I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Ett bra avslut på en ganska jobbig dag

Av Eveliina med två i - 3 juli 2012 19:29

Läkarsamtalet var ganska jobbigt. Satt mest tyst och mumlade och det blev även lite tårar. Vi pratade om hur det hade gått sen senaste samtalet. Vad som hade gått fel. Hur vi skulle ta oss vidare. Mådde rätt kasst. Men jag tror att en ganska stor anledning till att jag gått ner så mycket det senaste är för att skolan slutade och jag fick så mycket ledig tid! Anorexin tog mer plats då och allt har bara blivit värre och värre och gått ur kontroll.

Vi pratade även om inläggningen i Göteborg. Det skulle ta ungefär tre månader att ha någon som helst chans att komma in, och det är ju inte ens säkert att jag gör det... Så deras förslag var Capio anorexicenter i Varberg istället, som verkar vara ungefär lika bra och ha mindre väntetid. De har ingen tidsbegränsning på deras vård heller, och jag hoppas att jag får hjälp där så småningom.

Pappa har semster nästa vecka så då ska han börja bevaka mig mycket mer. Känns hemskt. Vet inte hur det kommer att vara, men det kommer nog bli jobbigt...

Har invägning och samtal på fredag igen och då måste jag ha gått upp i vikt. Annars kommer de förmodligen dra in på min frihet och då vet jag inte vad jag gör. Om de tar ifrån mig friheten att gå på fester och träffa kompisar kommer jag tappa all motivation till att överhuvudtaget äta. Så nu ska jag kämpa på till på fredag och förhoppningsvis kommer det att märkas på vågen! Har skött mig exemplariskt idag om jag får säga det själv. Ätit upp allt än så länge. Fast mamma och pappa vill att jag ska dricka en näringsdryck också, men det vill jag inte. Känns ändå förvånantsvärt bra, för att jag har ätit så mycket känns det som. Hoppas jag klarar det här!


Var en stund med Nikki och Elin efter samtalet. Har bara så underbara vänner som betyder allt för mig! De förgyllde min dag och förgyller mitt liv! Utan dem vore jag ingenting eller ha någonting att kämpa för. Är så glad att jag har dem! Önskar jag kunde vara med dom hela tiden, för det känns mycket lättare när jag är med dom. Älskar er något enormt!  


                                 


Image001338626761071emgg66_large


/E med två i

 
 
Thessan

Thessan

3 juli 2012 20:16

Har haft en jättebra dag i soliga Göteborg tillsammans med Anna, fika å shopping på stan blev det =) Du får ta dig till göteborg nån gång så kan vi ses en stund =) skulle va kul!!

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

3 juli 2012 21:11

älskar dig med! <3

http://eelinlindgren.devote.se

Eveliina med två i

5 juli 2012 08:35

Aw!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards