I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Eveliina med två i - 2 september 2012 22:43

Nu har jag kommit till varberg igen. Tågresan och det gick oväntat bra och hann till och med bussen, vilket jag inte trodde att jag skulle göra. Var hela tiden rädd och orolig för att jag skulle missa tåget eller gå av vid fel station eller något, men det gick bra som tur var! Känns konstigt men ändå bra vara tillbaka och jag hoppas att jag snabbt kommer in i rutinerna igen och så. Och vet ni vad det det första jag får till middag när jag kommer hit, om inte - just det - korvgryta! Kunde inte tro att det var sant! Suuuuuuuck... Det är någon som vill få mig att lida här eller nåt tror jag, för dem där korven kommer jag verkligen inte undan!
Men det var i alla fall underbart att få träffa crinis igen! Har saknat henne så! Världens finaste! <3
Men ska hur som helst sova nu. Är riktigt trött och det har varit en lång dag med en del känslor och så. Imorrn är det vikt som gäller och är supernervös. Hoppas det blir bra vad som än händer... Usch, vill inte!! Känner på mig att det kommer bli jobbigt...
Bloggar just nu från mobilen i alla fall eftersom mitt mobila bredband måste fyllas på. Det får pappa göra imorrn. Jaja, gonatt allihopa!! <3

/E med två i

Av Eveliina med två i - 2 september 2012 10:31

Hittade min kamerasladd, så kunde ladda upp bilderna från bakningen nu, haha! Här är receptet:


Fiskarlimpa


4,5 dl vetemjöl

4,5 dl grovt sädeslag

4,5 dl fyra sädeslag (lantbrödsmjöl)

1,5 tsk salt

1,5 msk bikarbonat

1 liter fil

1,5 dl sirap


Blanda ihop allting i en bunke. Häll sedan i en 1,5 l smord form.

Grädda i ugnen i 175 grader i 1,5 h.



         


Det tar lite tid och så, men jag lovar - det är jättegott!! Det blir lite kladdigt, så om man inte vill ha det så borde man nog ha det inne lite längre ugnen. Låt det väl smaka!

 

/E med två i

Av Eveliina med två i - 2 september 2012 09:16

Idag åker jag alltså tillbaka till Varberg. Känns lite tråkigt och jag nervös och orolig för om vikten har påverkats och vad min behandlare kommer att säga. Kanske får jag inte åka på fler permissioner på et tag då? Men det ska nog bli skönt att komma tillbaka ändå. Kul att träffa alla där borta igen och återgå till rutinerna. Åker efter lunch och jag hoppas det går bra.


Tumblr_m9ao2e2z7m1r3dqsoo1_500_large


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards