I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Tråkdag

Av Eveliina med två i - 12 juli 2012 16:57

Har varit en riktigt tråkig dag, men som har flytit på ändå. Fuskade vid frukosten och sen har jag gått en massa extra och smygtränat en del. Inte så bra med andra ord. Vet inte hur eller när jag ska våga ta steget och gå emot anorexin.

Kanske ska dra till Göteborg nu i helgen. Pappa ville att vi skulle prata om det ikväll när mamma kommer hem. Får väl se vad de säger, men jag är väldigt tveksam. Känns inte som om de kommer våga släppa iväg mig. Inte nu efter vikten. Men ska försöka kompromissa och se vad som händer. Kan inte göra annat än hoppas.

Vad händer ikväll?


Axs-yuecmaaa7t4_large


/E med två i

 
 
Thessan

Thessan

12 juli 2012 17:05

Jag hoppas jag oxå. kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Thessan

Thessan

12 juli 2012 19:26

har du pratat nåt med din mamma? vi behöver ju inte stanna i gbg hela dagen om dom är oroliga för det, du får bestämma tider som passar helt å hållet om det blir så att vi ses. kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

annonymous

12 juli 2012 21:00

Gå emot anorexin? Det är du som är anorexin

Eveliina med två i

12 juli 2012 22:25

Vad menar du med det? Anorexi är en sjukdom som man inte väljer att få. Så du menar att jag är sjukdomen och har alltid varit och kommer alltid att bli? Men har varit normal och frisk tidigare, menar du att jag ÄR anorexin då också? Och jag ska bli fri från sjukdomen, jag ÄR den inte! Tycker det var ett väldigt knepigt påstående och det är uppenbart att du inte förstår sjukdomen. Ha en bra dag.

 
Camilla

Camilla

13 juli 2012 00:23

Tack! Jag hade en riktigt bra dag :) Åt massor med saker som annars är förbjudet och jag har klarat mig rätt bra utan massor av ångest och sådant. (Får se hur morgondagen ter sig)

http://a-new-life.bloggplatsen.se

 
Thessan

Thessan

13 juli 2012 02:14

det kan vi göra, säg en dag som passar. säg det gärna ett par dagar innan för jag brukar planera in saker på p lediga dagar, som det ser ut nu kan jag alla dagar utom ons eftermiddag i nästa vecka. kram och KÄMPA NU!

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

annonymous

13 juli 2012 08:40

Jag förstår mycket väl vad det är för sorts sjukdom, eller tillstånd kanske man bör kalla det. Du har fått den för att du även tidigare har varit omedvetet psykiskt o stabil. Du skriver hela tiden " nu fuskade jag igen" " nu gick jag extra" osv, det är bara DU som avgör hur DU ska leva. Det finns ingen annan person som avgör det åt dig och därför sa jag att du är anorexin. Det är bara ett fånigt påstående att säga " det är en röst i mitt huvud" eftersom att det rösten är du. Eller så är du schizofren (stavning :P) Jag har själv varit som du en gång i tiden var, jag ville gå ner 5 kg och det gjorde jag, men sedan höll jag mig där och gör det än idag. Jag kunde inte få anorexi eftersom jag valde bort det, något du tyvärr inte gjorde.

Eveliina med två i

13 juli 2012 14:51

Jag valde aldrig att få anorexi. I så fall skulle jag aldrig i livet velat bli sjuk! Det är uppenbart att du inte förstår. Det handlar om tankar, känslor och ångest. Om jag går emot anorexin får jag ångest och så och kan ta till alla möjliga knep för att undvika det. Det är så sjukt svårt så att du anar inte! Det är nog ganska svårt att beskriva och förklara hur det är för någon som inte rikitg förstår... Om jag inte hade varit sjuk hade jag ju kunnat äta och sånt där utan problem!

 
Camilla

Camilla

14 juli 2012 00:21

Det är så Eveliina att alla inte förstår sig på ätstörningar. Jag förstår vad du menar och jag förstår även hur det är då jag själv också har ätstörningar. Jag vet hur det är när man vet att man inte bör fuska men gör det ändå. Jag vet även hur det är när fuskandet bara går av farten. Man häller ut juicen och sen står man där med det tomma glaset och undrar hur det blev som det blev för man vet ju innerst inne att man måste dricka den för att bli frisk. Man väljer inte att få en ätstörning.

Kram vännen.

http://a-new-life.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

14 juli 2012 11:01

Precis. Man tänker "Hur svårt kan det vara" men ändå fuskar man. Min förra behandlare jobba mycket med att jag skulle sluta fuska för det satt så hårt i mig, sen när jag var tvungen att avsluta behandlingen så var fuskandet det första som kom tillbaka. Det krävs träning och att man gör det om och om igen men tillslut så slutar man fuska och om man ger det ännu lite mera tid och träning så blir man ju till och med frisk :)

http://a-new-life.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

annonymous

14 juli 2012 11:40

Förstår ni ändå när jag menar att det är bara du som väljer att hälla ut drickan ur glaset, ingen annan gör valet åt er! Bara ni!

Eveliina med två i

14 juli 2012 17:43

Ja, man gör väl ett val på så sätt. Men man gör det för att slippa ångesten och att må så sjukt dåligt som anorexin gör att man mår av att äta. Det är allt annat än lätt att gå emot.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards