I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Eveliina med två i - 5 augusti 2012 19:33

Ännu en väldigt slapp och händelselös dag har passerat. I morse när jag vaknade verkade det bli en fin dag och solen lyste, men så plötsligt blev det mulet och trist. Men efter lunch försvann alla moln igen och solen har varit framme sedan dess. Har bytt kläder tre gånger idag. Men har annars inte gjort så mycket mer än ätit, solat, vilat och läst idag.

Mår sådär just nu. Det är lite jobbigt och det känns inte riktigt som om jag passar in här. Känns som om jag aldrig gör det mer eller mindre. Känner mig aldrig tillräcklig, som om jag duger som jag är. Mår skit av att känna så här. Vill bara kunna vara omtyckt, pratglad och duga precis som jag är. Känner mig bara så värdelös, fet och misslyckad och bara så fel, fel, fel...

Försöker ändå le och låtsas som allt är bra, men inuti vill jag bara skrika och gråta. Lite jobbigt just nu och får mig inte direkt att vilja kämpa... 


Tumblr_m2yqdtawmp1r2x7swo1_400_large

Tumblr_m63cx8nowq1ruty38o1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 5 augusti 2012 10:00

Har fått en kommentar som jag tänkte svara så gott jag kan på.

 

Tack för din kommentar!
Du är fin oavsett vad vågen visar! okej lättare sagt än gjort jag vet..
Hur är Varberg? Kan du inte skriva ett inlägg om de? Mina läkare vill nämligen skicka mig dit, själv är jag lite kluven.. Verkar vara väldigt tufft, kämpa på tjejen

 

Svar: Det är faktiskt väldigt bra här i Varberg, så om du tvekar på att söka hit - gör inte det!! Du får jättebra hjälp här och blir inte besviken! 

Man får först komma hit på ett studiebesök/bedömningssamtal. Efter det så kommer man överens om ett inskrivningsdatum och man får komma hit. Man får träffa sin bahndlare som man har möte med under veckodagarna några gånger i veckan. De tre första veckorna är det bara äta och vila som gäller och man börjar behandla mer efter de här veckorna. De tre första veckorna läggs maten upp åt en och man har man så kallad sittid en timma efter frukost, lunch, middag och kvällsmat, då man bara ska sitta still. Man har även vila efter lunch och middag och något som heter mindfullness kockan 10 varje dag.

Man kan även få taktil massage här, vilket är väldigt skönt och som jag förklarade vad det är i ett tidigare inlägg.

Efter de tre första veckorna börjar man alltså behandla mer och få mer frihet genom att få börja gå korta promenader och lägga upp maten själv. Dit har jag ännu inte kommit.

Man börjar sin benhandling i en byggnad som kallas k1, dit alla kommer först. Sen kan man flyttas vidare till k2, då det är liiite mer frihet, men i princip samma sak som på k1. Sen finns det också villan, där man har ännu mer frihet, och till slut lägenheterna, där man har rätt mycket frihet och får laga sin egna mat och sånt.

Behandlarna är väldigt bra och kan sina saker, och personal finns alltid runt en i fall man har det jobbigt och skulle behöva prata med någon.

Man får ett eget rum. Vikt tas varje måndag och man MÅSTE äta upp ALLT på tallriken, de är jättestränga och petiga med det!

Men de erbjuder jättebra hjälp här och jag är så tacksam över att jag fått komma hit! Hoppas jag svarade på din kommentar och gjort det lite lättare för dig att välja! Kram och ta hand om dig!

 

/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards