I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Eveliina med två i - 11 juli 2012 12:31

Verkar som om jag får åka på festen till slut som sagt.  Ska snart dra mig ner till Cornelia och så ska vi göra oss i ordning. Fick otroligt nog äta mellanmålet där. Men ska bli kul att gå på fest, tänka på annat och slippa gå runt hemma. Behöver nog komma ut lite, ha lite roligt mitt i allt det här. Ska bli skitkul! Nu ska jag njuta av stunden så mycket det går! Så kommer förmodligen inte hinna blogga nåt mer idag.  Jaja, ha en jättebra dag!


Tumblr_m6xubu2ya71rul57eo1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 11 juli 2012 10:17

Morgonen har varit mer eller mindre ett helvete. Vid frukosten var både mamma och pappa på mig att jag tog för lite och försökte fuska hela tiden. Jag som hade tänkt att jag skulle vara duktig och sköta mig från och med idag. Kan säga att jag bara hade lust att gå därifrån och skita i allt. Men jag åt allt ändå, tänkte på festen som är ikväll. Pappa avslöjde plötsligt vikten för mamma som fick en chock och sa att jag kunde glömma att jag fck göra något, typ bara gå runt hemma och bli fet. Visste inte vad jag skulle ta mig till. Det är ju det här som jag har fruktat att få höra. Det blev många tårar. Gick till rummet och tränade lite, fast pappa protesterade.

Mamma sa bland annat att man inte kan prata med mig för att det är anorexin som styr och att jag inte kan tänka för att vikten är så låg. Det gör ont i mig när hon säger så och känner mig så maktlös då, kan inte säga nånting till henne.

Vid mellisen sa jag att Cornelia skulle komma och vi skulle dra på festen sen. Han sa glöm det. Dey blev ännu fler tårar och till slut ringde jag mamma och vi kom översens om att jag tog en näringsdryck och skötte maten så skulle jag få göra saker.


.Så nu sitter jag här och fått i mig lite extra näringsdryck och känns jobbigt. Hatar verkligen dom där dryckerna! Kommer gå upp som en lite idiot nu. Det är väl bra, tänker väl många, men jag är rädd, vet inte hur jag kommer kunna hantera det. Vill inte rusa upp i vikt. Kommer jag verkligen att klara det här?


Tumblr_lzgyguah8p1r2uxw3o1_400_large


/E med två i


Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards