I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under juli 2012

Av Eveliina med två i - 21 juli 2012 09:10

Blev lite dålig uppdatering igår, men dagen gick i ett. Var ute och gick och drog direkt ner till Cornelia lite snabbt och sen drog vi hem till mig, åt middag, och gjorde oss i ordning för parteeey!!! Pappa sa först nej till det men sen frågade jag mamma och hon sa ja, om jag tog med mig lite extra mat. Blev så glad! 

Vi var först på en fest, men den var tråkig och seg så vi drog sen till en annan och var där ett tag. Hade det jättetrevligt och bra!

Skulle ha kommit hem senast ett men klockan hann väl bli två eller något sådant och både mamma och pappa var helt hysteriska. Men jag är glad att de släppte iväg mig, speciellt nu innan Varberg.


Idag fyller mamma år så då ska vi fira henne. Gav henne lakrits förut. Min moster är hr och ska fira med också.

Har ätit frukost för en stund sen och blev verkligen jättemätt. Äckligt mätt. Ville bara få ut det och har en del jobbiga tankar. Har bestämt mig att jag inte ska smygträna något i helgen. Undrar hur det kommer att gå. Gick inte så jättebra med maten igår om man säger så och rörde mig en massa extra... Inte så bra. Men nu är det snart för Varberg. Känner att det är på tiden alltså. Blir nog bra, bara jag klarar av helgen först...


Bilder innan festen igår:

 

           


/E med två i

Av Eveliina med två i - 20 juli 2012 09:18

Har varit på BUP och tagit vikten nu. Vågen visade +0,7 kg, och kände mig ganska lättad. Nu är sista vikten innan Varberg avklarad! Hoppas allt går bra fram tills dess...

Det verkar bli en fin dag idag för en gångs skull, så lite kanske man borde sola och passa på. Annars kanske jag ska vara med en kompis senare idag.


   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 19 juli 2012 17:09

Har varit en ganska tråkig och händelselös dag idag och inte gjort så mycket. Varit ute på promenader och så. Mötte en kompis lite snabbt på stan men ar tvungen att dra hem för att käka lunch, som bestod av underbar lax och potatis. Dagen har ändå flytit på ganska bra. Mår helt okej och har ingen ångest direkt. Får mig att undra om jag verkligen behöver komma till Varberg. Fast det blir nog bra ändå. Har vägning på BUP imorrn eftersom mottagningen är stängd och jag har skrivits ut därifrån i samband med Varberg. Tror jag har gått ner lite och jag hoppas inte vågen visar minus imorrn, för då är jag ganska körd och mamma kommer bli helt hysterisk och vilja lägga in mig på avdelningen istället... Så jag ber till Gud eller vem som nu lyssnar att det ska gå bra.

Fick förresten mitt bekräftelsebrev från Varberg, så nu är det verkligen bestämt - Jag ska läggas in där på måndag. Hoppas helgen går bra utan för mycket bråk bara...


 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 19 juli 2012 10:03

Solen skiner faktiskt för en gångs skull utanför fönstret och det ganska härligt ute. Har varit ute på promenad och ska ut på en till snart. Maten har väl gått sådär idag. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag heller, får se vad som händer.


Tumblr_m0dcwj8kaf1rp22tlo1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 18 juli 2012 17:15

Fråga: Kommer du blogga från Varberg? 
Lycka till!!!

 

Svar: Ja, de har internet och datorer där och man får ha mobil och egen dator så jag kommer förmodligen fortsätta att blogga där och skriva om hur det går! Tack!

 

/E med två i

Av Eveliina med två i - 18 juli 2012 15:41

Har alltså ringt och tackat ja till platsen i Varberg! Kan knappt bärga mig tills jag får komma dit! Tror det här kommer att bli bra nu, det känns så. Men först och främst ska jag ju överleva helgen...


Var en stund med Cornelia. Vi var på solarium och solade lite grann. Första gången jag gjorde det faktiskt och det var riktigt skönt. Behövdes i det här skitvädret.

Om en stund kommer hon hit igen och vi ska fota lite grann. Laddar upp lite bilder som jag tog igår i Varberg:


                                               


/E med två i

Av Eveliina med två i - 18 juli 2012 09:33

Går kvällen blev hemsk. Vill inte äta kvällsmaten och mamma blev helt hysterisk och hotade med att vi skulle åka in till avdelningen och bli inlagd igen... bara för att jag hade EN dålig kväll. Kan man inte få ha det lite jobbigt nån gång utan att göra det hela till en så stor grej? Vi höll på i typ en och en halv timme. Mamma gav upp efter ett tag och pappa satt med mig istället. Mådde hemskt. Tvingade i mig mackan och kände mig misslyckad. Men nu är jag jätterädd för vad som kommer att hända härnäst. Jag kommer inte att överleva helgen om den kommer att vara så här, för då är mamma hemma och bevakar varenda steg jag tar. Vill inte! Ska ringa till Varberg idag i alla fall och tacka ja till platsen. Vill åka dit nu...


 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 17 juli 2012 18:35

Nu var det avklarat. Vi fick prata med en behandlare där som gav oss information och sen intervjua han mig om min situation och så. Det gick bra och jag blev erbjuden en plats där! Känns bra. Ska ringa sir och bestämma hur jag ska göra, men tror jag ska tacka ja. De verkar kunna erbjuda just den hjälp jag behöver. Jag kan i så fall få åka dit redan på måndag. Skulle nästan velat ha hjälp den här veckan haha.
Men i så fall är det behandling under ca 17 veckor totalt, men man skriva ut då och då för att kunna åka hem och så. Jag hoppas det blir bra. Fast det känns ändå som jag inte är tillräckligt sjuk och jag inte förtjänar platsen där då. Jag äter ju liksom och med inte såå mycket ångest...

Var lite snabbt på stranden där också och tog lite bilder som jag lägger upp sen. Blåste som attan.

Dagens middag; räksallad med alldeles för mycket sås. Men det var gott ändå.

/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards