I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Eveliina med två i - 1 augusti 2012 22:10

Har mått lite sådär idag, har helt enkelt varit en sån dag idag, speciellt vid kvällsmaten. Gissa vad vi fick, ja, just det - korv med bröd. Fick en liten chock när jag såg att vi fick det till kvällsmat. Sen när äter man korv med bröd till kvällsmat?? Och igår åt vi korvgryta till moddag igår. Jag kommer helt enkelt inte ifrån den där förbannade korven!! Usch! Första gången på väldigt länge som jag åt vitt bröd. Förstår inte varför man äter korv med bröd, enligt mig är det inte nyttigt nånstans och känns helt meningslöst att äta. Det är ju inte ens gott! Men har haft en del ångest och jobbiga känslor efter, men jag får helt enkelt ignorera dom och ta mig igenom. Har inte mycket annat att välja på liksom.

Nu ska jag i alla fall krypa till sängs och ladda för en ny dag imorrn. Det är dessutom soppa/efterrätt-dagen imorrn också, så det ska väl bli lite spännande om man säger så vad det ska bli den här gången. Hoppas faktiskt på kladdkaka, haha! Om vi ändå ska äta efterrätt så kan det ju vara nåt man verkligen gillar!


 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 1 augusti 2012 15:04

Sitter just nu och chillar lite på rummet med musik på. Har precis käkat mellanmål, det blev en god hallonsmoothie. Lunchen idag var verkligen jättegod! Det blev grekisk ungefär som pyttipanna, det var verkligen hur gott som helst! Vill jag gärna ha fler gånger!

Har annars varit på samtal hos min behanlare idag. Tog upp det här med att jag är rädd för att släppa på kontrollen och börja överäta. Är rädd för att om jag bara ska ta en godisbit så slutar det med typ 100 istället och det går helt överstyr. Eller att det inte räcker med en bulle utan måste ha fler. Är jätterädd för att det ska hända. Därför är jag lite rädd för godsaker, speciellt om jag ska vara hemma och äta sånt. Här är allt uträknat och förbestämt med maten och fika, men hemma finns det inga regler eller begränsningar. Där känns det som om en glass kan bli flera väldigt lätt, att jag inte vet när jag ska sluta och jag går upp massor i vikt. Skulle vara min värsta mardröm som blir sann då och vet inte vad jag skulle göra. Och jag kommer inte ihåg hur det är att äta normalt längre, det känns som flera år sen jag gjorde det. Hur vet man vad som är lagom mängd mat för en? Vad som är lagom utan att det råkar bli för mycket? Men det är sånt här jag ska få jobba med här, och det känns tryggt. Det blir nog bra.


 


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards