I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Svar på kommentar!

Av Eveliina med två i - 5 augusti 2012 10:00

Har fått en kommentar som jag tänkte svara så gott jag kan på.

 

Tack för din kommentar!
Du är fin oavsett vad vågen visar! okej lättare sagt än gjort jag vet..
Hur är Varberg? Kan du inte skriva ett inlägg om de? Mina läkare vill nämligen skicka mig dit, själv är jag lite kluven.. Verkar vara väldigt tufft, kämpa på tjejen

 

Svar: Det är faktiskt väldigt bra här i Varberg, så om du tvekar på att söka hit - gör inte det!! Du får jättebra hjälp här och blir inte besviken! 

Man får först komma hit på ett studiebesök/bedömningssamtal. Efter det så kommer man överens om ett inskrivningsdatum och man får komma hit. Man får träffa sin bahndlare som man har möte med under veckodagarna några gånger i veckan. De tre första veckorna är det bara äta och vila som gäller och man börjar behandla mer efter de här veckorna. De tre första veckorna läggs maten upp åt en och man har man så kallad sittid en timma efter frukost, lunch, middag och kvällsmat, då man bara ska sitta still. Man har även vila efter lunch och middag och något som heter mindfullness kockan 10 varje dag.

Man kan även få taktil massage här, vilket är väldigt skönt och som jag förklarade vad det är i ett tidigare inlägg.

Efter de tre första veckorna börjar man alltså behandla mer och få mer frihet genom att få börja gå korta promenader och lägga upp maten själv. Dit har jag ännu inte kommit.

Man börjar sin benhandling i en byggnad som kallas k1, dit alla kommer först. Sen kan man flyttas vidare till k2, då det är liiite mer frihet, men i princip samma sak som på k1. Sen finns det också villan, där man har ännu mer frihet, och till slut lägenheterna, där man har rätt mycket frihet och får laga sin egna mat och sånt.

Behandlarna är väldigt bra och kan sina saker, och personal finns alltid runt en i fall man har det jobbigt och skulle behöva prata med någon.

Man får ett eget rum. Vikt tas varje måndag och man MÅSTE äta upp ALLT på tallriken, de är jättestränga och petiga med det!

Men de erbjuder jättebra hjälp här och jag är så tacksam över att jag fått komma hit! Hoppas jag svarade på din kommentar och gjort det lite lättare för dig att välja! Kram och ta hand om dig!

 

/E med två i

 
 
Em

Em

5 augusti 2012 15:32

hur länge pågår behandlingen?

http://addictedtorunning.blogg.se

 
Johanna

Johanna

5 augusti 2012 18:22

Har en tävling på bloggen du kanske vill vara med i!
Du hittar den här: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2012/08/02/8359498-tavling-i-samarbete-med-caseappse/#kommentarer

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards