågade prata och skämta mer, våga vara mig själv. Hade en jättefin klass och jag är ledsen att jag inte kom dom närmre.

Så jag ångrar att jag varit så feg och bara fortsatt i samma "trygga" hjulspår, trots att jag kunde testat göra en förändring. Undrar ibland hur mitt liv hade sett ut om jag hade vågat alla dessa saker. Om jag kunde spola tillbaka tiden och se hur det blir. Men, men. Det är i det förflutna nu och jag är absolut inte samma person som jag var då. Det är bara att släppa och gå vidare och göra det bästa av framtiden! :)


Tumblr_m6yxtimlhz1rr6og1o1_500_large


536790_3311499751251_2101385825_n_large Tumblr_lq3vqmeuk01qgnx3po1_500_large


/E med två i



Av Eveliina med två i - 14 oktober 2012 21:17

Fått en fråga jag brukar få faktiskt: Varför ville dina föräldrar att du skulle ha 2 st i:n i ditt namn? :)


Svar: Eftersom min pappa är från Finland och jag egentligen är född i Finland så fick jag en finsk stavning på mitt namn. ;) Har haft myyyyycket problem med det här i Sverige, men jag är van. Tycker det t.o.m ser konstigt ut att bara ha ett i i Evelina. Ser så tomt ut, haha! xD


Sorry för ett ganska sent inlägg. Har faktiskt nästan glömt bort att jag skulle blogga! xD Hade nog inte riktigt vaknat idag alls. Har varit rätt trött och seg hela dagen.

Dagen har flytit på ganska bra och varit helt okej. Gått riktigt bra med att både laga och äta maten idag med. ;) Chillat mest idag faktiskt. Efter lunchen gick jag och några till på promenad. Var ju inte världens bästa väder precis men varmare än igår faktiskt.

På mellanmålet var vi bara två stycken i Villan, så jag frågade om vi kunde komma och äta på k2 och det gick bra. :) Supertrevligt! Det blev Hallonglass. Riktigt god! Sen var jag en del på k2. De skulle iväg på en liten ärendetur till Rusta så då hängde jag med. :) Tar typ alla tillfällen man kan att komma ut lite, haha!

Efter middagen fick jag lite jobbiga känslor och hade någon slags oro i magen. Jättejobbigt! :( Men det har gått över för det mesta nu. 

Vid frukten fick vi komma över till k2 igen och då hade man samlat ihop alla från k1, k2 och Villan för en gemensam spakväll! :) Mysigt! Badade fotbad i skållhett vatten, haha. ;)

Sen fick vi gå över till oss, gör i ordning kvällsmat och sätta sig framför Solsidan. Älskar den serien! Synd att det bara är en halvtimme.

Nu har man dushat och fräschat upp sig lite. Har haft en riktigt mjukisdag och gått i myskläder och äckligt hår. x) Känns mycket bättre nu!

Imorrn är det viktdag. Tror jag ska skita i att titta på vågen igen. Vill inte veta! Gör det bara mycket ondare och jobbigare än vad det redan är att titta på den och se om man gått upp ytterligare i vikt. Känns som om siffrorna bekräftar hur fet man är...


Tråkigt i morse...

   

 

En seriös bild:

 

 

/E med två i  

Av Eveliina med två i - 14 oktober 2012 11:30

 


En bild på mig för nästan exakt ett år sen. Höll på att gå ner i vikt och insjukna här. Om jag bara hade vetat då vad som hade väntat mig... Jag är inte samma tjej som på bilden längre.


/E med två i     

Av Eveliina med två i - 13 oktober 2012 18:44

Idag har det varit en regnig, kall och grå dag. Usch! Inte så kul! Har t.o.m fått ha vinterjacka på mig.

Efter frukosten städade jag rent rummet jag hade på k2 (äntligen!) och hade lite mindfullness där när jag ändå var där. ;) Gjorde sen min första lunch utan personal. Det gick bra. Det blev kycklinggryta och couscous. Riktigt gott! :)

Sen drog vi ner på stan. Vi gick runt och tittade i en del butiker. Hittade ingenting, men ska ändå snåla på pengarna. Vi satte oss på Espresso House igen och fikade. Hade väldiga problem att välja och fick beslutsångest och velade mellan en massa saker. Blev till slut en chokladboll och den var riktigt god och lagom, så det kändes bra. Rekommenderar den! Min första chokladboll på jag vete hur länge!

Var en sväng förbi fästningen här i Varberg också och stod där uppe med utsikt över hela stan. Synd bara att det var så kasst väder... Men det var skönt att komma ut lite och så.

Åkte sen tillbaka och gjorde i ordning min middag också. Det blev korvgryta med potatis. Inte lika gott. x) (På helgerna är man tvungen att ta en korv- och en fiskrätt... Fast denna helgen har jag ingen fisk).

Ikväll händer det inget speciellt. Ska förhoppningsvis kolla på en film, men får se vad det blir.


Jag idag:

     


FIKATIME!!!

   


Från fästningen:

     


/E med två i

Av Eveliina med två i - 13 oktober 2012 11:45

Haha, vet inte riktigt varför jag tog med den här punkten... xD

Jaja, hur som helst... Mitt drömbröllop ska vara med den perfekte mannen, som betyder allt för mig och jag är säker på att vi ska vara lyckliga tillsammans tills döden skiljer oss åt. Vill ha ett riktigt New York-bröllop, i en stor, ståtlig kyrka med en massa fina blomdekorationer överallt. Jag ska ha en vit klänning utan ärmar som smiter åt perfekt och går ut nertill. Kanske en Vera Wang-klänning? ;)

Sen ska min släkt och mina närmsta vänner vara med och dela ögonblicket med mig. Det ska vara ett ganska stort och mäktigt bröllop, om man säger så.

Får hoppas att jag gifter mig med en rik man som kan kosta på sig allt detta, hehe. ;)

Jag tror inte jag kommer att bry mig om allt det materiella så mycket när jag gifter mig, bara jag gifter mig med min drömman så är jag nöjd. 


Tumblr_m9aponnkjf1qfy4wso1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 12 oktober 2012 17:56

Blev ett lite tidigare inlägg idag (har typ inget annat att göra just nu...!). Dagen har varir okej. Vid tio hade jag sjukgymnastik. Lunchen blev lite försenad (haha, har typ ätit lite sent varje dag) och jag var verkligen vrålhungrig! Längesen jag var så hungrig, det var sjukt! Ändå åt jag liksom full frukost och så. Skumt! Det går mycket i perioder för mig; ett tag känns det som om jag aldrig blir mätt och kan äta hur mycket som helst, och en del stunder har jag ingen aptit alls och är inte alls hungrig...

Planerade sen lite mat inför helgen. Vi får äta rester från veckan på helgerna eftersom det inte är någon personal här då. Det enda vi lagar då är kolhydrater och gör en sallad. Det blir min första helg i Villan nu. Tror det kommer gå bra. Hoppas det.

Sen hade jag samtal och det kändes helt okej. Sas en del saker som jag tror blir bra i framtiden.

Efter mellanmålet tog jag och några till en promenad i det fortfarande härliga höstvädret. Såå härligt! Fast har hört att det kommer bli regn i helgen. :( Sad face på det.

Sen har jag inte haft mycket för mig... Vet inte riktigt vad jag ska hitta på riktigt... -.-'

Ikväll blir det i alla fall X-factor. Det blir mys.

Idag var sista dagen jag hade näringsdrycker! Feels good! Äntligen slipper jag dom! 

Imorrn ska jag och några andra tjejer ut och fika på stan igen. Den här gången är jag tvungen att ta något sötfika. Känns lite sådär att det bara är jag av alla som ska med som måste ta det... Men det blir nog en bra och trevlig dag. :) Ser jag fram emot!

Ha en trevlig helg allesammans!  

 

246602_284099591692039_1984949143_n_large

 

Tumblr_mbs2bweopx1re4z19o1_500_large

 




Tumblr_mbls649f7b1rgcovqo1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 12 oktober 2012 10:45

         


Här var vi på Turtle Beach i Turkiet. Vi var där sommaren 2010. Tyckte det var sådär, men det var ganska fint i Turkiet och med god mat och så. :) Vi gjorde en utflykt med båt till den här stranden och på vägen såg vi gamla ruiner och åkte också till ett lerbad som skulle föryngra huden 10 år tydligen. ;)


/E med två i

Av Eveliina med två i - 11 oktober 2012 18:41

Idag har det varit full rulle hela dagen! Vaknade och hade lite problem över att välja kläder i morse. Usch, det är hemskt nu för tiden! Hatar hur kläderna sitter så tight...

Gick ner, åt frukost och gjorde lite smågrejer fram till 10 då det var dags att göra min första lunch! Fick också sopp- och efterrättlunchen. Gjorde pastasoppa och kladdkaka med grädde ofc!! ;) Haha, vem är förvånad? Men det blev gott! :)

Sen var det gruppen klockan ett och vi fick lyssna på ett typ föredrag om självkänsla. Det var ganska bra. 

Efter fikat så var det dags för samtal och det blev mycket längre än vad jag trodde och det var rätt bra ändå, men lite jobbigt ibland. Fick en uppift jag ska göra till imorrn.

Direkt efter det drog man ut med några på promenad. GUD, vilket härligt väder det har varit idag! Var t.o.m tvungen att ta av mig min höstjacka till slut. Såå underbart skönt ute!

När man varit ute var det dags för middag. Fick lite ont i magen efter middagen, men det har gått över nu som tur är. Vi satt och snackade en stund efter middagen och sen drog jag och några till över till k2 och hälsade på lite och snackade en stund där. Det var trevligt! :)

Till slut var man tvungen att gå över till sig igen och käkade snabbt upp min frukt och nu sitter jag här. ;) Har en liten Att-göra-lista för ikväll. Haha, som sagt, fullt upp heeeeela dagen!


         


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards